کد خبر: 722586
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
حزب‌داري در مملكت ما امري دشوار و بعيد بود، اما وقتي در فعاليت گروه‌ها و جناح‌هاي مختلف، بسياري از سيئات حزب‌داري مثل اردوكشي‌هاي خياباني، رفتارهاي مردم‌فريب، رانت‌خواري، باندبازي و سياسي‌كاري‌هاي خاص، گريبان مردم را گرفت
حزب‌داري در مملكت ما امري دشوار و بعيد بود، اما وقتي در فعاليت گروه‌ها و جناح‌هاي مختلف، بسياري از سيئات حزب‌داري مثل اردوكشي‌هاي خياباني، رفتارهاي مردم‌فريب، رانت‌خواري، باندبازي و سياسي‌كاري‌هاي خاص، گريبان مردم را گرفت اما حسنات حزب‌داري مثل نظام‌مند شدن ورود و خروج سياسيون به قدرت و صاحب برنامه و تيم شدن صاحبان قدرت و نيز پيشگيري از طغيان و خروج رؤساي جمهور و برخي صاحب‌منصبان ديگر از برنامه‌ها و آرمان‌هاي اعلامي و تبليغ شده، نصيب كشور نشد، تمايل به حزب‌داري و تشكيل احزاب نيز بيشتر شد اما حالا تصاوير دومين مجمع عمومي خانه‌احزاب كه پنج‌شنبه گذشته اتفاق افتاد، نشان مي‌دهد كه جنگ احزاب در خانه احزاب شكل گرفته است!  بايد ديد احزاب كه مي‌خواهند نظام مترقي سياسي در كشور برپا كنند، مي‌توانند وقتي همگي زير سقف يك سالن كوچك گردهم مي‌آيند، با زبان متين و عقلاني با يكديگر صحبت كنند يا سرنوشت آينده كشور نيز ترسيمي از همين جنگ خانه احزاب خواهد بود.
به گزارش تسنيم، نخستين مجمع عمومي عادي و فوق‌العاده خانه احزاب 31 ارديبهشت‌ماه امسال با حضور فعالان حزبي آغاز و مصطفي كواكبيان به‌عنوان رئيس موقت اين تشكل انتخاب شد.
اما روز پنج‌شنبه هفته گذشته دومين مجمع عمومي نيز برگزار شد. در ابتداي اين نشست كه از صبح در سالن  600 نفري اجتماعات وزارت كشور آغاز به كار كرد، مصطفي كواكبيان، رئيس موقت مجمع عمومي خانه احزاب با اشاره به تعطيلي خانه احزاب اظهار داشت: متأسفانه بر اثر برخي بي‌مهري‌ها و خودخواهي‌ها حدود چهار سال است كه مجمع عمومي خانه احزاب تعطيل بود.
كواكبيان وجود خانه احزاب را مدافع حقوقي تشكل‌هاي سياسي دانست و گفت: اين خانه مي‌تواند علاوه بر نجات احزاب از وضعيت اسفبار كنوني به تقويت حزب و توسعه تشكل‌هاي سياسي كمك كند.
در ادامه اين جلسه ماده 15 اساسنامه احزاب مورد بررسي و اصلاح قرار گرفت و مقرر شد مدت زمان مسئوليت هيئت رئيسه خانه احزاب به سه سال تغيير كند و اعضاي آن نيز از 15 نفر به 21 نفر متشكل از هفت اصولگرا، هفت اصلاح‌طلب و هفت مستقل تغيير كند.
با وجود آنكه شاكله اصلي خانه احزاب از بين بردن دغدغه‌ها و مشكلات صنفي - حقوقي احزاب كشور است و بايد محلي براي هم‌افزايي احزاب در همه طيف‌ها باشد اما باز هم در روزهاي بازگشايي مجدد اين خانه و در دومين مجمع فوق‌العاده شاهد حواشي بسياري بوديم.
از جمله اين حاشيه‌ها مي‌توان به تذكرات متعدد احزاب غيرمشهور درباره موضوعات مختلف اشاره كرد. همچنين يكي از دبيران كل اين احزاب با تندي رئيس اصلاح‌طلب مجمع(كواكبيان) را مورد خطاب قرار داد كه باعث خشم كواكبيان شد.  همچنين بي‌نظمي و ناهماهنگي‌هاي مكرر در مجمع فوق‌العاده خانه احزاب، سوژه‌هايي را براي عكاسان رسانه‌ها فراهم كرده بود و اين بي‌نظمي كار را به جايي رساند كه امرايي رئيس احزاب كميسيون ماده 10 دو بار به پشت ميكروفون رفت و از هيئت رئيسه و احزاب خواست براساس دستور جلسه كه همان اصلاح اساسنامه بود، مطالب خود را مطرح كنند.
در پايان جلسه نيز، نماينده جامعه اسلامي مهندسي در پايان راي‌گيري به نحوه انتخابات اعتراض كرد و در حالي كه قصد بالا رفتن از سن را داشت، با ممانعت نمايندگان وزارت كشور مواجه شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
0
2
اگر احزاب نبودند خیلی از این اختلاسها وپاکدست های دولت ... افشا نمی شد پس وجود احزاب برای کشو نعمت است
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
0
2
اینها که حزب نیستند بلکه دنبال ان هستند تا به نان ونوایی جهت خودشان وخانواده ها شان برسند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار