کد خبر: 720044
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران جزئیات ثبت‌نام در مدارس غیردولتی را تشریح کرد و گفت: مدارس غیردولتی شهر تهران برای سال تحصیلی جدید به طور میانگین پنج تا هشت درصد افزایش شهریه خواهند داشت.

خبرگزاری مهر: سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران جزئیات ثبت‌نام در مدارس غیردولتی را تشریح کرد و گفت: مدارس غیردولتی شهر تهران برای سال تحصیلی جدید به طور میانگین پنج تا هشت درصد افزایش شهریه خواهند داشت.

مسعود ثقفی درباره جزئیات ثبت‌نام مدارس غیردولتی شهر تهران، اظهار کرد: دستورالعمل ثبت‌نام و شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی ۹۵-۹۴ ابلاغ شده است.

وی افزود: اولیای دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به مدرسه و تنظیم قراردادی مطابق فرم قرارداد ارسالی به مدارس غیردولتی، نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموز خود اقدام کنند و یک نسخه از قرارداد را نزد خود نگه دارند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی بر اساس برنامه‌های مصوب آموزشی و فوق برنامه است، بیان کرد: دریافت هر گونه وجه یا اخذ تعهد تحت عناوین مختلف به جز شهریه ممنوع است.

ثقفی تاکید کرد: دریافت سایر هزینه‌ها مانند سرویس ایاب و ذهاب، تغذیه و فعالیت‌هایی نظیر اردوهای علمی، تفریحی، فرهنگی و آزمون‌های پیشرفته تحصیلی نیز قبل از شروع سال تحصیلی مجاز نیست.

وی اظهار کرد: هزینه خدماتی مانند سرویس، ناهار و اردوهای علمی و تفریحی کاملاً اختیاری است و در صورت پیشنهاد انجمن اولیا و مربیان مدرسه و تائید اداره آموزش و پرورش، پس از شروع سال تحصیلی مجاز است.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه شرکت در فعالیت‌های تابستانی مدارس غیردولتی کاملاً اختیاری است، گفت: ارائه بخشی از دروس اصلی پیش از شروع سال تحصیلی جدید در کلاس‌های تابستانی ممنوع است و همچنین هر گونه اخذ وجه بابت پوشاک و لوازم‌التحریر ممنوع بوده و مدیران واحد آموزشی ملزم به نصب میزان شهریه ابلاغی مصوب به همراه سر فصل تمام فعالیت‌ها در قالب برنامه هفتگی مدرسه در محل ثبت‌نام و در معرض دید اولیای دانش‌آموزان هستند.

ثقفی همچنین از افزایش شهریه مدارس غیردولتی از حداقل یک درصد و حداکثر ۱۲ درصد خبر داد و گفت: به طور میانگین پنج تا هشت درصد افزایش شهریه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اگر اولیای دانش‌آموزان با درخواست‌هایی جدا از دستورالعمل از سوی مدارس غیردولتی مواجه شدند، می‌توانند از طریق مراجعه به واحد ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، انتقاد یا پیشنهاد خود را اعلام کنند، اظهار کرد: اولیا می‌توانند با شماره‌تلفن (۸۸۹۶۴۰۰۶) یا ثبت اعتراض خود در سایت www.tehranedu.ir اقدام کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار