کد خبر: 724343
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
دومين جشنواره سراسري باران رحمت با نمايش 160 اثر منتخب از دانشجويان در رشته‌هاي تجسمي، فيلم كوتاه، هنرهاي نمايشي، عكاسي، نگارگري و هم‌آوايي در خانه هنرمندان از نيمه دوم ماه رمضان برگزار مي‌شود.
سپيده آماده
دومين جشنواره سراسري باران رحمت با نمايش 160 اثر منتخب از دانشجويان در رشته‌هاي تجسمي، فيلم كوتاه، هنرهاي نمايشي، عكاسي، نگارگري و هم‌آوايي در خانه هنرمندان از نيمه دوم ماه رمضان برگزار مي‌شود.
به گزارش «جوان»، نشست خبري اين جشنواره روز گذشته با حضور حميد شاه‌آبادي، رئيس مؤسسه آموزش عالي علمي- كاربردي فرهنگ و هنر، حسين پارسايي دبير جشنواره، محمود عزيزي دبير افتخاري گروه فيلم و تئاتر و چند تن از دبيران ديگر بخش‌ها در خانه هنرمندان برگزار شد. به گزارش «جوان»، در ابتداي اين نشست، باغبان معاون پژوهش خانه هنرمندان با اشاره به تغيير رويه خانه هنرمندان در پنج سال اخير در برگزاري مراسم‌هاي مذهبي و ديني در ايام مناسبتي گفت: اين چهارمين سال است كه ما در ماه مبارك رمضان با ويژه برنامه‌ها، نمايشگاه‌ها و آيين‌هاي هنري و مراسم شب‌هاي احيا مناسب اين ماه فعاليت مي‌كنيم. شاه‌آبادي، معاون هنري وزير ارشاد در ادامه گفت: جشنواره باران رحمت دومين سال خود را در حالي آغاز مي‌كند كه آموزش مهارتي در حوزه هنر يكي از سياست‌هاي اصلي دولت جديد است و بر اين اساس جشنواره نماد عملي مأموريت‌هاي مؤسسه فرهنگ و هنر است كه اگر بخواهيم همه توان و ظرفيت دانشگاه علمي- كاربردي را به ‌كار گيريم اين جشنواره بهترين فرصت خواهد بود. وي بيان كرد: از ويژگي‌هاي اين جشنواره اين است كه تمام آثار ارائه‌ شده، كارهايي هستند كه بر پايه مهارت‌هاي آموخته‌شده دانشجويان شكل گرفته‌اند و به طور كلي آن جشنواره، جشنواره‌اي دانشجويي است. وي تأكيد كرد: ما براي تبيين صحيح جايگاه جشنواره در داوري‌ها تلاش كرده‌ايم از افرادي بهره ببريم كه در جشنواره‌هاي ملي و بين‌المللي ارزيابي آثار را بر عهده دارند. حسين پارسايي، دبير جشنواره در ادامه نشست با اشاره به آثار اين دوره از جشنواره گفت: پيش‌بيني مي‌كنيم از ميان  هزار و ۱۶۹ اثر رسيده به جشنواره ۱۶۰ اثر در قالب جشنواره ارائه شود كه از اين ميان ۳۰ اثر به تايپوگرافي، ۱۹ اثر به تصويرسازي، ۲۸ اثر به پوستر، ۱۱ اثر به نقاشي، 19 اثر به بخش جنبي اختصاص يابد. همچنين ۲۱ اثر در بخش خوشنويسي و ۱۹ اثر در بخش تئاتر صحنه‌اي و خياباني ارائه شود. پارسايي با اشاره به همكاري خانه هنرمندان در برگزاري اين جشنواره تأكيد كرد: در فضاي بيروني مجموعه خانه هنرمندان، اجراي آثار خياباني با مشاركت دانشجويان و ويژه‌برنامه رخصت برپا خواهد شد همچنين در شب‌هاي احيا، خانه هنرمندان ميزبان برنامه ويژه تا سحر خواهد بود. وي افزود: فضاي بيروني خانه هنرمندان به آثار ميداني اختصاص دارد و سالن اميرخاني مكاني براي برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي و سخنراني‌هاست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار