کد خبر: 720122
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
بهت كاربران شبكه‌هاي اجتماعي در پي كشف پيكرهاي 175 غواص شهيد «زنده به گور» شده
چند روزي مي‌شود كه خبر مربوط به كشف پيكر مطهر 175 غواص شهيد عمليات كربلاي 4 در شبكه‌هاي مجازي و رسانه‌هاي خبري مي‌چرخد....
احمد محمدتبريزي

چند روزي مي‌شود كه خبر مربوط به كشف پيكر مطهر 175 غواص شهيد عمليات كربلاي 4 در شبكه‌هاي مجازي و رسانه‌هاي خبري مي‌چرخد و بينندگان متحير از متن خبر و اتفاق پيش آمده، بيشتر از گذشته پي به مظلوميت سربازان خميني مي‌برند و بيشتر درك مي‌كنند داعشي‌هاي ديروز، با چه حربه‌ها و جنايت‌هاي غيرانساني به جنگ رزمندگان اسلام مي‌پرداختند.

به گزارش «جوان» سردار «سيدمحمد باقر‌زاده» فرمانده كميته جست‌وجوي مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح در آخرين روزهاي ارديبهشت‌ماه امسال در مراسم استقبال از پيكرهاي مطهر شهداي دفاع‌مقدس كه از مرز شلمچه وارد كشور شدند، گفت: پيكرهاي 175 تن از شهدايي كه وارد كشور شدند متعلق به غواصان جمهوري اسلامي ايران در دفاع مقدس است كه در عمليات كربلاي4 با دستان بسته توسط نيروهاي بعثي به شهادت رسيدند.

باقرزاده ادامه مي‌دهد برخي از پيكرهاي مطهر اين شهدا كشف شد كه هيچ جراحتي نداشت و متوجه شديم كه آنها زنده به گور شدند و امروز همين جنايات توسط تكفيري‌ها در كشورهاي مسلمان رخ مي‌دهد. پيكرهاي مطهر پنج شهيد در منطقه فاو، پيكرهاي مطهر 175 شهيد در منطقه ابوفلوس، در شلمچه پيكرهاي مطهر هشت شهيد، در مجنون 21 شهيد، شرق دجله و جاده خندق 40 شهيد و در منطقه زبيدات پيكر مطهر 21 شهيد كشف شد. ‌

انتشار خبر «كشف پيكرهاي 175 غواص كه دست بسته زنده به گور شدند» موجي از حيرت را هم در رسانه‌هاي خبري و هم در ميان مخاطبان به وجود آورد. واكنش‌هاي خودجوش مردمي نسبت به اين خبر تلخ و گزنده به قدري زياد بود كه در فاصله كوتاهي شبكه‌هاي مجازي پر شد از مطالبي مربوط به اين خبر و غواصاني كه در آن ماجرا به شهادت رسيدند. عمق فاجعه آنقدر زياد بود كه هر خواننده آگاهي براي درك خبر و ذره‌اي از آنچه بر 175 غواص جوان گذشته، زماني را در بهت سپري مي‌كرد.

كربلاي4 همان عملياتي بود كه مظلوميت و شجاعت رزمندگان در آن هيچ‌گاه فراموش نخواهد شد. عملياتي كه پيش از شروع در سوم دي‌ماه سال 65 لو مي‌رود و با عدم الفتح روبه‌رو مي‌شود. با شروع عمليات مشخص مي‌شود كه دشمن از طرح عمليات آگاه بوده و با آمادگي و هوشياري كامل مهم‌ترين معبر عملياتي يعني معبر كم عرض آبي «ام الرصاص» را مسدود كرده و در نتيجه با وجود برخي پيشروي‌ها، ايران از رسيدن به اهداف خود بازماند.

اكنون پس از گذشت 29 سال متوجه مي‌شويم آن روز چه بر رزمندگاني كه قصد انجام عمليات داشته‌اند، آمده و آنها با چه دلاوري و رشادتي خطر را به جان خريدند. 175 نفر، عدد كمي نيست و اينگونه شهيد كردن آنها دل هر انسان دردمندي را به درد خواهد آورد.

جانباز سيدجواد كافي يكي از غواصان گردان ياسين در عمليات كربلاي4 در مرور خاطراتش توضيح مي‌دهد كه از 120 غواص گردان ياسين تنها چهار نفر زنده از آنجا بيرون مي‌آيند:«ما از نهر خين وارد رودخانه شديم. آب رودخانه در حالت مد بود. من مسئول دسته بودم و سرم از آب بيرون بود. آنقدر شدت آب زياد بود كه ما حتي يك «فين» (كفش مخصوص غواصي) هم نزديم.

تقريباً به نوك جزيره ماهي نزديك شده بوديم كه يكدفعه هواپيماي عراقي آمد و «فيدر» زد. ( فيدر منور‌هايي است كه حدود يك ربع از ساعت در آسمان روشن است و مثل روز منطقه را روشن مي‌كند) تا هواپيما «فيدر» زد، بچه‌ها به هم ريختند چون انتظار چنين چيزي را نداشتيم.

زير نور فيدر من همه جا را به خوبي مي‌ديدم. يك چهار لول نوك جزيره ماهي گذاشته بودند كه تير رسام (تيرهايي كه روشن است و وقتي به طرف شما مي‌آيد به خوبي آن را مي‌بيني) به عمق آب شليك مي‌كرد. وحشتناك و غير قابل پيش‌بيني در تله افتاده بوديم!»

شايد اين توصيف كمترين تصوير از سرنوشت آن 175 شهيد غواص زنده به گور شده باشد. اين غواصان جوان كه تا امروز هيچ اثري از آنها نبوده، با پيدا شدنشان در يك گور جمعي، پرده از جنايت‌هاي صدام و ارتش بعث برمي‌دارد و نشان مي‌دهد دشمنان ايران اسلامي براي مقابله با قدرت رزمندگان دست به هر كاري زده‌اند. عيان شدن رفتارهاي بدوي و وحشيانه بعثي‌ها در قبال رزمندگان كه تاكنون در كمتر جنگي رخ داده، علاوه بر نشان دادن عظمت كار رزمندگان، به خوبي نشان مي‌دهد كه عقبه گروه‌هاي سلفي چون داعش از كجا رقم مي‌خورد و امروز بيش از هر زمان ديگري متوجه مي‌شويم كه امنيت و اقتدار ما مرهون دلاورمردي چه انسان‌هايي است و هم اكنون نيز ايثار رزمندگان مدافع حرم است كه باعث دفع شر سلفي‌ها و حاميان مستكبرشان مي‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار