کد خبر: 720018
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
یک فرمانده نیروی هوایی لیبی اعلام کرد که هواپیماهای جنگی دولت رسمی این کشور روز یکشنبه به یک کشتی در نزدیکی بندر سرت حمله کردند.

تابناک: یک فرمانده نیروی هوایی لیبی اعلام کرد که هواپیماهای جنگی دولت رسمی این کشور روز یکشنبه به یک کشتی در نزدیکی بندر سرت حمله کردند.

صقر الجروشی گفت: جت های ما به یک کشتی بدون پرچم در نزدیکی شهر بندری سرت هشدار دادند، اما خدمه کشتی هشدار را نادیده گرفتند.

وی افزود: ما به خدمه کشتی فرصت دادیم تا اوضاع را ارزیابی کنند، سپس جت های ما به کشتی حمله کردند زیرا خدمه در حال خالی کردن نیرو و سلاح بودند.

در همین حال یک مقام نفتی لیبی گفت که این کشتی در واقع یک نفتکش حامل 25 هزار تن گازوئیل بوده است.

همچنین فرمانده گارد ساحلی در مرکز لیبی اعلام کرد که این نفتکش در حال تخلیه بار گازوئیل برای نیروگاه سرت بود که مورد حمله قرار گرفت.

وی یادآورشد که کشتی همچنان در حال سوختن است. وی همچنین از زخمی شدن یک خدمه کشتی و یک کارگر بندر خبر داد.

براساس این گزارش، لیبی همچنان دستخوش نزاع قدرت بین دو دولت موازی است. از زمانی که دولت قانونی لیبی در ماه اوت (مرداد سال 1393) کنترل پایتخت را به یک گروه رقیب موسوم به فجر لیبی واگذار کرد، از شرق این کشور کنترل امور را در دست دارد.

در همین حال، نیروگاه سرت که در حومه غربی این شهر واقع است، در کنترل نیروهای وفادار به دولت مستقر در طرابلس قرار دارد.

بقیه این شهر به دست داعش افتاده است. داعش از ناآرامی و خلا امنیتی در لیبی برای پیشبرد اهداف شوم خود بهره برداری کرده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار