کد خبر: 721072
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
مجلس نمایندگان و سنای آمریکا این هفته باز هم جلسات متعددی را با بحث در مورد ایران و مذاکرات هسته‌ای اختصاص داده‌اند.
 فارس: یک ماه مانده به ضرب‌الاجل خودخوانده ایران و گروه موسوم به 1+5 برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای، کنگره آمریکا بار دیگر مسئله ایران را در دستور کار قرار داده است.

نمایندگان کنگره که اخیرا قانون بازنگری بر توافق هسته‌ای را مصوب کرده‌اند، قصد دارند در چند نشست، به بررسی آخرین وضعیت و همچنین تبعات توافق با ایران بپردازند.

به نوشته پایگاه المانیتور، کمیته روابط خارجی سنا روز سه‌شنبه نشست غیرعلنی‌ای را با حضور «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا، که به همراه «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در تازه‌ترین دور مذاکرات هسته‌ای شرکت داشت، برگزار می‌کند.

در نشست کمیته روابط خارجی، روسای سه آزمایشگاه ملی آمریکا نیز حضور خواهند داشت. روزنامه نیویورک‌تایمز چندی قبل نوشته بود تأسیسات هسته‌ای ایران در این آزمایشگاه‌ها شبیه‌سازی شده و بسیاری از تصمیمات واشنگتن، بر مبنای نتایج به دست آمده از فعالیت‌های این آزمایشگاه‌ها اتخاذ می‌شود.

این کمیته یک روز بعد، یعنی چهارشنبه، هم نشستی تحت عنوان «تبعات توافق هسته‌ای با ایران برای سیاست ایالات متحده در خاورمیانه» برگزار می‌کند. قرار است در این نشست، «جیمز جفری» سفیر سابق آمریکا در عراق و همچنین «مارتین ایندیک» دستیار اسبق وزیر خارجه آمریکا و نماینده سابق واشنگتن در مذاکرات سازش، حضور داشته باشند.

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا هم بی‌کار نمانده و قصد دارد روز سه‌شنبه نشستی را با موضوع اتباع بازداشتی آمریکا در ایران برگزار کند. در این نشست قرار است بار دیگر درخواست آزادی این افراد مطرح شود و برای صدور بیانیه‌ای، رأی‌گیری شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار