کد خبر: 720986
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
آیت الله مکارم شیرازى :
یکی از مراجع تقلید قم با صدور پیامی ضمن در محکوم کردن جنایات اخیر در عربستان گفت: ما ضمن محکوم کردن شدید این جنایات تروریستى سؤال مى‌کنیم آیا دولت عربستان موافق این اعمال است؟ چرا در اطراف مساجد و مراکز شیعیان نیروهاى حفاظتى نمى‌گمارد؟
جوان آنلاين: در پیام این مرجع تقلید آمده است: در فاصله یک هفته دو جنایت بزرگ در عربستان سعودى نسبت به شیعیان واقع شد، جنایتى در مسجد امام على در شهر قطیف و جنایت دیگرى در مسجد امام حسین(ع) در شهر دمام که کشته‌ها و زخمى‌هاى فراوان داشت.

در ادامه این پیام آمده است: ما ضمن محکوم کردن شدید این جنایات تروریستى سؤال مى‌کنیم آیا دولت عربستان موافق این اعمال است؟ اگر موافق نیست چرا جلوگیرى نمى‌کند؟ چرا در اطراف مساجد و مراکز شیعیان نیروهاى حفاظتى نمى‌گمارد؟ چرا نسبت به شهروندانش این چنین بى‌اعتناست؟ آیا فقط توانایى دارند کشور آباد یمن را به ویرانه‌اى تبدیل کنند؟!

در بخش دیگری از این پیام تصریح شده است: مى‌گویند دولت عربستان و مفتیان حجاز این اعمال تروریستى را محکوم کرده‌اند اگر چنین است پس چرا هنوز در کتاب‌هاى درسى آنها نوشته شده «شیعیان کافرند و جان و مالشان مباح است»؟ چرا ریشه‌ها را نمى‌خشکانند؟ چرا سبب مى‌شوند که اسلام با اعمال آنها بدنام شود؟

در این پیام یادآور شده است: از سوى دیگر در اخبار آمده است داعش این جنایات را کار خود مى‌داند، این شجاعت نیست، این نهایت ذلّت و خباثت و عجز و ناتوانى است که نمازگزاران روز جمعه را در مسجد یا در کنار مسجد با یک عمل انتحارى و مخفیانه به خاک و خون کشند.

در این پیام خاطرنشان شده است: باز از سوى دیگر آیا دبیرکل سازمان ملل در خواب است؟ آیا مراکز جهانى حقوق بشر در خوابند؟ اگر در ایران یک جاسوس را دستگیر کنند داد همه آنها بلند مى‌شود، اما در برابر این جنایات عظیم خونسرند! امیدواریم به لطف خدا و به همت مردم منطقه ریشه این بیدادگرى‌ها سوزانده شود و مسلمین جهان در امن و امان و با محبت و دوستى زندگى کنند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار