کد خبر: 722072
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
عباس عبدي، فعال اصلاح‌طلب روز گذشته با انتشار اطلاعيه‌اي هر گونه مصاحبه با روزنامه آرمان را تكذيب كرد و ضمن اعتراض به جعل مصاحبه با نام او در اين روزنامه، تصريح كرد: اين روزنامه در 10 خرداد خبري به كلي جعلي را از بنده منتشر كرد.
عباس عبدي، فعال اصلاح‌طلب روز گذشته با انتشار اطلاعيه‌اي هر گونه مصاحبه با روزنامه آرمان را تكذيب كرد و ضمن اعتراض به جعل مصاحبه با نام او در اين روزنامه، تصريح كرد: اين روزنامه در 10 خرداد خبري به كلي جعلي را از بنده منتشر كرد.
در اطلاعيه عبدي كه با عنوان «همكاران عزيز مطبوعاتي» منتشر شده، آمده است: به احتمال فراوان همه ما در اين نكته اتفاق نظر داريم كه در غياب يك نهاد قدرتمند مطبوعاتي، جامعه مطلوب نيز شكل نخواهد گرفت. ركن اساسي جامعه امروزي اطلاع رساني صحيح و نيز نظارت و نقد جامعه و صاحبان قدرت است و بخش مهم اين كار به عهده روزنامه نگاران و مطبوعاتي آزاد و مستقل است. ولي همه شاهد هستيم كه در ايران ما، وضعيت مطبوعات چنان نابهنجار است كه نمي‌توانيم انتظار داشته باشيم كه اين نهاد چنانكه شايسته آن است از پس وظيفه و رسالت خطير خود برآيد. اين وضع دلايل گوناگوني دارد ولي يكي از مهم‌ترين دلايل آن بي‌توجهي به صلاحيت‌ها و اخلاق حرفه‌اي در ميان برخي از نشريات است و در اين ميان سكوت ما هم موجب تجري بيشتر اين وضع شده است و ادامه سكوت نيز عمق اين وضع فلاكت بار را بيشتر مي‌كند. يكي از موارد اين ادعا نحوه رفتار روزنامه آرمان است. اين روزنامه در 10 خرداد خبري به كلي جعلي را از بنده منتشر كرد كه چنين خطايي در حرفه روزنامه نگاري جاي تعجب است و بنده نيز بر حسب وظيفه تكذيبيه(اي ) را براي آنان فرستادم دو روز هم صبر كردم تا منتشر كنند ولي به هر دليلي از انتشار آن استنكاف كرده و متن ديگري را در قالب نقد منتشر كرده‌اند. و به غلط اعتراض مرا متوجه شخص ثالث كرده‌اند وقتي كه ما شهامت نقد خود و اجراي قانون را نداريم چگونه انتظار داريم مردم و دولت به مطبوعات اعتنا كنند. مخالفت با اين گونه رفتارهاي غيرحرفه‌اي بيش و پيش از همه وظيفه ماست.
‌    سياست يكي به ميخ و يكي به نعل آرمان
پيش از اين روزنامه آرمان در مطلبي با عنوان «عبدي و عبور از اصلاحات؟» به نقد جدي افكار و عملكرد اين فعال سياسي اصلاح‌طلب پرداخته و او را به «چند جامگي سياسي»‌ متهم كرده بود.
آرمان در اين مطلب عبدي را به يك نوع دگرديسي سياسي متهم كرده و درباره اين سال‌هاي وي نوشته بود: «عبدي محبوب بود و سوت و كف‌هاي زيادي براي او زده شد، اما عبدي، عبدي نماند. عبدي كه به‌تدريج به 60 سالگي نزديك مي‌شود مي‌خواهد همان مردي باشد كه شايد سال‌ها در انديشه تبديل به آن بود اما فرصت آن را نيافت؛ منتقدي كه نوك پيكانش تنها به يك سمت نشانه مي‌رود و آن هم به سمت اصلاح‌طلبان!» اين روزنامه در ادامه به دوران زندگي سياسي عبدي و بخش‌هاي مختلف آن حمله و عبدي را كسي معرفي مي‌كند كه از ابتدا يك اصلاح‌طلب نصفه و نيمه بوده است؛ «در همان سال [88] البته او بر مسند ديگري نشست؛ مسندي كه برازنده رقباي سنتي و مدرن اصلاحات است؛ مسند فرصت‌طلب‌خواني اصلاح‌طلبان.»
روزنامه آرمان كه به دليل انتشار اين مطلب انتقادي درباره عبدي و بازتاب وسيع آن در ديگر رسانه‌ها و همچنين واكنش‌هاي منفي از درون جبهه اصلاح‌طلبان شديدا تحت فشار بود، تلاش كرد براي كم شدن فشارها به نوعي دوباره به سراغ عبدي رفته و ضمن انتشار مصاحبه‌اي از وي، از فشارها بر خود بكاهد. همان مصاحبه‌اي كه جعلي از آب درآمد و عباس عبدي را مجبور كرد تا دست به قلم بشود و در مقام تكذيب آن برآيد.
‌   ماستمالي به سبك آرمان
آرمان، ديروز ضمن تأييد جعلي‌بودن شخصيت «عبدي» در مصاحبه مذكور، اعلام كرد فردي كه اين روزنامه با عنوان عباس عبدي با وي مصاحبه كرده در واقع يك «عبدي» ديگر است!
اين روزنامه با چرخشي عجيب نسبت به مطلب انتقادي خود نسبت به عباس عبدي مي‌نويسد «نمي‌توان در يك جمله شخصيت عباس عبدي را تعريف كرد چراكه روزي دلسوز و نگران جريان اصلاحات است و روز ديگر انتقاداتي به اين جريان مي‌كند كه گويي از جبهه رقيب اصلاحات سخن مي‌گويد. . . »اما نكته جالب آرمان براي توجيه مصاحبه جعلي خود با عباس عبدي اينگونه ادامه مي‌يابد: «. . . وقتي «آرمان» به اشتباه شماره معاون وزيري را به‌جاي شماره تماس عباس عبدي گرفت، او اعلام نكرد كه عبدي نيست و به سؤالات پاسخ داد. يك روز پس از انتشار اظهارات آقاي معاون وزير بود كه مشخص شد او به‌جاي عبدي به سؤالات پاسخ داده و پاسخش هم اين بود كه «من هم مي‌خواستم به اين سؤالات پاسخ دهم و چه تفاوتي ميان من و عبدي هست؟!»
برخي ناظران معتقدند روزنامه آرمان كه به روزنامه خانوادگي آقاي هاشمي رفسنجاني مشهور است، با اين اقدام دروغين قصد داشته از مصاحبه اخير عبدي با روزنامه اعتماد كه در آن هاشمي را شخصيتي بحران‌ساز معرفي كرده بود، انتقام بگيرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
0
0
روزنامه ارمان "زیاد انرژی به خرج ندهید"
گویند: انچه عیان ست "حاجتی به
ماستمالیزاسیون نیست.درمطالب نوشته
شده عبدی"یا غیر عبدی "به دونکته مهم ودرست اشاره شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار