کد خبر: 724312
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی:
حجت الاسلام علی مظفری رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت:در روزهای اخیر برخی از پیامک ها و بخصوص در شبکه های اجتماعی اعلام کردند که قیمت سهام پدیده اعلام شده است و دادستان مانع از اعلام شده است که ما این را تکذیب می کنیم. رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی شایعات مبنی بر توقف اعلام نتایج کار تیم کارشناسی سهام پدیده توسط دادستان مشهد را تکذیب کرد.
حجت الاسلام علی مظفری روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه در مشهد برگزار شد، افزود: در روزهای اخیر برخی از پیامک ها و بخصوص در شبکه های اجتماعی اعلام کردند که قیمت سهام پدیده اعلام شده است و دادستان مانع از اعلام شده است که ما این را تکذیب می کنیم. 

وی ادامه داد: کارشناسی طبق روال قانون مراحل مختلف دارد و جواب کارشناسی که برسد طرفین باید همدیگر را ببینند و اگر اعتراضی نداشتند قطعی و اعلام می شود و در غیر این صورت مراحل کارشناسی طی می شود. 

مظفری تاکید کرد: هنوز چیزی که قابل انتشار باشد بما نرسیده است و چنین شایعاتی تکذیب می شود و واقعیت ندارد.
وی ورود به پرونده های بزرگ اقتصادی را از کارهای مهم دادگستری استان در یکسال گذشته عنوان کرد و افزود: پرونده های بزرگی در این خصوص تشکیل شد و رسیدگی گردید و یا در حال رسیدگی است که در سنوات گذشته این بی سابقه بوده است.

حجت الاسلام مظفری ادامه داد: قطعا این پرونده های اقتصادی جزو نگرانی های مردم استان بوده است که الحمدالله به نحو خیلی مطلوب در حال رسیدگی هستند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی همچنین گفت: قانون جدید آیین دادرسی کیفری از امروز در کل کشور و استان خراسان رضوی اجرایی می شود.
وی ادامه داد: براساس این قانون دادگاه های جزایی به دادگاه هایی کیفری یک و دو تقسیم می شوند. 

وی با اشاره به اینکه از این به بعد پرونده های خاص در دادگاه های انقلاب با تعدد قاضی رسیدگی می شوند، خاطر نشان کرد: جرایم خشنی که در شهرستان های استان شکل بگیرد از این به بعد در مراکز استان رسیدگی می شوند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: سال گذشته یک میلیون و 250 هزار پرونده در دادگاه های استان خراسان رضوی تشکیل شد.

وی افزود: از این تعداد 500 هزار پرونده در دادسرا و 500 هزار پرونده در دادگاه و 250 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف تشکیل شده است. 

حجت الاسلام مظفری گفت: افتتاح دادگستری شهرستان فیروزه در چهارشنبه هفته جاری و راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیکی برای تقدیم دادخواست از جمله فعالیت های بسیار مهم دادگستری استان خراسان رضوی در این ایام است. 

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی به 270 هزار پرونده معوقه تا ابتدای سال 93 در دادگاه های استان اشاره کرد و گفت: طی سال های گذشته هر سال 15 هزار پرونده معوقه به پرونده های استان اضافه می شد اما با برنامه ریزی های صورت گرفته در نیمه دوم سال 93، به 30 هزار پرونده رسیدگی شد و از افزایش پرونده های معوقه جلوگیری کردیم و ان شاالله تا سال آینده هیچ پرونده معوقه در دادگستری استان خراسان رضوی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه پرونده های جرایم خاص در استان طی سال گذشته بشدت کاهش یافته است، خاطر نشان کرد: در چند سال اخیر شاهد وقوع برخی از جرایم خاص در استان نبوده ایم و امیدواریم با فعالیتهای پیشگیرانه قوه قضاییه وقوع این جرایم در استان خراسان رضوی به صفر برسد. 

حجت الاسلام مظفری به رسیدگی های دادگستری این استان به پرونده های اقتصادی بزرگ اشاره کرد و گفت: دادگستری استان به خوبی پرونده های اقتصادی را مدیریت کرده و در حال حاظر تمامی این پرونده ها در حال بررسی می باشد. 

وی به سن بالای برخی از قضات در دادگستری این استان اشاره کرد و افزود: برای تسریع در رسیدگی ها در سال 93، 60 نفر بازنشسته شدند و هم زمان 60 قاضی و 180 نفر در حوزه اداری جذب دادگستری استان خراسان رضوی شدند. 

وی با اشاره به اینکه مردم باید با آگاهی بیشتری با افراد خارج از دادگاه ها ارتباط برقرار کنند، خاطر نشان کرد: برخی از افراد در قالب فعالیت های دلالی از مردم کلاهبرداری می کنند و در این زمینه باید مردم آگاهی کامل را داشته باشند و برای ارتباط با افراد احتیاط لازم را انجام دهند. 

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: از مردم استان تقاضا داریم خودشان و یا وکیلی که از طرف آن ها معرفی شده وضعیت پرونده را در دادگاه های استان پیگیری کند زیرا این موضوع می تواند نتایج قانونی مناسبتری را به همراه داشته باشد. 

وی خاطر نشان کرد: در حوزه منابع طبیعی از مسوولان این حوزه درخواست داریم که وظایف خود را به جدیت اجرا کنند و منتظر ورود دستگاه های حاکمیتی نباشند زیرا اعتقاد داریم که بخش عمده تضییع حقوق بیت المال به دلیل سهل انگاری مدیران مربوطه است. 

حجت الاسلام مظفری در ارتباط با سرقت های اخیر شکل گرفته از بانک های استان، تصریح کرد: اشد مجازات را برای سارق این بانک ها در نظر گرفته ایم هرچند اعتقاد داریم که بخشی از این سرقت های به دلیل سهل انگاری مدیران این بانک ها بوده است و به همین دلیل نیز برخی از این مجموعه ها پلمپ شده اند. 

وی به موضوع اطاله دادرسی در پرونده های استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: یکی از رویکردهای اصلی دادگستری رسیدگی در کوتاه ترین زمان ممکن به پرونده های مختلف است. 

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: در سال گذشته سه میلیون و 716 هزار و 722 میلیون متر مربع از اراضی متصرفین غیر قانونی رفع تصرف شده است. 

حجت الاسلام مظفری در پایان به حقوق و مزایای بسیار معمولی قضات اشاره کرد و گفت: حقوق و مزایایی که قضات دادگستری دریافت می کنند نسبت به فعالیتی که انجام می دهند بسیار اندک است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار