کد خبر: 720265
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
یک عضو جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی با انتقاد از برخورد پلیس راهنمایی و رانندگی در شهرهای شیراز و کرمان با اتوبوس‌های گردشگران‌، گفت: گردشگران برای رفت و آمد با وسایل نقلیه معمولا «کُد ناجا» دریافت می‌کنند، اما با این حال همچنان شاهد رفتار سلیقه‌ای پلیس راهنمایی و رانندگی با اتوبوس‌های گردشگران خارجی در برخی شهرها هستیم.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی با انتقاد از برخورد پلیس راهنمایی و رانندگی در شهرهای شیراز و کرمان با اتوبوس‌های گردشگران‌، گفت: گردشگران برای رفت و آمد با وسایل نقلیه معمولا «کُد ناجا» دریافت می‌کنند، اما با این حال همچنان شاهد رفتار سلیقه‌ای پلیس راهنمایی و رانندگی با اتوبوس‌های گردشگران خارجی در برخی شهرها هستیم.

این اظهارات «علی صدرنیا» در حالی مطرح می‌شود که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری چندی پیش از تصویب طرح «ارتقاء امنیت گردشگران» در شورای امنیت ملی خبر داد و اعلام کرده بود وظایف تمام دستگاه‌های مرتبط با گردشگری در این طرح مشخص شده است.

مرتضی رحمانی‌موحد - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - نیز از ابراز تمایل دستگاه‌های عضو شورا برای اجرای طرح امنیت گردشگران سخن گفته و بیان کرده بود: تأمین امنیت گردشگران در همه جای ایران یکی از رویکردهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. در این موضوع هماهنگی، تعامل و تبادل نظر خوبی با دستگاه‌های مرتبط برقرار شده تا طرح ارتقاء امنیت گردشگران در کشور اجرا شود.

سال گذشته نیز پس از اعلام اعتراض بسیاری از مجریان تور نسبت به برخورد پلیس راهنمایی و رانندگی در برخی شهرها، مسعود سلطانی‌فر رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز با نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی وارد مذاکره شده بود تا مشکلات حل شود. طبق اظهارات رحمانی‌موحد معاون گردشگری این سازمان، فرمانده راهور ناجا در سال گذشته دو مرتبه دستور خود را به سراسر کشور برای تسهیل تردد وسایل نقلیه گردشگران ابلاغ کرده‌ است؛ اما همچنان گزارش‌هایی مبنی بر تغییر نکردن اوضاع به گوش می‌رسد.

معاون گردشگری معتقد بود: مصوبه اخیر شورای عالی امنیت کشور درباره "ارتقاء امنیت گردشگران" که برای هر یک از دستگاه‌ها وظیفه‌ای را مشخص کرده‌ می‌تواند کمکی برای تسهیل در تردد گردشگران باشد، چرا که در این طرح روی این موضوع تاکید شده است و یکی از بندهای این مصوبه بوده است. او امیدوار بود، استان‌ها و سایر شهرها در اجرای آن همکاری بیشتری داشته باشند.

علی صدرنیا، راهنمای تور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مشکلاتی که به تازگی در شهر کرمان از ناحیه‌ی پلیس راهنمایی و رانندگی برای اتوبوس‌های گردشگری پیش آمده است، اظهار کرد: با آنکه پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور برای تردد آسان اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه‌ی گردشگران در شهرها هماهنگی و بخشنامه کرده، اما به تازگی در شهر کرمان پلیس راهنمایی و رانندگی از ورود اتوبوس‌های گردشگری به مرکز شهر ممانعت می‌کند.

وی اضافه کرد: وقتی «کُد ناجا» را به ماموران پلیس در این شهر نشان می‌دهیم باز هم مجوزهای دیگری را درخواست می‌کنند و انتظار دارند پیش از ورود اتوبوس با آن‌ها هم هماهنگی‌های دیگری داشته باشیم. به نظر می‌رسد این کد ناجا چندان هم نمی‌تواند اعمال قدرت و قانون کند و از برخوردهای سلیقه‌ای مانع شود و ظاهرا باید متناسب با سلیقه پلیس راهنمایی و رانندگی در هر منطقه رفتار کرد.

او نمونه‌ای را برای برخورد سلیقه‌ای پلیس راهنمایی و رانندگی با اتوبوس گردشگران مثال زد و افزود: در فیروزآباد فارس پلیس به دلیل آن‌که از آن منطقه مجوز تردد نگرفته بودیم اتوبوس گردشگران ما را متوقف کرد، بعد از نیم ساعت مذاکره و توجیه در نهایت اجازه تردد داد، اما همین که به چهارراه بعدی رسیدیم مامور پلیس دیگری مانع حرکت ما شد. این رفتار باعث تعجب گردشگران تور شده بود.

صدرنیا گفت: این اتفاق در شهر شیراز هم بسیار رخ می‌دهد و ظاهرا به کرمان هم سرایت کرده است. یقینا این رفتارها از چشم گردشگران خارجی دور نمی‌ماند و به حیثیت کشورمان خدشه وارد می‌کند.

پیشتر رفت و آمد وسایل نقلیه‌ی گردشگران در محدوده‌های شهری اصفهان‌، شیراز، مشهد و همچنین مسیرهای ترددی آذربایجان غربی‌ و خوزستان از سوی تورگردانان و راهنمایان تور با مشکل و مانع گزارش شده بود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار