کد خبر: 720503
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
ادوارد نعلبندیان وزیر خارجه ارمنستان بعد از دیدار با بشار اسد رئیس جمهور رئیس جمهور سوریه در کنفرانس خبری مشترک با ولید المعلم وزیر خارجه سوریه شرکت کرد.
تسنیم: وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که روابط دمشق با تهران بسیار عمیقتر از تصور برخی‌ها است و ایران هیچ‌گاه در کمک به سوریه تعلل نکرده است.

به گزارش شکبه خبری المیادین، ادوارد نعلبندیان وزیر خارجه  ارمنستان بعد از دیدار با بشار اسد رئیس جمهور رئیس جمهور سوریه در کنفرانس خبری مشترک با ولید المعلم وزیر خارجه سوریه شرکت کرد.

وزیر خارجه ارمنستان در این کنفرانس خبری گفت: ما بارها مسئله توقف حمایت از تروریست‌ها و ایجاد راه حل فوری در خاورمیانه و سوریه را مطرح کردیم.

ولید معلم نیز در این کنفرانس خبری تاکید کرد که اگر سازمان ملل عامل کشتار ارمنی‌ها را مجازات می‌کرد امروز نوادگان آنها جرات تکرار این جنایت‌ها را در سوریه نداشتند.

وزیر خارجه سوریه گفت که اظهارات چند روز اخیر مقامات ترکیه در خصوص سوریه در چهارچوب جنگ رسانه‌ای است.

المعلم با اشاره به توافق ترکیه و آمریکا برای پشتیبانی هوایی از نیروهای مخالف سوریه تاکید کرد که حضور جنگنده‌های غیر سوری در آسمان سوریه تجاوز به حساب می‌آید و دمشق حق دارد به آن پاسخ دهد.

وی در واکنش به سخنان لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه که گفته بود سوریه و عراق در معرض تقسیم قرار دارند گفت: آنچه که امروز در سوریه روی می‌دهد نتیجه دسیسه فرانسه و همپیمانان این کشور است.

ولید معلم گفت، ملت سوریه قادر است که به حملات پاسخ دهد و کشورش را از تقسیم شدن نجات دهد.

وزیر خارجه سوریه در مورد رابطه دمشق با ایران و روسیه گفت: روابط ما با ایران و روسیه عمیقتر از آن است که برخی‌ها تصور می‌کنند و این دو کشور هیچگاه در کمک به سوریه تعلل نکرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار