کد خبر: 720167
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
محمد خزاعي از تعطيلي جشنواره مقاومت به دليل عدم توليد اثر مناسب خبر داد
در ايامي كه هر روز خبر از برپايي يك جشنواره نوظهور سينمايي داده مي‌شود، جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت يكسال پس از اتخاذ تصميم مبني بر برگزاري سالانه، و درست در سالي كه قرار بود اولين برگزاري سالانه‌اش را تجربه كند، برگزار نخواهد شد.
مصطفي شاه‌كرمي
در ايامي كه هر روز خبر از برپايي يك جشنواره نوظهور سينمايي داده مي‌شود، جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت يكسال پس از اتخاذ تصميم مبني بر برگزاري سالانه، و درست در سالي كه قرار بود اولين برگزاري سالانه‌اش را تجربه كند، برگزار نخواهد شد.
محمد خزاعي، دبير دوره قبلي اين جشنواره كه خبر برگزار نشدن آن را رسانه‌اي كرده، علت اصلي برگزار نشدن جشنواره مقاومت را عدم‌توليد استراتژيك و مرتبط با اين جشنواره در بدنه سينماي كشورمان اعلام مي‌كند. در اين ايام كه هر روز خبر سر برآوردن و تكثير قارچ‌گونه جشنواره‌هاي موضوعي و غيرموضوعي مختلف فيلم مطرح مي‌شود، عدم توجه جدي به توليدات حوزه استراتژيكي مانند دفاع مقدس يا همان مقاومت از سوي نهادها و دستگاه‌هاي مسئول و متولي، اخبار افتراق و دوره محاق دوباره جشنواره مقاومت به گوش مي‌رسد.
دبير جشنواره بين‌المللي مقاومت همزمان با سالروز آزادي خرمشهر و روز مقاومت و ايثار مي‌گويد: اكنون در خردادماه به سر مي‌بريم و هيچ يك از نهادهاي مرتبط با برگزاري جشنواره فيلم مقاومت براي برگزاري اين رويداد مهم ورود جدي پيدا نكرده‌اند. به عبارتي يكي از مهم‌ترين دلايل عدم‌برگزاري جشنواره در سال‌جاري عدم توليد فيلم‌هاي مرتبط با اين رويداد مهم است.
خزاعي با تأكيد بر اينكه جشنواره فيلم مقاومت زماني مي‌تواند به صورت سالانه برگزار شود كه بودجه‌اي مجزا براي توليد فيلم‌هاي شاخص در زمينه مقاومت و دفاع مقدس در نظر گرفته شده باشد، اظهار مي‌دارد: شوراي سياستگذاري جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت سال گذشته تصميم گرفته بود تا بودجه بسيار خوبي را به اين جشنواره استراتژيك اختصاص دهد اما با وجود مصوب شدن اين تصميم هيچ‌گونه اقدام عملي‌اي در اين زمينه صورت نگرفت.
خزاعي در زمينه توليد آثار ارزشمند و استراتژيك مي‌گويد: براي توليد آثار ارزشي و استراتژيك بايد تمامي دستگاه‌هاي دولتي، سپاه پاسداران، بسيج مستضعفين، حوزه هنري، انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس، مجلس شوراي اسلامي و تمامي دستگاه‌هاي مربوطه ورود و حضوري جدي داشته باشند و از اين‌گونه سينمايي حمايت عملي كنند، چراكه تنها در صورت حمايت همگاني است كه اين جشنواره مهم مي‌تواند استمرار داشته باشد و دست به جريان‌سازي در كل دنيا بزند.
دبير جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت با توجه به تحولات اخير خاورميانه و چالش‌هاي بزرگ در كل جهان و منطقه اظهار مي‌دارد: هم‌اكنون با توجه به اتفاقات جهاني و جرياناتي كه با به وجود آمدن گروهك‌هايي همچون داعش در منطقه به وجود آمده است، جشنواره‌هاي ملي و استراتژيكي مانند جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت مي‌توانند خيلي بيش از گذشته جريان‌سازي و توجه جهانيان را به مستكبران و دشمنان اسلام جلب كنند. از همين‌رو بر تمامي مديران فرهنگي و سياستگذاران كشور واجب است تا تصميم‌گيري جدي‌اي در اين زمينه داشته باشند.
جشنواره مقاومت در سال‌هاي نه‌چندان دور و در ايامي كه آن را سال‌هاي سرد و زمستاني عرصه دفاع مقدس در سينماي ايران مي‌خوانند، در روزگاري كه سياستگذاران سياست‌زده اصلاحات به دنبال طرح مباحث دهان پركن بين‌المللي بوده و از سر برنامه‌ريزي و هدفگذاري و گرفتن ژست شبه‌روشنفكري حوزه سينماي دفاع مقدس را فشل و در محاق قرار داده و در مقابل سينماي سخيف با توليدات اصطلاحاً دختر - پسري را رونق بخشيده بودند، تجربه تعطيلي و كسادي را براي اولين مرتبه تجربه كرد. مسئولان وزارت ارشاد دولت تدبير و اميد و ديگر دستگاه‌ها و نهادهاي مسئول و متولي در حوزه سينماي استراتژيك و مقاومت، دركمال ناباوري و بهت منتظران چنين توليداتي خبر از عدم‌برگزاري جشنواره مقاومت مي‌دهند و به جايش جشنواره‌هايي با عناوين متنوع كه نسبت به جشنواره مقاومت قطعاً منشأ اثر نخواهند بود، برگزار مي‌كنند. در حالي كه رقيبان و بالأخص دشمنان با توليدات مهم و اثرگذاري كه حتي به قيمت تحريف تاريخ معاصر مي‌سازند در حال مسخ و تسخير فضاهاي استراتژيك و تربيت نسل آينده جهان به نفع اربابانشان هستند، مسئولان وزارت ارشاد و سازمان سينمايي جشن و مهماني برپا مي‌كنند و دستگاه‌ها و نهادهاي ديگر مشغول غرولند كردن درباره كارشكني‌ها و عدم‌هماهنگي‌ها هستند، اعضاي شوراي سياستگذاري جشنواره مقاومت پاسخگوي تماس‌ها نيستند و ترجيح مي‌دهند تا موضوع را با سكوت برگزار كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار