کد خبر: 719941
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷
دبيركل حزب‌الله لبنان در سالروز آزادي جنوب لبنان گفت: مقاومت هر جا كه لازم باشد با گروه تروريستي داعش وارد جنگ خواهد شد و اگر رهبري مقاومت تصميم بگيرد دهها هزار نفر براي نبرد وارد ميدان مي‌شوند.
دبيركل حزب‌الله لبنان در سالروز آزادي جنوب لبنان گفت: مقاومت هر جا كه لازم باشد با گروه تروريستي داعش وارد جنگ خواهد شد و اگر رهبري مقاومت تصميم بگيرد دهها هزار نفر براي نبرد وارد ميدان مي‌شوند.
به گزارش تسنيم، سيدحسن نصرالله به مناسبت عيد مقاومت و آزادسازي در شهر نبطيه در جنوب لبنان سخنراني كرد. وي در آغاز با خانواده‌هاي قربانيان در قطيف همدردي كرد و گفت: اين روزها روزهاي پيروزي خون بر شمشير است. نصرالله همچنين از ايران و سوريه به خاطر پيروزي مقاومت تشكر كرد. رهبر حزب‌الله با اشاره به اينكه تاريخ در حال تكرار شدن است‎ اما با عناوين و اسامي مختلف، به تبيين شرايط امروز بر اساس تاريخ پرداخت. وي گفت: زماني كه اشغالگري در سال 1982 حاصل شد، لبناني‌ها در تفسير و درك آن رويداد اختلاف نظر داشتند، برخي لبناني‌ها درك و فهم واضحي از مسئله داشتند و به درستي تشخيص دادند كه هدف از اشغالگري چه بوده و خطر اسرائيل را درك كردند... اما متأسفانه كساني هم بودند كه جريان‌هاي مختلف بر آنها تاثير مي‌گذاشت و برخي هم بودند كه بر اين اشغالگري‌ها تكيه كرده بودند و آرزو و آمالي در پس آن مي‌جستند، از اين رو به اتفاق اشغالگران وارد مناطق اشغال شده مي‌شدند و در جنايات آنها مشاركت مي‌كردند‎. وي افزود: برخي از آنها اين همكاري را با اسرائيل تا روز 25 مي ‌سال 2000 ادامه دادند، برخي ديگر هيچ مشكلي در اين اشغالگري نمي‌ديدند، ‌اما با آن هم همكاري نمي‌كردند‎. اما دسته ديگري بودند كه كاملاً بي‌طرف بودند و هر آنچه اتفاق مي‌افتاد، برايشان اهميتي نداشت.
آنها حتي به اين بسنده مي‌كردند تا مشكلات شخصي خود را حل كنند، اما گروهي هم بودند كه فهم و درك درستي داشتند و اين خطر را به درستي درك كردند و بر اساس اين درك، موضع خود را هم به درستي تشخيص دادند. از اينجا بود كه مقاومت شكل گرفت؛‎  از بيروت پايتخت لبنان و از منطقه ضاحيه(جنوب بيروت) و صيدا و منطقه بقاع غربي و منطقه راشيا‎. وي تأكيد كرد: اگر مقاومت نبود، اسرائيل در تمام لبنان حضور مي‌يافت.
نصرالله سپس به تكرار تروريسم صهيونيسم در قالب داعش اشاره كرد. وي گفت: امروز تاريخ بار ديگر با عناويني جديد و اسامي تازه تكرار مي‌شود. پروژه‌اي كه كشورهاي منطقه، ملت‌ها و ارتش‌هاي منطقه را تهديد مي‌كند، اين پروژه، پروژه «تكفيري وحشي» است.  نصرالله خاطر نشان كرد: داعش يك گروه كوچك نيست بلكه اين گروه گسترده شده است و مساحتي از سوريه، عراق، صحراي سينا، يمن، افغانستان، پاكستان، ليبي و شمال آفريقا و نيجريه را در بر مي‌گيرد. تا همين دو روز قبل بود كه اين گروه ميدان فعاليت خود را حتي تا عربستان سعودي گسترش داد و ممكن است در هر جاي ديگري از حضورش خبر دهد. ‎

  المستقبل؛ اولين قربانيان داعش

نصرالله گفت: گزينه نخستي كه بايد از آن دوري كنيم، مسئله توهم سكوت و بي‌طرفي است. به بيانيه‌هاي داعش زماني كه مي‌خواهند النصره را توصيف كنند و به بيانيه‌هاي النصره زماني كه مي‌خواهد داعش را توصيف كند، دقت كنيد. به تمام كساني كه سكوت اختيار كردند و اميد بستند كه داعش به آنها كمك كند، مي‌گويم در كار خود بازنگري كنيد، چراكه شما نخستين قربانيان داعش و النصره خواهيد بود‎ و اولين قربانيان، رهبران و نمايندگان جريان المستقبل هستند و همه پس از آن، قربانيان داعش و النصره خواهند بود، مي‌خواهم اين سؤال را از مسيحيان بپرسم، آيا موضع رهبران جريان 14 مارس، از شما در برابر قتل و ويرانگري و حمله به كليساهايتان، محافظت مي‌كند؟‎ بايد تلاش كنيم و به دنبال گزينه‌هايي براي مقابله با اين گروه‌هاي مسلح باشيم‎.
  ايران دوست واقعي ملت‌هاست
نصرالله در بخشي ديگر از سخنان خود افزود:‌داعش از شهري به شهر ديگر و از سوريه به عراق آن هم زير چشم ناظر ايالات متحده منتقل مي‌شود و هر كس بخواهد در هر كجا بر امريكا تكيه كند، نه تنها موصل باز نمي‌گردد، بلكه الرمادي هم سقوط مي‌كند. عراقي‌هايي كه در انتظار امريكايي‌ها نبودند، موفق شدند ديالي و بخش بزرگي از استان صلاح الدين را بازپس گيرند و جلوي پيشروي داعش را بگيرند. راه حل اين است كه ملت‌هاي منطقه بر خود تكيه كنند و به توانايي‌هاي خود ايمان آورند و با يكديگر همكاري كنند و به دنبال دوستان واقعي خود باشند تا به آنها كمك كنند كه در رأس اين كشورها، ايران است، آنها نيرومندتر از اسرائيل و امريكا نيستند و جنبش‌هاي مقاومت موفق شدند امريكا را شكست دهند.

  طرح تكفيري‌ها كمتر از خطر اسرائيل نيست

رهبر حزب‌الله با اشاره به اينكه خطر تكفيري‌ها، از خطر اسرائيلي‌ها كمتر نيست، خواستار وحدت جبهه‌ها در رويارويي با خطر تكفيري شد.  نصرالله تأكيد كرد: اگر مانع سيطره داعش بر بخش‌هايي از سوريه مي‌شدند، آنچه امروز در عراق روي داده، رخ نمي‌داد، همه كساني كه در قبال داعش در سوريه سكوت كردند، اكنون مسئوليت آن چيزي را كه در عراق روي مي‌دهد بايد بپذيرند اما كساني كه با داعش جنگيدند، به وظيفه و مسئوليت خود عمل كردند.

  حضور حزب‌الله در سوريه افزايش خواهد يافت

دبيركل حزب‌الله با اشاره به اينكه رزمندگان اين جنبش در سوريه با داعش جنگيد‌ه‌اند و جلوي توسعه‌طلبي آن گرفته‌اند، تأكيد كرد: بر اساس اين خط مشي امروز در كنار برادرانمان در سوريه و در كنار برادران خود در ارتش و ملت و مقاومت سوريه مي‌جنگيم و بر اساس اين خط مشي معتقديم اين دفاع، دفاع از كل سوريه، عراق، لبنان و يمن بوده است و  هرگاه، مسئوليت حضورمان اقتضا كند حضور ما در سوريه توسعه خواهد يافت. نصرالله اعلام كرد: در هر جايي كه لازم باشد بدون استثنا، اگرچه ما در بخش‌هاي بسياري، اكنون حضور داريم و در هر جايي كه نبرد اقتضا كند حضور خواهيم داشت. دبيركل حزب‌الله با افتخار افزود:‌ما اهل اين نبرد و مردان اين نبرد و قادر به اداره اين نبرد هستيم و در كنار ارتش، ملت و مقاومت سوريه مي‌توانيم پيروزي را محقق كنيم.

  در 2 جبهه مي‌جنگيم

نصرالله مي‌گويد: در خصوص هر آنچه در منطقه روي مي‌دهد، باز در همين جا يعني در جنوب لبنان مي‌مانيم، چشمان ما در برابر دشمن اصلي، در نبرد اصلي، باز مي‌ماند. در اين جبهه ما كوتاهي نمي‌كنيم و كوتاهي نخواهيم كرد و عرصه و ميدان را خالي نخواهيم كرد و امروز ما ناگزير هستيم در دو جبهه حضور داشته باشيم؛ در جبهه رويارويي با اسرائيل به فعاليت خود ادامه مي‌دهيم و آمادگي خود را حفظ مي‌كنيم و مشكلات ديگر، ما را از اين توجه باز نمي‌دارد و بدانيد كه اين مقاومت در بالاترين سطح از آمادگي خود به سر مي‌برد. ‎
نصرالله سپس خطاب به صهيونيست‌ها گفت: مي‌دانم كه دشمن، به خوبي مي‌داند من چه مي‌گويم، بيش از آنچه كه لبناني‌ها تصور مي‌كنند، از اين رو، دشمن از مقاومت مي‌ترسد و به جنگ‌هاي رواني خود كه ما را هراسي از آن نيست، ادامه مي‌دهد. ‎ما به شكل بسيار بالايي هوشياريم و هرگز براي تنها لحظه‌اي از اين دشمن اسرائيلي غافل نخواهيم ماند، در نبردي كه اكنون برپاست، در اين نبرد، جانفشاني‌هاي بزرگي صورت گرفته است و براي كساني كه مي‌خواهند از مرزهايشان محافظت كنند و از عزت و بزرگي ميهن‌شان دفاع كنند و از شرف‌شان محافظت نمايند، راهي نيست مگر اينكه براي جانفشاني آماده شوند. ‎
نصرالله با اشاره به اينكه برخي مي‌گويند كه حزب‌الله دچار بحران شده است و برخي هم گمان كرده‌اند كه سيدحسن نصرالله قرار است دعوت به بسيج عمومي كند، تأكيد كرد: من دعوت به بسيج عمومي نمي‌كنم، اما اگر رهبري حزب‌الله تصميم بگيرد، در تمام ميادين حاضر باشد، خواهيد ديد كه هزاران نفر در تمام ميادين نبرد حاضر خواهند بود. ‎

  داعش نابود خواهد شد

رهبر حزب‌الله در پايان اظهار داشت:‌در عيد پيروزي و مقاومت به خداوند قسم مي‌خورم كه مقاومت در هيچ روزي از روزها مانند امروز در اين سطح از آمادگي نبوده است. اگر بر خدا توكل كنيم و اگر ارتش‌ها و مقاومت‌هاي منطقه توكل كردند و به دشمنان‌شان متوسل نشدند و از دوستي واقعي كمك بخواهند  و بر توانايي‌هاي خود تكيه كنيم و قهرمانان و مردان و جوانانمان را در اين پروژه به خدمت بگيريم، پروژه تكفيري‌ها نابود خواهد شد و همه فرار خواهند كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار