کد خبر: 724173
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
برنامه «راديو هفت» به دليل رويكرد آموزشي و مهارتي كه شبكه آموزش در پيش گرفته و چون جنبه‌هاي فرهنگي- هنري اين برنامه بسيار بيشتر از جنبه‌هاي آموزشي آن است، ديگر روي آنتن نمي‌رود.
مصطفي شاه‌كرمي
برنامه «راديو هفت» به دليل رويكرد آموزشي و مهارتي كه شبكه آموزش در پيش گرفته و چون جنبه‌هاي فرهنگي- هنري اين برنامه بسيار بيشتر از جنبه‌هاي آموزشي آن است، ديگر روي آنتن نمي‌رود.
قرار بود سري جديد برنامه «راديو هفت» با كمي تغييرات و با رويكردي آموزش محور ۱۶ خرداد‌ماه روي آنتن برود. به همين منظور عوامل «راديو هفت» با توجه به درخواست شبكه نمونه‌هاي جديدي تحويل مسئولان دادند كه پس از بررسي اين نمونه‌ها توسط شبكه و معاونت سيما توافق نهايي ميان دو طرف صورت نگرفته و برنامه «راديو هفت» تعطيل شد. تعطيلي اين برنامه به جهت توفيق‌هايي كه در جذب طيفي از مخاطبان داشت، با حرف و حديث‌هايي مواجه شده است. از طرفي با تغيير كادر مديريتي در رأس سازمان و بازنويسي و بازطراحي جديد شبكه‌ها از سوي مسئولان جديد براساس خواسته و برنامه‌هايشان، تقويت نگاه تخصصي‌تر و برنامه‌سازي بر همين اصل براي هر شبكه به طور طبيعي زمينه حذف يا تغيير در برخي برنامه‌ها هم شكل گرفت. از سوي ديگر دست‌اندركاران تهيه و توليد برنامه «راديو هفت» بايد خودشان را با برنامه‌هاي كلان و جهت‌گيري اصولي كه مديران تازه رسانه ملي در نظر داشتند، هماهنگ مي‌كردند يا حداقل‌هاي مورد نظر آنها در برنامه‌سازي تخصصي رعايت مي‌شد. بنابر آنچه كه دست‌اندركاران اين برنامه اعلام كرده‌اند، نتوانسته يا نخواسته‌اند كه بار آموزشي راديو هفت را بالا ببرند و به همين علت برنامه تعطيل مي‌شود. واقعيتي كه درباره اين برنامه وجود دارد اين است كه اساساً رويكرد و نگاه مسئولان اين برنامه به موضوعات نگاهي كاملاً روشنفكر‌مآبانه و گاه همراه با افراط بوده است. به طور مثال دست‌اندركاران اين برنامه در ماه رمضان و در قالب برنامه مناسبتي ترانه‌هايي كه اشعار آنها مبتني بر گفت‌وگو و مناجات با خداوند بودند، پخش كرد كه اين نوع نگاه و ترويجش توسط رسانه ملي به نوعي تقويت و حركت در مسير ايجاد احساسات ناسيوناليستي كور و بي‌منطق و نيز نوعي تقابل و مواجهه غرض‌ورزانه نسبت به «عربي» بودن ادعيه و مناجات‌هاي توصيه شده در اين ماه مبارك است. ترويج غيرمستقيم اين نوع نگاه‌ها كه كاملاً از نظر شرع مقدس مطرود است در رسانه ملي آن هم در ايامي كه برخي حركت‌هاي جهت‌دار و مخرب سعي در ترويج تفكر مضر دوقطبي‌هاي جاهلانه غرب ساخته دارند، نوعي خودزني محسوب مي‌گردد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بیننده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
0
1
من کاملابانظرشمامخالفم.این برنامه جالب بسیاری از نوستالژی های مارمنشون میدادواون وقت شب بسیارآرامش بخش بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار