کد خبر: 723376
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷
سرلشكر رضايي در مراسم تشييع شهدا:
270 غيور شهيد، ديروز در آفتاب داغ آخرين روزهاي خرداد ماه روي دوش خيل عظيم مردم تهران تشييع شدند؛ تشييعي بي‌سابقه كه مي‌توان آن را از بزرگ‌ترين گردهمايي‌هاي آرمانخواهانه ايرانيان نامگذاري كرد و آن را جزو بزرگ‌ترين گردهمايي‌هاي مردمي براي گراميداشت ياد شهداي جنگ تحميلي پس از گذشت بيش از 36 سال از انقلاب اسلامي و 27 سال از پايان جنگ، عنوان كرد.
270 غيور شهيد، ديروز در آفتاب داغ آخرين روزهاي خرداد ماه روي دوش خيل عظيم مردم تهران تشييع شدند؛ تشييعي بي‌سابقه كه مي‌توان آن را از بزرگ‌ترين گردهمايي‌هاي آرمانخواهانه ايرانيان نامگذاري كرد و آن را جزو بزرگ‌ترين گردهمايي‌هاي مردمي براي گراميداشت ياد شهداي جنگ تحميلي پس از گذشت بيش از 36 سال از انقلاب اسلامي و 27 سال از پايان جنگ، عنوان كرد. درست يك ماه پيش بود كه انتشار اخبار مربوط به تفحص اين شهدا، ‌به ويژه 175 شهيد غواصي كه دست بسته زنده به گور شده بودند، موجي عظيم از ابراز علاقه و ارادت در ميان ايرانيان به وجود آورد؛ موجي كه محدود به يك طيف يا گروهي خاص نبود و همه مردم ايران را در بر مي‌گرفت. همين محدود نبودن ابراز علاقه و ارادت ايراني‌ها به اين شهداي تازه تفحص شده در قالب‌هاي كليشه‌هاي معمول اين سال‌ها، يكي از بزرگ‌ترين اتفاقات دوران معاصر ايران است. آدم‌هايي با سلايق و نگاه‌هاي مختلف سياسي و مذهبي و فرهنگي در طول اين مدت، حمايت خود را از آرماني كه اين شهدا براي آن جان باختند اعلام كرد‌ه‌اند و شايد بتوان اين مراسم را به عنوان «ريسماني متين» براي وحدت و همدلي ايرانيان نام نهاد. وحدتي كه سال‌هاست بزرگان نظام بر آن تأكيد مي‌كنند.

    شهدا فضاي كشور را دگرگون كردند
اما مراسم وداع با 270 شهيد تازه تفحص شده كه شهداي غواص نيز در ميان آنان قرار داشتند، ديروز با سخنراني سردار سرلشكر محسن رضايي، فرمانده اسبق سپاه پاسداران و دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام برگزار شد. محسن رضايي در اين مراسم اظهار داشت: شهدا فضاي كشور را در اين چند وقت كاملاً دگرگون كرده‌اند؛ چه در فضاي حضوري و كف خيابان‌ها و چه در فضاي مجازي. اين مردم هم ثابت‌ كرده‌اند كه امروز پيرو راستين اين شهدا هستند، در شرايطي كه امروز در فضاي بين‌المللي ما نياز به نمايش وحدت و خشم انقلابي داشتيم، اين حضور امروز بسيار معنا دار است. ‎
وي با اشاره به حضور پرشور مردم در اين مراسم گفت: نشان دادن خشم انقلابي مردم با توجه به در پيش بودن مذاكرات قابل توجه است.

   تيم مذاكره شعارهاي مردم را بشنود

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: اين صداها (شعارهاي مردم از قبيل نه سازش، نه تسليم، نبرد با امريكا) را مذاكره‌كنندگان ما كه پشت ميز روبه‌روي آنها مي‌نشينند بايد به خوبي بشنوند و بفهمند. رضايي با اشاره به شعارهاي مردم اظهار داشت: اين صداها جدي و واقعي است؛ صداي جواناني است كه حاضرند تا آخرين قطره خون خود را فداي آزادي و سربلندي ايران اسلامي كنند. وي خطاب به خبرنگاران خارجي افزود: اين صداي واقعي ملت ايران را به گوش جهانيان برسانيد تا بدانند ملت ايران به هيچ وجه عقب‌نشيني نمي‌كنند.
رضايي خاطرنشان كرد: غواص‌ها شجاع‌ترين افراد ما در جنگ بودند و تنبيه متجاوز مهم‌ترين درسي بود كه آنها به دشمن دادند. فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس تأكيد كرد: غواص‌هاي دست بسته ما مي‌گويند اگر دشمن ما را با دست بسته هم تيرباران كند، تسليم زياده خواهي شما نخواهيم شد.
رضايي با بيان اينكه اين شهدا حساس‌ترين مأموريت خط‌شكني را برعهده داشتند، افزود: يك ساعت قبل از شروع عمليات در تاريكي شب، غواص‌ها از دل سرزمين خودي و تاريكي شب بايد به سمت دشمن حركت مي‌كردند.

   تغيير استراتژي جنگ در سال سوم

وي ادامه داد: از سال سوم جنگ به اين طرف جنگ به بن بست رسيد و ما به اين نتيجه رسيديم كه جنگ را بايد به آب‌ها بكشانيم و نيروي جديدي به نام غواص‌ها به نيروهاي ما اضافه شدند. ما در عمليات والفجر8 با 3هزار غواص براي اولين بار به مواضع دشمن حمله كرديم و در عمليات كربلاي4 هم با نيروي كمتري. اما مسئله به اين سادگي‌ها نبود، غواص‌ها به سمت دشمن مي‌رفتند و فقط سرشان روي آب بود، اما نور ستارگان هم سطح آب را روشن مي‌كرد و دشمن مي‌ديد كه چيزهايي سياه به سمت آنها مي‌آيد و در كربلاي 4، ماجرا سخت‌تر هم شده بود. چون دشمن از عمليات والفجر8 ترسيده بود و نورافكن‌هايي را بر ساحل گذاشته بود و تمام سطح اروند را روشن كرده بود و غواص‌ها در چنين شرايطي رفتند و دل به آب زدند. فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس تصريح كرد: آنها شجاع‌ترين نيروهاي ما بودند. آنها بايد مهم‌ترين سنگر دشمن يعني تيربارها را خاموش مي‌كردند و راه را براي نفوذ ما آماده مي‌كردند.

    حساب شده جنگ را زير سؤال مي‌برند

رضايي افزود: اخيراً شنيدم كه برخي گفته‌اند كه اين شهدا در يك عمليات شكست‌خورده‌ شهيد شدند. اگر كربلاي 4 شكست خورد چه طور 12 روز بعد ايران بزرگ‌ترين عمليات تاريخ جنگ را در همان نقطه انجام داد؟ چرا اين حرف‌ها را مي‌زنند و انقلاب را تحريف و تخريب مي‌كنند؟ چون مي‌خواهند راه مقاومت و ايستادگي و راه شهدا را در كشور كور كنند. اما موفق نمي‌شوند و امروز همه اعتراف مي‌كنند كه ايران لنگرگاه منطقه است. وي گفت: آنها حساب شده جنگ را زير سؤال مي‌برند و تخريب و تحريف مي‌كنند تا راه شهدا در اين كشور ادامه پيدا نكند، اما امروز همه دنيا به اين نتيجه رسيده است كه اگر ايران نبود، اين ناامني‌هاي اخير منطقه تمام 500 ميليون مردم منطقه را دربر مي‌گرفت. رضايي ادامه داد: من به نمايندگي از همه رزمندگان مي‌گويم كسي از نجابت ما در دنيا سوءاستفاده نكند. اگر خشم ملت به جوش بيايد شما افسوس تاريخي خواهيد خورد همانطور كه در جنگ خورديد.

    نبايد بگوييم ما آب خوردن نداريم

رضايي افزود: در ايران نبايد علامت غلط و حرف‌هاي غير واقعي به دنيا ارائه شود. نبايد بگوييم ما آب خوردن نداريم و كشور محاصره شده است. رضايي تصريح كرد: ملت ايران و جوانان ايران و انديشمندان و نخبگان ايران آنقدر غني از معرفت و عرفان و معنويت هستند كه مي‌توانند همه دنيا را سيراب و به همه دنيا و انسان‌هاي عالم كمك كنند.
فرمانده كل سپاه در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: پيام ملت ايران اين است كه ما دوران قاجار و پهلوي را ديگر تكرار نخواهيم كرد. سياست خارجه قاجاري و پهلوي ديگر به كشور برنمي‌گردد. 300 سال عقب‌ماندگي و تجزيه ايران را كنار گذاشته‌ايم. البته با كسي هم جنگ نداريم بلكه مي‌گوييم حرف منطقي ملت ايران را گوش دهيد.

    انرژي هسته‌اي را مي‌خواهيم

وي افزود: ما انرژي هسته‌اي در چارچوب قانون بين‌المللي را مي‌خواهيم و دنبال بمب اتم نيستيم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: ما به همه دنيا اعلام مي‌كنيم كه به دنبال حقوق انسان‌ها، ملت‌ها و امنيت در منطقه و حفظ منافع ملي و مجازات متجاوزين در منطقه و رژيم صهيونيستي و عربستان هستيم. وي ادامه داد: ما مي‌گوييم تروريسم و تجاوز بايد تمام شود پس نگويند نيروهاي حزب‌اللهي مي‌خواهند در كشور جنگ درست كنند. ما دنبال امنيت و آرامش هستيم اما نمي‌خواهيم با دست باز همه عزت و شرف ما را تقديم آنها كنند. (در اين لحظه مردم شعار هيهات منا الذله سر دادند.)
رضايي تصريح كرد: دنيا مطمئن باشد تا رهبري و ولايت فقيه و شهادت‌طلبي در كشور هست هيچ قدرتي نمي‌تواند به ايران اسلامي حمله كند.
وي در پايان خطاب به كشورهاي بيگانه خاطرنشان كرد: بنشينيد و با همديگر فكر كنيد كه اگر مي‌خواهيد در ايران يا در بيرون از كشور به مرزهاي ما حمله كنيد، پشيمان نشويد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به حوادث منطقه اظهار داشت: امروز داعش به 35‌كيلومتري بغداد رسيده است و بايد از سوي ملت ايران پيامي به آنها داده مي‌شد. امروز در يمن مردم بي‌پناه يمن در حال بمباران شدن هر روزه هستند و لازم بود كه بار ديگر از سوي شهدا فرياد الله اكبري بلند شود و گفته شود كه فكر نكنيد مي‌توانيد به حيات ننگين‌تان ادامه بدهيد. ‎
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار