کد خبر: 720577
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
سناريوي تمام نشدني تعميرات تئاترشهر
با گذشت هشت ماه از آغاز تعميرات طولاني و نفسگير تئاترشهر، هنوز خبري از زمان پايان تعميرات نيست و ظاهراً سالن‌هاي تئاتر منتظر و معطل ورود صندلي از كشور اسپانيا هستند.
سپيده آماده
با گذشت هشت ماه از آغاز تعميرات طولاني و نفسگير تئاترشهر، هنوز خبري از زمان پايان تعميرات نيست و ظاهراً سالن‌هاي تئاتر منتظر و معطل ورود صندلي از كشور اسپانيا هستند.
به‌رغم گذشت ماه‌ها از آغاز تعميرات تئاترشهر، هيچ خبري از پايان اين تعميرات و بازگشت سالن‌هاي تئاترشهر به بطن سالن‌هاي تئاتر تهران نيست. ماجراي تعميرات تئاترشهر پس از اما و اگرهاي فراوان، سرانجام شهريور‌ماه سال گذشته پس از پايان جشنواره عروسكي آغاز شد و در جريان آن همه سالن‌ها جز سالن اصلي تئاترشهر تعطيل شدند. اين روزها به‌رغم گذشت هشت ماه از آغاز اين تعميرات جز سالن چهارسو، هيچ سالن ديگري از تئاترشهر پذيراي اجراهاي تئاتري نيست و در ميان اين بلاتكليفي هنرمندان در نبود سالن، مسئولان بازسازي از انتظار براي ورود صندلي‌هاي اسپانيايي خبر مي‌دهند. سؤال اينجاست كه مگر در كشور ما قحطي صندلي آمده كه حتماً بايد از كشور اسپانيا وارد شود. در حال حاضر خيلي از سالن‌ها و مراكز همايش‌هاي بين‌المللي در اين كشور از صندلي‌هاي توليد داخل استفاده مي‌كنند.
در زمان فعاليت تمام سالن‌هاي تئاترشهر هم كمبود سالن‌هاي تئاتري تهران به اندازه‌اي بود كه بسياري از گروه‌هاي تئاتري پس از سال‌ها انتظار مي‌توانستند آثارشان را به صحنه ببرند، حال با اين تعطيلي ادامه‌دار تئاترشهر و نبود جايگزين براي آن، اين روزها اهالي تئاتر با شرايط نامساعدي براي اجراي نمايش‌هايشان دست و پنجه نرم مي‌كنند. در اين ميان به‌رغم ادعاهاي متعددي كه مديران تئاتر در مراسم‌ها و گردهمايي‌هاي مختلف در خصوص ساخت سالن‌هاي تئاتر دارند اما سالن‌هاي ما در سال‌هاي اخير افزايش چنداني را به خود نديده است و حتي مجموعه تئاترشهر كه مهد تئاتر كشور هم است، ماه‌ها است به دليل اطاله تعميرات در تعطيلي به سر مي‌برد. هرچند در روزهاي اخير سالن نمايش خاوران هم بازگشايي شد، اما با توجه به اين همه نيروي كارآمد و جوان در زمينه تئاتر، سالن‌هاي ما ظرفيت ظهور اين توانايي‌ها را ندارند و هر ساله بسياري از هنرمندان تئاتر به دليل نبود سالن براي اجرا و كمبود امكانات هنرهاي نمايشي مجبور به ترك اين حرفه يا گرايش به سمت سينما و تلويزيون مي‌شوند. درست است كه تعداد سالن‌هاي تئاتر يكي از مهم‌ترين معيارهاي تمدن شهري به حساب مي‌آيد اما در كشور ما با وجود پتانسيل عظيم در هنرهاي نمايشي، همواره نبود سالن‌ها، تئاتر را از مردم دور نگه داشته و شهر ما پر است از آدم‌هايي كه در تمام عمرشان حتي يك بار هم به سالن تئاتر نرفته‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار