کد خبر: 720197
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
اجراي داوطلبانه و موقت پروتكل الحاقي هم مستلزم موافقت مجلس است
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس عنوان كرد كه بازديد از مراكز نظامي و صحبت با دانشمندان، جزو خطوط قرمزي است كه تعيين شده و طبيعتاً جزو تحفظاتي است كه ما بايد آن را حتي درصورت تصويب پروتكل در مجلس مستثنا كنيم.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس عنوان كرد كه بازديد از مراكز نظامي و صحبت با دانشمندان، جزو خطوط قرمزي است كه تعيين شده و طبيعتاً جزو تحفظاتي است كه ما بايد آن را حتي درصورت تصويب پروتكل در مجلس مستثنا كنيم.
علاءالدين بروجردي طي سخناني با اشاره به نشست اخير مجلس با حضور محمد جواد ظريف و عباس عراقچي گفت: فضاي ايجاد شده در تبليغات امريكايي‌ها و رسانه‌هاي صهيونيستي مبني بر اينكه تحول جديدي در عرصه مذاكره اتفاق افتاده است، مانند اينكه جان كري اعلام كرده بود كه «‌ما تا ابد ايران را بازرسي خواهيم كرد‌» همه اينهايك شوي تبليغاتي است.  بروجردي اظهار داشت: با توجه به اينكه در ساختار سياسي جمهوري اسلامي ايران طبق قانون اساسي، مقام معظم رهبري مسئوليت سياستگذاري كلان نظام را عهده دار هستند و سخن ايشان هم فصل الخطاب است، وقتي نكته‌اي رامطرح مي‌كنند، لازم‌الاجراست. البته سخنان ايشان هم با ‌بهره‌گيري از يك پشتوانه عظيم كار كارشناسي است كه در دبيرخانه شوراي‌ عالي امنيت ملي در چندين حلقه صورت مي‌گيرد، منتها تصميم نهايي را مقام معظم رهبري مي‌گيرند.
وي افزود: يعني ايشان پس از آنكه اعلام كردند به هيچ وجه اجازه نمي‌دهيم كه با دانشمندان ايراني صحبتي صورت بگيرد با توجه به اين است كه ما در معرض تهديد تروريستي هستيم؛ دستگيري عوامل ترور چند دانشمند هسته‌اي كشورمان مشخص كرد كه آنان مرتبط با موساد، سازمان اطلاعاتي رژيم صهيونيستي هستند. ما خطوط قرمز خود را داريم و آنها را اعمال مي‌كنيم.
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس در خصوص اظهارات نقل شده از عراقچي مبني بر موافقت مشروط ايران در مذاكرات هسته‌اي با بازرسي پايگاه‌هاي نظامي، گفت: درك از موضوع دقيق صورت نگرفته است؛ آقاي عراقچي صورت مسئله موجود در پروتكل را گفت كه اين يك مسئله است و پذيرش ما مسئله ديگري است؛ آقاي عراقچي فقط اصل صورت مسئله را تشريح كرد و نگفت كه ايران با بازرسي پايگاه‌هاي نظامي موافقت كرده است. وي خاطرنشان كرد: از آنجا كه اين مسئله در چارچوب پروتكل الحاقي است و اين پروتكل بايد در مجلس براي اجرا به تصويب برسد، طبيعتا چنين اتفاقي نمي‌تواند حاصل شده باشد، زيرا موافقت آن در اختيار تيم هسته‌اي نيست بلكه در اختيار مجلس است.
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس در پاسخ به اين سؤال كه آيا مجلس به دولت يا تيم مذاكره كننده اجازه مي‌دهد با پروتكل الحاقي موافقت و آن را قبل از موافقت مجلس اجرا كند، گفت: ما 10 سال قبل قانوني را مبني بر منع اجراي پروتكل الحاقي تصويب كرديم و قانون تا زماني كه نقض نشود به قوت خودش باقي است. اين مصوبه به قوت خودش باقي است، فكر مي‌كنم كه حتي به صورت داوطلبانه مستلزم موافقت مجلس شوراي اسلامي است.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا موضوع درخواست 1+5 براي ديدار با دانشمندان هسته‌اي ايران در مجلس مطرح شد، گفت: در سخنراني اخير مقام معظم رهبري ايشان فرمودند كه به هيچ وجه اجازه چنين اقدامي را نمي‌دهند. با تجربه‌اي كه از امريكايي‌ها داريم، آنها اگر فضا را براي خودشان باز ببينند از اين درخواست‌ها مفصل دارند و طبيعي است كه ما هم اين حق را داريم كه نپذيريم زيرا آن را خارج از چارچوب توافق معمولي مي‌دانيم.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
1
بابا فقط مراکز نظامی که جزو خط قرمز نیست
با بازرسیهای غیر متعارف چه میکنید؟ که ایران را به عنوان کشوری متفاوت از سایر کشورها قرار میدهد با ان چه میکنید ؟ این یکی هم از خطوط قرمز رهبری است
اگر بگویند میخواهیم از حرم امام رضا سلام الله علیه میخواهیم نمونه برداری کنیم چه میکنید؟
میگویید بفرما برید هر جا دوست داشتید برید فقط سایت نظامی نمیتوانید بروید !!
اخر سری که درد نمیکنه دستمال نمی بندن
میگویند بدون پروتکل و بازرسی توافق نمیشود
خوب نشود به درک که نمیشود وقتی قرار نیست تحریمها انهم همه تحریمها یکجا برداشته شود و اگر قرار است با اجرای پروتکل و بازرسی های غیر متعارف همه روزه در چشم مقاومت و ملتها تحقیر بشیم چرا باید فقط زووم کنیم بر روی مراکز نظامی.
اگر بدنبال تصویب طرح هسته ای در مجلس هستید خواهشا
اولا دقیقه نودی نباشید
ثانیا طرحی را تصویب کنید که روح ان امریکا به چالش کشیده شود اگر اوباما بالاخره با کنگره راه اومد تیم هسته ای نیز باید با مجلس راه بیاید
م شعبانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
0
1
سوتی ...
بابا مراکز نظامی زیر نظر دولت نیست زیر نظر رهبریست حد اقل از صاحبش سوال میکردید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار