کد خبر: 721862
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶
فرمانده جست‌وجوي مفقودين ستادكل نيروهاي مسلح به شبهات مربوط به پيكرهاي شهداي غواص و خط‌شكن كه پيكرهايشان اخيرا كشف شده است، پاسخ گفت.
به گزارش ايسنا، سردار سيدمحمد باقرزاده كه ديروز در يك نشست خبري در محل معراج شهداي تهران سخن مي‌گفت، اظهاركرد: بناي ما پرهيز از بيان جزئيات تفحص پيكرهاي شهيدان بوده و هست. چه بسا اين نگراني وجود دارد كه كشش آگاهي از چنين مسائلي وجود نداشته باشد اما وقتي ديديم مظلوميت اين شهيدان توسط برخي افراد ناآگاه و به ويژه رسانه‌هاي دشمنان خدشه‌دار مي‌شود لازم شد توضيحاتي ارائه كنيم.  وي با اظهار تاسف گفت: متأسفانه مظلوميت آشكار و پنهان عده‌اي از خط‌شكنان و غواصان شهيد ما در يك بازي رسانه‌اي از سوي دشمنان و بعضا دوستان ناآگاه ما به حاشيه رفت.  وي گفت: نخستين شك و ترديدي كه در خصوص كاوش پيكرهاي خط‌شكنان و غواصان شهيد ايجاد شد‌، توسط دشمن بود. آنها اين شبهه را ايجاد كردند كه چرا بايد اين تعداد از رزمندگان شهيد شوند؟ آنهايي هم كه زخم خورده بودند در راستاي همان اهداف دشمنان و اغراض آنها اين موضوع را مطرح كردند كه چرا در يك عمليات اين تعداد شهيد شده‌اند.  وي تأكيد كرد:  اين  175 پيكر، مربوط به ‌شهداي خط‌شكن  و غواص بوده است. كشتن و كشته شدن پديده همه جنگ‌هاست. تأكيد مي‌كنم اين شهدا اول اسير شده‌اند و بعد به شهادت رسيده‌اند. اين شهدا ابتدا از اروندرود عبور كرده و جزاير ام‌الرصاص را پشت سر گذاشته بودند و در جزيره «ابوفلوس» در يك روستا در منطقه ابوخصيب كه 15كيلومتر جلوتر ازخط مقدم است، پيكرهايشان كاوش شده است. مگر مي‌شود شهيد تا آنجا خودش جلو رفته باشد. آنها به اسارت درآمده بودند و دستانشان با سيم، ‌مفتول، پارچه و طناب بسته شده بود. البته بسياري از شهدا نيز مجروح بوده‌اند و تعدادي از آنها  هم زنده‌به‌گور شده بودند. اينكه مي‌گويم آنها زنده به گور شده‌اند به اين دليل است كه حتي پارگي در لباس و شكستگي دراستخوان و بدن‌هايشان به چشم نمي‌خورد.
سردار باقرزاده گفت: پيكرهايي كه كاوش شده‌اند مربوط به لشكرهاي 25 كربلا (استان مازندران)، 41 ثارالله(استان كرمان)، 14 امام حسين(ع) (استان اصفهان)و 7وليعصر(عج)(استان خوزستان) بوده‌اند.  سردار باقرزاده همچنين گفت: در آخرين كاوشي كه از دوهفته قبل آغاز شده، تاكنون پيكرهاي 48 شهيد كاوش شده است. 39 پيكر مربوط به منطقه جنوب عراق و 9 پيكر هم در كردستان عراق به دست آمده است. وي افزود: بدون احتساب گلزارهاي شهدا، تاكنون 1087 شهيد گمنام در سراسر كشور تدفين شده‌اند و در حال حاضر نيز 1100نقطه در نوبت دريافت شهيد گمنام هستند كه 188 دانشگاه از جمله اين نقاطند.  فرمانده كميته جست‌وجوي مفقودين ستادكل نيروهاي مسلح گفت: بيشترين يادمان سرباز گمنام در جهان، در كشور جمهوري اسلامي ايران واقع شده و مرتفع‌ترين نقطه‌اي كه شهيد و سرباز گمنام در آنجا تدفين شده است در كلكچال و ارتفاع 2650 متر بالاتر از سطح دريا قرار دارد. همچنين بيشترين شهيد گمنام تدفين شده در آرامستان‌هاي دنيا، مربوط به بهشت زهرا است كه 4هزار شهيد گمنام دارد.  در پايان اين نشست خبري، سيم‌، كابل و وسايل ديگري كه دست شهداي غواص پس از اسارت توسط نيروهاي رژيم بعث عراق با آنها بسته شده بود‌، به نمايش گذاشته شد. همچنين پيكر يكي از شهيدان غواص با دستان بسته به خبرنگاران نشان داده شد.
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید حسن خلیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
1
2
روحشان شاد یادشان گرامی.. خدالعنت کنه ... بعثی ..انشاا...این شهیدان باآقاامام حسین محشور بشن ..قسم به خونه شهیدان ماراهشان را ادامه میدیم..وبه دشمنان میگم ماتاآخرقطرخونم حافظ رهبر وشهیدان هستم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار