کد خبر: 721978
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
طلا در بازار جهانی روز دوشنبه روند نزولی در سه روز قبل را متوقف کرد و اندکی افزایش یافت. با وجود تحت تاثیر دورنمای تحکیم سیاست پولی آمریکا، نزدیک به پایین‌ترین سطح 11 هفته گذشته قرار دارد.

خبرگزاری ایسنا: طلا در بازار جهانی روز دوشنبه روند نزولی در سه روز قبل را متوقف کرد و اندکی افزایش یافت. با وجود تحت تاثیر دورنمای تحکیم سیاست پولی آمریکا، نزدیک به پایین‌ترین سطح 11 هفته گذشته قرار دارد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح دوشنبه بازار سنگاپور 1174 دلار در مقایسه با 1171 دلار در روز جمعه معامله شد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت 0.5 درصد افزایش یافت و به 1173 دلار رسید.

این فلز ارزشمند هفته گذشته 1.6 درصد کاهش یافت که سومین کاهش هفتگی متوالی بود.

طلا از ابتدای سال 2015 تاکنون تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخهای بهره در آمریکا، 9.8 درصد کاهش یافته است.

نرخهای بالاتر به جذابیت طلا که سرمایه گذاری بدون بازده است، آسیب می‌زند و با افزایش ریسک پذیری سرمایه گذاران، آنها را به سوی دارایی‌هایی مانند سهام جذب می‌کند. سرمایه گذاران آمار اقتصادی آمریکا را برای ارزیابی زمان احتمالی افزایش نرخهای بهره در این کشور دنبال می‌کنند. توسعه اقتصادی به سیاستگذاران فضای بیشتری برای افزایش نرخهای بهره می‌دهد که از سال 2008 با هدف پشتیبانی از رشد اقتصادی، نزدیک صفر نگه داشته شده اند. بانک مرکزی آمریکا با در نظر گرفتن آمار اقتصادی مثبت بویژه آمار بازار کار که نشان می‌دهد رشد اقتصادی به اندازه کافی قوی شده، اعلام کرده است با افزایش نرخهای بهره تا پایان امسال، سیاست پولی خود را تحکیم خواهد کرد.

شاخص دلار بلومبرگ پس از 0.8 درصد افزایش در روز جمعه، تغییر چندانی نداشت. این شاخص پس از افزایش 11 درصدی در سال گذشته، از ابتدای سال 2015 تاکنون 5.5 درصد افزایش داشته است.

ادامه فروش در صندوقهای سرمایه گذاری طلا منعکس کننده بی‌اعتمادی مصرف کنندگان به طلاست. ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، روز جمعه 0.17 درصد کاهش یافت و به 708.70 تن رسید که کمترین میزان از اواسط ژانویه بود.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری 16.1267 دلار معامله شد. هر اونس پلاتین با 0.6 درصد افزایش به 1102 دلار رسید و هر اونس پالادیم تغییر چندانی نداشت و 753 دلار معامله شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار