کد خبر: 720041
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
سناریوی جدید دولت برای انحراف افکار عمومی آغاز شد
چه طرحی از این بهتر که با موضوع مهمی مانند گرانی که می تواند به دغدغه اصلی هر خانواری تبدیل شود ذهنیت جامعه را به کار دیگری مشغول ساخت و تا فرصت دهم تیرماه به دور از هرگونه حاشیه ای به توافق به هر قیمتی پرداخت. اکنون موضوع بنزین و گرانی در حقیقت حربه ای است برای اینکه . . .

آرمان پرس – گروه سیاسی : در شرایطی که این روزها موضوع نگارش متن نهایی توافقات هسته ای حاشیه های زیادی را در داخل کشور به وجود آورده است و با عدم شفافیت تیم مذاکره کننده ایرانی بسیاری از مردم نگران امتیازات رد و بدل شده در این گفت و گو ها هستند دولت در یک اقدام جالب توجه و برای انحراف فشار افکار عمومی نسبت به مذاکرات با افزایش ناگهانی قیمت بنزین بدون هرگونه اعلام قبلی سناریوی جدیدی را برای استارت پروژه مشغولیت سازی مردم کلید زد .

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی آرمان پرس چند روز قبل بود که در آستانه زمان واریز ماهانه سهمیه بنزین یارانه ای 700 تومانی به حساب کارت های سوخت مردم ناگهان صاحبان خودرو ها با کارت های خالی مواجه شدند . در ابتدا مسئولان وزارت نفت در یک اقدام ناشیانه این موضوع را تنها به نقص فنی در سیستم های رایانه ای مرتبط دانستند اما به فاصله کمتر از یک روز زمزمه برگزاری جلسه ای برای تک نرخی شدن بنزین در میان رسانه ها پیچید و دو روز بعد هم دولت رسما بنزین را هزار تومان کرد . در این میان اما موضوعی که بسیار جلب توجه می کرد نه حذف سهمیه 60 لیتری بنزین 700 تومانی که ممکن است در سبد هزینه ای خانوارها نقش چندانی نداشته باشد ، بلکه بی احترامی دولت مدعی تدبیر و از سویی اثرات روانی این افزایش قیمت از قبل اعلام نشده بود .

باید توجه داشت در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان افزایش قیمت ناگهانی بنزین می تواند اثرات بسیار شدیدی بر روند افزایش قیمت ها به خصوص کالاهای مصرفی و مواد غذایی داشته باشد چرا که اصولا سالهاست افزایش قیمت بنزین بهترین بهانه برای افزایش قیمت ها در همه زمینه ها شده است . از همین دیروز که خبر افزایش قیمت بنزین به صورت عمومی منتشر شده است بسیاری از حوزه ها مانند حمل و نقل به طرفه العینی خود را با قیمت جدی بنزین هماهنگ کردند و هزینه تردد روزانه مردم را افزایش دادند . این موضوع را در کنار محصولاتی که در روزهای آینده گران خواهند شد بگذارید تا ببینید چه ماه رمضان سختی پیش روی قشر متوسط و ضعیف جامعه قرار خواهد گرفت .

البته این پایان ماجرا نیست چرا که به نظر می رسد دولت در یک سیاست آشکار و هماهنگ و با یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده مساله گرانی را برای دغدغه مندی این روزهای جامعه تجویز کرده است تا بتواند تمام دل مشغولی افکار عمومی را به این موضوع معطوف کند و تحت لوای آن کوچک ترین صدایی را بر علیه مذاکرات نشنود . الان بیش از یک سال است موضوع تک نرخی شدن بنزین و یا افزایش وام مسکن به 80 میلیون تومان که می تواند روی گران شدن مسکن تاثیرگذار باشد در دولت مطرح است . به راستی چرا باید این دو طرح که بار روانی گسترده ای دارد و می تواند بسیاری از قیمت ها را تحت الشعاع خود قرار بدهد در این روزها باید به تصویب عملی و اجرا برسد ؟

آیا نه این است که با افزایش انتقادها نسبت به پنهان کاری تیم مذاکره کنندگان ایرانی و برخی گزارش ها از وادادگی این تیم در خصوص برخی جزئیات مانند بازرسی از مراکز نظامی کشورمان که با تصریح جدی امام امت هم همراه شد افکار عمومی نسبت به جریان عمومی مذاکره بدبین شده و انتقاد های عمومی در آستانه نگارش متن توافق هسته ای از نگاه دولت مزاحمت آفرین است ؟ چه طرحی از این بهتر که با موضوع مهمی مانند گرانی که می تواند به دغدغه اصلی هر خانواری تبدیل شود ذهنیت جامعه را به کار دیگری مشغول ساخت و تا فرصت دهم تیرماه به دور از هرگونه حاشیه ای به توافق به هر قیمتی پرداخت. اکنون موضوع بنزین و گرانی در حقیقت حربه ای است برای اینکه مردم پیگیر این که چه اتفاقی در دورن دولت برای رسیدن به توافق روی می دهد نباشند و به نوعی فریب بازی جدید روانی دولت را بخورند . مردم باید بدانند دولت در حقیقت از مدت ها پیش بنزین را به هزار تومان رسانده فقط این بار احترامی برای شعور مردم قائل نشده است که این تک نرخی شدن را به عموم جامعه اعلام کند پس باید با آغاز موج گرانی برای انحراف افکار عمومی مقابله جدی کرد و با حساسیت دو چندان روند مذاکرات را پیگیری نمود .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار