کد خبر: 719955
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
فرید در مورد جنسیت تماس گیرندگان نیز گفت: معمولا اغلب تماس ها توسط زنان انجام می شود بطوریکه در سال گذشته ۸۵ درصد تماس ها مربوط به زنان بوده است.
مهر: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از ارایه آموزش های مهارت های زندگی و پیشگیری از خشونت به دانش آموزان خبر داد و گفت: این آموزش ها ازبروز آسیب جلوگیری خواهد کرد.

حبیب الله مسعودی فرید افزود: براساس آخرین اطلاعات به دست آمده و تحلیل های انجام شده بیشترین مشکلاتی که تماس های خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در سراسر کشور را به خود اختصاص داده کودک آزاری، همسر آزاری و خشونت خانگی بوده است.

وی با اشاره به اینکه آمار سه ماه امسال هنوز جمع آوری نشده است، گفت: معمولا آمارها ۳ و ۹ ماهه و در نهایت در پایان سال جمع آوری و تحلیل می شود اما آمارهای سال گذشته نشان از وقوع این آسیب ها و آزارها و به تبع آن تماس با اورژانس اجتماعی داشته است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی به افزایش آگاهی مردم در مورد فعالیت اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: تعداد تماس ها نشان می دهد که اطلاع رسانی در مورد اورژانس اجتماعی صورت گرفته که افزایش آگاهی مردم را بدنبال داشته است بطوریکه در سال ۹۳ بیش از ۶۵۰ هزار تماس با خط ۱۲۳ برقرار شد که البته باز هم باید افزایش پیدا کند چرا که در حال حاضر برخی از افزاد در برخورد با آزارها با اورژانس تماس نمی گیرند.

فرید در مورد جنسیت تماس گیرندگان نیز گفت: معمولا اغلب تماس ها توسط زنان انجام می شود بطوریکه در سال گذشته ۸۵ درصد تماس ها مربوط به زنان بوده است.

وی در مورد آموزش های مهارت زندگی و آشنایی با خشونت خانگی و جلوگیری از آن نیز افزود: با همکاری آموزش و پرورش در راستای جلوگیری از خشونت و آزار ، آموزش بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز را در دستور کار قرار داده و اجرایی کردیم بطوریکه مهارتهایی مانند کنترل خشم، برقراری ارتباطات موثر ، مدیریت هیجانات و ... به این افراد در سطح مدارس کشور آموزش داده شد.

فرید گفت: همچنین آموزش های پیش از ازدواج در دانشگاه ها نیز در همین خصوص انجام شد بطوریکه عمده این آموزش ها درمورد زندگی سالم و بدور از انواع خضونت و آزار و همچنین آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد در نظر گرفته شد.

به گفته وی، افزایش آموزش و نحوه آن می تواند در شکلی گیری و یا جلوگیری از خشونت و آسیب در جامعه نقش موثری داشته باشد و هرچه این آموزش ها در سطوح مختلف تحصیلی و همچنین میان خانواده ها بیشتر شود به طور حتم از میزان خشونت و آسیب نیز کاسته خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار