کد خبر: 720572
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
همايش «من و نامه رهبر به جوانان امريكاي شمالي و اروپا» برگزار شد
در همايش «من و نامه رهبر به جوانان امريكاي شمالي و اروپا» از نامه‌نگاري مقام‌معظم رهبري به جوانان غربي به عنوان احياي يك سنت اسلامي نام برده شد.
محمدصادق عابديني
در همايش «من و نامه رهبر به جوانان امريكاي شمالي و اروپا» از نامه‌نگاري مقام‌معظم رهبري به جوانان غربي به عنوان احياي يك سنت اسلامي نام برده شد.
به گزارش «جوان» همايش «من و نامه رهبر به جوانان امريكاي شمالي و اروپا» به همت كانون انديشه جوان و دفتر مطالعات دعوت اسلامي واحد جهاد علمي بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) به مناسبت روز ملي جوان در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

   احياي يك سنت اسلامي

آيت‌الله علي‌اكبر رشاد، رئيس پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي كه به عنوان سخنران ويژه در اين همايش حضور داشت، با اشاره به سنت رسول خدا در جذب جوانان گفت: خطاب رهبري به جوانان اروپا و امريكاي شمالي در رفتار ديني يك سنت بوده و اين احياي سنت از طرف ايشان صورت گرفته است. اين اتفاق يك خط‌دهي راهبردي است كه نشان مي‌دهد تكليف ما در چه ‌جايي قرار دارد. عمدتاً اهتمام بايد به پيام‌رساني به جوانان باشد همانطور كه در انقلاب ما امام نيز اين رفتار را انجام داد و اطرافيان ايشان را عمدتاً جوانان تشكيل مي‌دادند و بنياد انقلاب در فكر، عاطفه و قواي جوان‌ها ساخته شد.
آيت‌الله رشاد با اشاره به اينكه شنيده است در برخي كشورها و مناطق اصلاً نامه‌ به جوانان نرسيده است، گفت: اين نوع فعاليت‌ها با تشريفات پيش نمي‌رود، بايد سفيري خاص براي اين كار اعزام شود. اين نامه نبايد تنها در فضا باقي بماند به هرحال ما نگران اين سرنوشت هستيم. اسلام درباره اصل اثبات وجود به خدا اهتمامي و آيه‌اي نداشته است آنچه بيشتر مورد اهتمام قرآن است راجع به شكل و طرح توحيد است، تصور مي‌كنم جهان امروز نيازمند به توحيد است.

   ناتواني رسانه‌هاي استكبار در برابر يك نامه
حميدرضا مقدم‌فر، مسئول فرهنگي مجمع جهاني بيداري اسلامي طي سخناني با عنوان «بررسي ابعاد محتوايي نامه رهبري به جوانان امريكاي شمالي و اروپا» با اشاره به نحوه انتشار پيام مقام معظم رهبري گفت: ما همواره در مسئله مواجهه با غرب با رسانه‌هاي جبهه استكبار مقابل بوده‌ايم و براي اولين بار پيام مقام معظم رهبري به جايي مي‌رود كه دور آن ديواري وجود ندارد و در آنجا همه محكومند كه پيام ايشان را ببينند و بشنوند. رسانه‌هاي آنها همواره اسلام‌هراسي و شيعه‌هراسي را بعد از اتفاقات بيداري اسلامي دنبال كرده‌اند و در عمل آنها اسلام هراسي به‌عنوان پوسته و اسلام‌سازي به‌عنوان هسته قرار داشته است و اين مسئله از آغاز بيداري اسلامي شكل گرفته است و آنها همواره اسلام و مسلمانان را در رسانه‌هاي‌شان به‌عنوان دشمن اصلي نمايش داده‌اند.
مقدم‌فر در ادامه افزود: بهانه حمله به اسلام حركت‌هاي تروريستي و كشتارهاي ددمنشانه داعشي‌ها در منطقه خاورميانه از سوي غرب مطرح شد، اينها بهانه قرار گرفت و يك جو سنگيني ايجاد شد، حال در اين فضاي سنگين و با بهانه‌اي كه گفتم يك رهبر ديني و سياسي آن هم در جمهوري اسلامي گفتماني را آغاز و پيامي را صادر مي‌كند كه كاملاً متفاوت با تصوير بازنمايي شده از اسلام توسط نظام سلطه است. براي اولين بار يك رهبر به جاي مقامات سياسي جوانان يك منطقه را مورد خطاب قرار مي‌دهد.
حجت‌الاسلام حسين ملك‌زاده، رايزن فرهنگي سابق ايران در خارج از كشور نيز در اين همايش كه به موضوع «زيبايي‌هاي اسلام از نگاه غيرمسلمانان در غرب» اختصاص داده بود، گفت: با توجه به اينكه هيچ كدام از دين واره ها، مكاتب و شرايع به جز اسلام به طور كامل پيرو حق نيستند و فاصله زيادي با صراط مستقيم و طريق حق و حقيقت گرفتند لذا از زيبايي كامل برخوردار نيستند و زشتي انحراف و تحريف چهره حقيقي آنها را به شكل دهشتناكي از ريخت واقعي خود انداخته است.
وي با اشاره به اينكه بعضي‌ها كه مي‌خواهند تمسخر بكنند مي‌گويند همه فقط به خاطر ازدواج آمدند و مسلمان شده‌اند، اما حق اين است كه اينطور نيست يعني واقعاً نمي‌شود گفت كه اكثر موارد به خاطر ازدواج آمدند و مسلمان شدند گرچه حتي اگر همين هم بود اين موضوع خودش يك امتياز محسوب مي‌شود! در همايش «من و نامه رهبر به جوانان امريكاي شمالي و اروپا» آيت‌الله رشاد، حميدرضا مقدم‌فر، حجت‌الاسلام بهمن اكبري، حجت‌الاسلام حسين ملك‌زاده، سيدمحمدرضا اصنافي، مرضيه هاشمي و كنيز فاطيما حضور داشتند. اين همايش ششم خرداد در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار