کد خبر: 720579
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
مدير شبكه 3 كپي‌كردن دكور برنامه امشب را بي‌اهميت دانست
«گرته‌برداري» و حتي بالاتر از آن «كپي‌كاري محض» از برنامه‌هاي ماهواره‌اي و شوهاي خارجي در ساخت و توليد برخي برنامه‌هاي داخلي به‌خصوص برنامه‌هاي تلويزيوني، مدت‌هاست كه مورد نقد و انتقاد است. آخرين نمونه آن هم مربوط به برنامه گفت‌و‌گومحور «امشب» است.
مصطفي شاه‌كرمي
«گرته‌برداري» و حتي بالاتر از آن «كپي‌كاري محض» از برنامه‌هاي ماهواره‌اي و شوهاي خارجي در ساخت و توليد برخي برنامه‌هاي داخلي به‌خصوص برنامه‌هاي تلويزيوني، مدت‌هاست كه مورد نقد و انتقاد است. آخرين نمونه آن هم مربوط به برنامه گفت‌و‌گومحور «امشب» است.
برنامه محور «امشب» به تهيه‌كنندگي عليرضا ماندگاران و اجراي علي‌ضياء كاري از گروه اجتماعي شبكه يك است كه به صورت سه شب در هفته ساعت ۲۳ از اين شبكه پخش مي‌شود. اين برنامه كه پس از پخش تنها چند قسمت اول آن در ابتدا مورد انتقاد و پرسش بسياري از مخاطبان درباره نوع گفت‌وگو و دعوت از مهمانان و الگو‌گيري از اجرا و برنامه «ماه عسل» احسان عليخاني قرار گرفت در چند روز اخير دامنه آن به كپي‌برداري دكور برنامه «امشب» از كنسرت موسيقي يكي از خواننده‌هاي زن در كشور انگلستان كشيده شده و دست‌اندركاران اين برنامه به جاي پذيرفتن اشتباه و اهمال‌كاريشان سعي دارند با فرار به جلو موضوع را بي‌اهميت يا معمولي جلوه بدهند. يكي از اين افراد فضل‌الله شريعت‌پناهي، مدير گروه اجتماعي شبكه يك سيماست كه با ارائه توضيحاتي در خصوص اين موج انتقادات از برنامه «امشب» گفته است: برنامه شبانگاهي «امشب» برنامه‌اي مهمان‌محور است و كارشناس‌محور نيست! براساس سياست جديد سازمان صداوسيما مردم بايد در رسانه‌ها حضور پيدا كنند كه ما هم سعي كرديم در اين برنامه از سوژه‌هاي مردمي استفاده كنيم و اين سوژه‌ها نه تنها در برنامه «ماه عسل» ممكن است اتفاق افتاده باشد، بلكه امكان ادامه اين حركت در برنامه‌هاي ديگر هم باشد. حالا اگر انتقادي است كه اين برنامه شبيه «ماه‌عسل» است بايد بگويم كه اين برنامه ساختارش هيچ شباهتي با برنامه «ماه‌عسل» ندارد به اين دليل كه در انتهاي برنامه بخش كارشناسي را در برنامه «امشب» داريم و اين برنامه از چند بخش دعوت از مهمانان تشكيل مي‌شود كه هر يك مكمل يكديگرند و در اجرا هم شباهت ندارند.  آسمان ريسمان‌بافي شريعت‌پناهي در حالي است كه يقيناً با اضافه يا حذف كردن يك بخش از يك برنامه و توليد محصول ديگري تحت عنوان برنامه‌اي كاملاً متفاوت و جديد بدون آن بخش محذوف، نمي‌توان ادعاي نوآوري و خلاقيت داشت. چه اينكه يكي از دلايل اصلي و غيرقابل انكار كوچ مخاطب داخلي به سمت شبكه‌هاي ماهواره‌اي بي‌خاصيت، همين كاهلي‌ها و بدسليقگي بازي‌هاي دوستان در صداوسيما به جاي توليد برنامه‌هاي جذاب و مخاطب‌پسند است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار