کد خبر: 723315
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
حمايت چهره‌‌هاي سرشناس ورزش جهان از محيط‌زيست
كشتار بي‌رحمانه حيوانات و دست‌اندازي‌‌هاي افسارگسيخته انسان به طبيعت باعث شده خطر جدي بقاي نسل برخي از حيوانات و در كنار آن نابودي محيط‌زيست را تهديد كند، به همين خاطر حمايت از حيوانات و بهره‌برداري درست از محيط‌زيست در يك دهه اخير مورد توجه زيادي قرار گرفته است.
وحید صابری
كشتار بي‌رحمانه حيوانات و دست‌اندازي‌‌هاي افسارگسيخته انسان به طبيعت باعث شده خطر جدي بقاي نسل برخي از حيوانات و در كنار آن نابودي محيط‌زيست را تهديد كند، به همين خاطر حمايت از حيوانات و بهره‌برداري درست از محيط‌زيست در يك دهه اخير مورد توجه زيادي قرار گرفته است.
امروزه مسائل مربوط به محيط‌زيست ابعاد فرا مليتي پيدا كرده است و اين واقعيت كه بروز مشكلات و معضلات در هر نقطه از زمين مي‌تواند پيامدهاي مختلفي در ديگر نقاط به همراه داشته باشد عامل همفكري و همكاري جهانيان در امر حفاظت از محيط‌زيست شده است، حالا شاهد هستيم كه كمپين‌‌هاي فعال در جهت حفظ حقوق حيوانات و احياي دوباره محيط‌زيست برپا شده است.
حضور ستاره‌‌هاي بزرگ ورزش دنيا در اين كمپين‌ها و حمايت‌‌هاي آنها از اين حركات نكته جالب توجه اين فعاليت‌ها است. ورزش به عنوان اصلي‌ترين عامل سلامت جسم و روح انسان مي‌تواند تأثير بسزايي در حفظ محيط‌زيست و حقوق جانوران داشته باشد. ورزش مي‌تواند اين فرهنگ را در سراسر دنيا نهادينه كند كه انسان بايد به محيط‌زيست اطراف خود و جانداراني كه مثل ما حق حيات دارند احترام بگذارد و در اين راه و رسيدن به اين هدف چه چهره‌هايي بهتر و سرشناس و محبوب‌تر از ستاره‌‌هاي دنياي ورزش نزد مردم جهان مي‌توان پيدا كرد.
سال گذشته ديويد بكهام ستاره فوتبال انگلستان از سوي وليعهد اين كشور به عنوان سفير حمايت از حيوانات در حال انقراض انتخاب شد. بكهام بعد از اين انتخاب گفت: باعث افتخار من است. ما بايد براي حفاظت از محيط‌زيست از تمام ظرفيت‌‌هاي ورزشي استفاده كنيم و من در اين راستا تمام تلاشم را مي‌كنم. من از ديگر ورزشكاران هم مي‌خواهم در اين كار پيشقدم و در حمايت از محيط‌زيست و حيوانات دست به كار شوند.
از ديگر چهره‌‌هاي سرشناس عالم ورزش كه در اين راه قدم گذاشته‌اند مي‌توان به اندي ماري تنيسور مشهور بريتانيايي، لوئيز هميلتون قهرمان فرمول يك اتومبيلراني دنيا و هانس سارپي بازيكن آفريقايي و غنايي‌الاصل سابق تيم ملي فوتبال آلمان اشاره كرد كه براي حمايت از حيوانات در حال انقراض و حفظ محيط‌زيست تاكنون اقدامات ارزشمندي را انجام داده‌اند.
اما شايد فعال‌ترين و تأثيرگذارترين ورزشكار دنيا در اين راه كريستين وارداروس دوچرخه‌سوار حرفه‌اي امريكا باشد. او يكي از حاميان واقعي بقاي حيوانات و محيط‌زيست به شمار مي‌رود و سال‌ها در تمام همايش‌ها، طرح‌ها و فعاليت‌‌هاي محيط زيستي حضوري مثبت و فعال داشته است. جالب است بدانيد كه وارداروس بيش از 21 سال است كه براي اعلام حمايت از حيوانات رو به گياهخواري آورده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار