کد خبر: 720719
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
«گزاره برگ مردمي ملت ايران» براي مذاكرات هسته‌اي كه خطاب به مردم جهان و تيم مذاكره‌كننده است، با حضور رئيس سازمان بسيج مستضعفين رونمايي شد.
«گزاره برگ مردمي ملت ايران» براي مذاكرات هسته‌اي كه خطاب به مردم جهان و تيم مذاكره‌كننده است، با حضور رئيس سازمان بسيج مستضعفين رونمايي شد.
به گزارش فارس، مراسم تجليل از خانواده شهداي هسته‌اي كشور با حضور سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين در مجتمع آيه‌هاي مشهد برگزار شد. در اين مراسم سردار نقدي با تأكيد بر اينكه بايد در مقابل زياده‌خواهي‌هاي امريكا ايستاد، تصريح كرد: اگر مي‌خواهيد ذليل شويد برويد و با امريكا رابطه برقرار كنيد. امروز برخي افراد با تفكرات ارتباط با امريكا ادعا مي‌كنند كه پيرو خط امام(ره) هستند و بايد در جوابشان بگوييم از تمام صحيفه امام(ره) تنها يك خط بياوريد كه در مورد رابطه با امريكا سخن گفته باشد. اين در حالي است كه من از هر جاي صحيفه كه بخواهيد حجت مي‌آورم كه بايد در مقابل استكبار ايستاد.
سردار نقدي با بيان اينكه ما از ابتداي انقلاب تا كنون گرفتار تفكري بوديم كه به دنبال تضعيف باور و ايمان مردم است، افزود: اين تفكر هر روز در يك حزب و گروه و جناح و با يك رنگ و لعابي در كشور نشان داده مي‌شود. عده‌اي هنوز گمان مي‌كنند بدون كوتاه آمدن در مقابل قدرت‌ها نمي‌توان زندگي آرامي داشت و متأسفانه اين مشكل هميشه گريبانگير كشور ما بوده است.
سردار نقدي با تأكيد بر اينكه كسي كه فرهنگ خود را در اختيار بيگانه قرار مي‌دهد ناموسش را از دست داده است، متذكر شد: افرادي كه به ديكتاتورها ميدان مي‌دهند تا كشورشان را اشغال كنند نبايد انتظار آرامش داشته باشند.
وي با بيان اينكه امام خميني(ره) يك انسان بي‌تفاوت نسبت به جامعه و مردم خود نبود، خطاب به برخي مسئولان گفت: شما از امام بيشتر براي مردم دلسوزي نكنيد كه برويد مقابل ديكتاتورها تا مردم آرامش داشته باشند. مردم ايران با ايستادگي و مقاومت به آرامش مي‌رسند. سه سال است تحريم‌هاي شديد در كشور ما حاكم است. با تحريم چه اتفاقي در جامعه افتاد؟ ما شاهديم اوضاع چندان فرقي نكرده كه اين مسئله نشان‌دهنده امداد الهي است. رزق و روزي ما دست امريكا نيست، ما بايد باور داشته باشيم خداوند رزاق است و مسئله ما مسئله تحريم‌ها نيست، زيرا راه‌هاي نپيموده در اقتصاد فراوان است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اينكه اقتصاد توليد اركاني دارد، عنوان كرد: ايران يكي از استثنايي‌ترين كشورهايي است كه تمام اركان اقتصادي را دارد.
نيروي انساني، سرمايه، انرژي و مواد اوليه و همچنين 400 ميليون بازار غيرتحريم وجود دارد كه به وسيله اينها ما مي‌توانيم اقتصاد خود را پويا نگه داريم.
وي با اشاره به اينكه رهبر معظم انقلاب يك سر سوزن از خط امام فاصله نگرفته‌اند، يادآور شد: رهبري كه امروز پس از 25 سال مي‌گويند وصيت امام ملاك و معيار من است، باعث افتخار ملت ايران هستند.  

   رونمايي از گزاره برگ مردمي ملت ايران

در اين مراسم همچنين از گزاره برگ مردمي ملت ايران براي مذاكرات هسته‌اي كه خطاب به مردم جهان و تيم مذاكره‌كننده است، رونمايي شد.
متن اين بيانيه به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

تعالي و پيشرفت كشور در سايه اسلام و تأمين امنيت، رفاه و آسايش مردم از اهداف هميشگي نظام اسلامي است.
همه مي‌دانيم كه امروزه پيشرفت كشور‌ها در ابعاد مختلف و تأمين رفاه مردم از جمله در توليد انرژي پاك و سالم، افزايش محصولات كشاورزي، رقابت‌پذيري توليدات صنعتي، درمان بيماري‌هاي صعب‌العلاج، توسعه سلامت و بهداشت، دستيابي به علوم و فناوري‌هاي نو و. . . مستلزم در اختيارداشتن فناوري هسته‌اي است. ملت ايران با هوشمندي اين نياز را درك كرد. نخبگان و دانشمندان زيادي دست به كار شدند و با وجود تمامي تحريم‌هاي علمي، فني و اقتصادي با خون دل‌هاي فراوان، هزينه‌هاي زياد و تقديم شهدايي بسيار ارزشمند بالاخره به اين فناوري دست يافتيم.
مستكبران حسود و تماميت‌خواه كه نمي‌توانند پيشرفت ملت‌ها را ببينند درصدد سنگ‌اندازي برآمدند و اقدامات ظالمانه‌اي را عليه ملت ايران تدارك ديدند تا راه را بر پيشرفت ما ببندند. صدور قطعنامه‌هاي مكرر، اعمال تحريم‌هاي غيرقانوني و ترور دانشمندان هسته‌اي از جمله اين مظالم است.
رهبري هوشيار و حكيم انقلاب اسلامي با نرمش قهرمانانه براي اتمام حجت به دشمنان و از بين بردن بهانه‌هاي آنان مسير مذاكره را گشودند. اما 12 سال مذاكره و گفت‌وگو و باز گذاشتن در مراكز هسته‌اي به روي انواع نظارت‌ها و كنترل‌ها و دادن انواع امتيازات تا كنون ثابت كرده است كه دشمن به دنبال حل مسئله نيست و اهداف ديگري در سر مي‌پروراند.
عهدشكني‌هاي مكرر امريكا در طول مذاكرات هسته‌اي به ويژه طي دو سال گذشته، همچنين در قرارداد الجزاير، در مذاكرات مربوط به افغانستان و عراق و معاهدات امريكا با ديگر كشورها مثل ليبي و كره شمالي، تعهدات تجاري با چين و حتي قرارداد سالت 2 با روسيه ثابت مي‌كند، همانگونه كه بارها و بارها رهبر معظم انقلاب اسلامي، رئيس محترم جمهور و وزيرخارجه رسماً اعلام كرده‌اند امريكا عهدشكن و كاملاً غيرقابل اعتماد است.
آنها حتي در مذاكرات اخير هم نارو زدند و با وجود اينكه هيئت ايراني با صرفنظر كردن از بعضي حقوق امتيازات مهمي را به آنها داد، آن نمك‌نشناس‌ها با انتشار گزاره برگ امريكايي زير همه توافقات زدند و همانطور كه وزير خارجه ايران گفت: فكت شيت امريكايي دروغ است.
اين واقعيت‌هاي غيرقابل انكار ايجاب مي‌كند كه هميشه مراقب حيله امريكاي عهدشكن باشيم. آنها بارها نشان داده‌اند كه اگر در قراردادي امتيازات را بدهيم و دريافت امتيازات متقابل را به شرط و شروط يا زمان آينده موكول كنيم، قطعاً زير تعهد خود خواهند زد لذا تنها راه اطمينان بخش اين است كه تبادل امتيازات بين طرفين همزمان باشد و به آينده و شرط و شروط موكول نشود.
 در همين ارتباط و براي اطمينان از نتايج مذاكرات ما وظيفه خودمان مي‌دانيم كه «گزاره برگ»  (فكت‌شيت) ملي خود را در مقابل گزاره برگ جعلي امريكا منتشر كنيم تا همه مردم جهان واقعيت را بدانند و معلوم باشد كه اگر مذاكرات به نتيجه نرسيد مقصر امريكاست.
  گزاره برگ ملي هسته‌اي
ما ملت ايران با تأسي به رهبر حكيم خود و با تأكيد بر مواضع صريح ديگر مقامات عالي كشور با انتشار اين گزاره برگ ملي، شرط هرگونه توافق هسته‌اي را رعايت اصول زير مي‌دانيم:
اصل اول: تمام تحريم‌ها عليه جمهوري اسلامي ايران بايد يكجا و همزمان با امضاي توافقنامه كاملاً لغو(نه تعليق) شود.
اصل دوم: دستاوردهاي هسته‌اي در حد نيازهاي واقعي كشور بايد حفظ و تقويت شود.
اصل سوم: هيچ مانعي براي استمرار تحقيقات و پيشرفت‌هاي علمي و فني در امور هسته‌اي و هيچ محدوديتي براي دانشمندان مربوط وجود نداشته باشد.
اصل چهارم: هيچ نظارتي فراتر از مقررات و عرف بين‌المللي اعمال نشود.
اصل پنجم: هيچ‌گونه نظارت و اعمال محدوديت بر نيروهاي مسلح و مراكز نظامي و امنيتي پذيرفته نيست.
اصل ششم: توافق هسته‌اي بايد بازگشت‌پذير باشد و در صورت نقض عهد دشمن ما هم بتوانيم به شرايط قبل از توافق برگرديم.
ما اعلام مي‌داريم منافع و عزت كشور و شش اصل فوق بايد در توافقنامه هسته‌اي رعايت شود وگرنه مصداق توافق بد است و يك قرارداد تحميلي، استعماري و غيرقانوني و نامشروع است و هيچ كس از طرف ملت ايران اجازه امضاي قراردادي بدون رعايت اصول شش گانه فوق را ندارد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار