کد خبر: 723965
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
با تولید روغن سرخ کردنی شفاف و بدون پالم، نسل سوم روغن های خوراکی سرخ کردنی در کشور متولد شد.

 

به گزارش خبرنگار حوزه صنعت، گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ پیش از این روغن های سرخ کردنی از دو نسل تشکیل می شدند، نسل اول روغن‌هایی هستند که در فرمولاسیون آن ها از روغن‌های گیاهی مایع هیدروژنه، استفاده می شود.

این روغن‌ها به صورت نیمه جامد بوده و دارای اسید‌های چرب مضر ترانس است. در نسل دوم روغن‌های سرخ کردنی، "روغن گیاهی پالم" جایگزین روغن‌های هیدروژنه شده است.

 برتری روغن‌های نسل دوم نسبت به نسل اول این است که فاقد اسید‌های چرب ترانس بوده و سالم‌تر از روغن‌های نسل اول می‌باشد، اما متاسفانه میزان اسید‌های چرب اشباع بیشتری دارد! با تولید روغن سرخ کردنی شفاف اویلا شاهد عرضه نسل سوم روغن های سرخ کردنی به بازار هستیم.

این روغن‌ها فاقد روغن‌های هیدروژنه، روغن گیاهی پالم و اسید چرب ترانس می باشد و میزان اشباعیت این روغن بسیار پایین است و این عوامل موجب می شود تا این نسل از روغن‌ها، نسبت به دو نسل قبل بسیار سالم تر باشد.

تولید نسل سوم روغن های سرخ کردنی در کشت و صنعت گلبرگ بهاران انجام می شود، روغن هایی که با حداکثر مقاومت در برابر حرارت، از اسیدهای چرب اشباع کمتری برخوردار بوده و همچنین فاقد اسید چرب ترانس هستند.

براساس این گزارش، تمامی روغن‌های سرخ کردنی موجود در بازار دارای روغن گیاهی پالم است و استفاده از روغن گیاهی پالم در فرمولاسیون این نوع روغن‌ها موجب کدر شدن و حالت نیمه جامد در روغن می‌ شود.

چنانچه روغن‌های مورد اشاره در بطری‌های شفاف بسته‌بندی شود ظاهر ناخوشایندی دارد و در نظر مصرف ‌کننده نیز مطلوب نخواهد بود، بنابراین در بطری های کدر و غیرشفاف بسته بندی و عرضه می شوند.

انتهای پیام/
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار