کد خبر: 720305
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
رئیس سازمان غذا و دارو از رکورد ایران در صادرات دارو خبر داد و گفت:‌ در این راستا هیچ افزایش قیمتی در داروهای وارداتی اتفاق نخواهد افتاد و حتی امیدواریم بتوانیم قیمت برخی از این داروها را نیز کاهش دهیم.
 تسنیم: رسول دیناروند با اشاره به برخی اعداد و ارقام در بازار دارویی که حاکی از مدیریت موفق تامین و تدارک دارویی است، اظهار داشت: در سال 93 بازار دارویی ایران حدود 11 هزار میلیارد تومان معادل 4 میلیارد دلار بوده است که با احتساب این ارقام سرانه مردم حدود 50 دلار محاسبه می‌شود، این عدد با توجه به درآمد ناخالص ملی عددی منطقی است یعنی این بازار در چارچوب قدرت و توان خرید مردم مدیریت شده است.

وی افزود: سیاست‌های کنترل قیمت دارو در سال 94 هم ادامه خواهد داشت و می‌توان گفت تقریباً هیچ افزایش قیمتی در داروهای وارداتی اتفاق نخواهد افتاد و حتی امیدواریم بتوانیم قیمت برخی از این داروها را نیز کاهش دهیم.

دیناروند درباره داروهای تولید داخل نیز بیان کرد: طبق روال سال 93 سعی خواهیم کرد در زمان‌های مورد نیاز اصلاحات قیمت را انجام دهیم اما در حال حاضر برنامه ای برای افزایش قیمت داروهای تولید داخل وجود ندارد.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حوزه صادرات دارویی رکورد زدیم، به ایفدونا گفت: یکی از موفقیت‌های وزارت بهداشت در سال گذشته صادرات دارویی 175 میلیون دلار بود بطوریکه این عدد بالاترین صادرات دارویی تاریخ این صنعت در ایران بوده است؛ ضمن اینکه در برنامه ای سه ساله، قصد داریم این عدد را به 500 میلیون دلار برسانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه دراز مدت وزارت بهداشت، رسیدن به تراز مثبت است یعنی به فضل الهی در سال 1404 نسبت صادرات دارویی به واردات آن به مراتب بیشتر خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار