کد خبر: 720563
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
موشك‌هاي «نجم ثاقب 1و 2» به سمت شهرهاي عربستان شليك شدند
همزمان با بمباران يمن توسط جنگنده‌هاي سعودي، نيروهاي يمني نيز وارد فاز جديدي از درگيري‌ها شده و با استفاده از موشك‌هاي النجم الثاقب شهرهاي مرزي عربستان را مورد هدف قرار دادند. با شليك اين موشك‌ها نيروهاي مرزي عربستان مجبور به عقب‌نشيني شدند.
همزمان با بمباران يمن توسط جنگنده‌هاي سعودي، نيروهاي يمني نيز وارد فاز جديدي از درگيري‌ها شده و با استفاده از موشك‌هاي النجم الثاقب شهرهاي مرزي عربستان را مورد هدف قرار دادند. با شليك اين موشك‌ها نيروهاي مرزي عربستان مجبور به عقب‌نشيني شدند.
پس از گذشت بيش از دو ماه از حملات هوايي سعودي‌ها به يمن، اكنون دور جديدي از رويارويي نيروهاي يمني با كشورهاي عضو ائتلاف عربي ضد يمن شروع شده و نيروهاي ارتش يمن و انصارالله كه در هفته‌هاي اخير تنها به حملات خمپاره‌اي به شهرهاي جنوبي عربستان اكتفا كرده بودند، اين بار با رونمايي از موشك‌هاي ساخت داخل، جنوب عربستان را مورد هدف قرار دادند. ارتش يمن و كميته‌هاي مردمي براي اولين بار از سامانه موشكي ساخت يمن پرده برداشتند كه در مدل‌هاي مختلف در بخش صنعت نظامي اين كشور توليد شده است. به گزارش فارس، شبكه خبري «المسيره» يمن با انتشار تصاوير اين سامانه موشكي گزارش داد اين سامانه در دفاع از يمن طي حمله نظامي ائتلاف كشورهاي عربي به سركردگي عربستان و همكاري امريكا استفاده شده است. براساس اين گزارش، اين سامانه موشكي «النجم الثاقب» ناميده شده كه از قرآن برگرفته شده است و جايگاه‌هاي تك‌بخشي و سه بخشي ثابت و متحرك براي شليك موشك‌هاي اين سامانه در نظر گرفته شده است. موشك‌هاي سامانه «نجم‌ثاقب1» تا 45 كيلومتر بُرد دارد و داراي كلاهك انفجاري به وزن 50 كيلوگرم است كه مي‌تواند خسارت‌هاي فراواني به هدف خود وارد كند. موشك‌هاي سامانه «نجم ثاقب 2» تا 75 كيلومتر بُرد دارد و كلاهك انفجاري اين موشك‌ها 75 كيلوگرم از مواد منفجره را با خود حمل مي‌كند. تصاويري كه شبكه «المسيره»، از رونمايي اين سامانه منتشر كرده نشان مي‌دهد موشك‌هاي سامانه نجم ثاقب1 برخي مناطق نظامي مرزي عربستان در مرز منطقه جيزان را هدف قرار داده‌اند. مناطق مهمي در جازان مورد هدف واقع شده‌اند از جمله العمود، جبل الدود، جبل الدخان، الرميح، برج و مركز امنيتي الرديف، اردوگاه نظامي قوزع و اردوگاه نظامي العين‌الحاره كه يكي از مهم‌ترين اردوگاه‌هاي نظامي عربستان در اين منطقه به شمار مي‌رود. اين شبكه همچنين تصاويري از شليك دو موشك نجم ثاقب 2 به عمق خاك عربستان در جازان منتشر كرده است. انصارالله و كميته‌هاي مردمي يمن به پيشروي هايي در خاك عربستان دست يافته‌اند و ورود موشك‌هاي يمن به صحنه جنگ مي‌تواند موازنه ميداني را به نفع يمن تغيير دهد. همچنين ارتش و كميته‌هاي مردمي 40 موشك را به پايگاه‌هاي نظامي سعودي در مرزها شليك و اردوگاه فواز نجران را بمباران كردند. به گزارش ايسنا، به نقل از سايت شبكه الميادين، در پي اين عمليات موشكي، گارد مرزي عربستان سعودي مجبور شد بيش از 20 كيلومتر عقب نشيني كند. سخنگوي رسانه‌اي دفاع مدني عربستان نيز روز چهارشنبه پيامي درباره شليك چندين خمپاره از اراضي يمن و اصابت آن به شهر نجران دريافت كرده كه اعلام مي‌كند در نتيجه آن يك نظامي كشته و پنج نظامي ديگر نيز زخمي شدند.

  تداوم حملات عربستان به يمن

به رغم كشته شدن نزديك به 4 هزار نفر از مردم بي‌گناه يمن، جنگنده‌هاي نيروهاي ائتلاف همچنان شهرهاي اين كشور را بمباران مي‌كنند. در حمله‌جنگنده‌هاي سعودي كه منزلي در تعز در مركز يمن هدف قرار گرفت هشت تن شهيد و پنج تن ديگر زخمي شدند. مدرسه‌اي در منطقه الفازه در جنوب الحديده نيز از حملات ائتلاف سعودي در امان نماند. جنگنده‌هاي ائتلاف حملات خود به مناطق در عدن را تشديد كردند. ارتش عربستان نيز نيروها و تجهيزات بيشتري را به مرزهاي يمن فرستاد. در بمباران منطقه «بكيل المير» در غرب استان «حجه» از سوي جنگنده‌هاي سعودي، بيش از 30 نفر كشته و پنج نفر زخمي شدند. گفته مي‌شود در بمباران اين منطقه مرزي، اغلب غيرنظاميان قرباني شدند. همچنين در حمله هوايي عربستان به يك مركز شست‌وشوي كليه در منطقه حرض در حجه واقع در غرب يمن، پنج نفر زخمي شدند. از سوي ديگر، احمد عسيري سخنگوي نيروهاي ائتلاف سعودي عليه يمن، از استفاده عربستان از پهپاد در عمليات تجاوز به يمن خبر داد. احمد عسيري گفت: هواپيماهاي بدون سرنشين ائتلاف، يكي از روستاهاي يمن را كه شمار زيادي از انصارالله در آن حضور و فعاليت داشتند، شناسايي كرده‌اند كه از اين روستا به سوي نجران موشك شليك شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار