کد خبر: 719933
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱
نظامي سابق امريكايي با استناد به شواهد فاش كرد
با گذشت زمان ابعاد جديدي از جنايت رژيم آل‌سعود و همكاري رياض با رژيم صهيونيستي در يمن منتشر مي‌شود. يك كارشناس نظامي سابق امريكا بر اساس اسناد و مدارك از استفاده عربستان از بمب‌هاي نوتروني ساخت تل‌آويو در يمن پرده برداشت، در همين حال نيروهاي يمني روز گذشته موفق شدند يك جنگنده سعودي را بر فراز صنعا ساقط كنند.
با گذشت زمان ابعاد جديدي از جنايت رژيم آل‌سعود و همكاري رياض با رژيم صهيونيستي در يمن منتشر مي‌شود. يك كارشناس نظامي سابق امريكا بر اساس اسناد و مدارك از استفاده عربستان از بمب‌هاي نوتروني ساخت تل‌آويو در يمن پرده برداشت، در همين حال نيروهاي يمني روز گذشته موفق شدند يك جنگنده سعودي را بر فراز صنعا ساقط كنند.
«گوردون داف» نظامي سابق امريكايي و تحليلگر مسائل نظامي تأكيد كرد كه بر خلاف خبرهاي موجود، يك جنگنده اسرائيلي كه از نظر رنگ شبيه جنگنده‌هاي عربستاني بود، در منطقه جبل نقم يمن از بمب نوتروني استفاده كرده است. وي با انتشار مقاله‌اي در «وترنز ‌تودي» با دلايل علمي ثابت كرد بمبي كه هفته گذشته به منطقه جبل نقم يمن اصابت كرد سلاح نوتروني بوده است.
بنابر نوشته داف «به نظر مي‌آيد اين يك بمب نوتروني كوچك است. اندازه، رنگ، تأثيرات نوري و مدتي كه اين بمب بين زمين و آسمان معلق بوده و ابر قارچ شكلي كه پس از انفجار به جاي گذاشته، اصلي‌ترين نشانه‌هاي افشا كننده اين مسئله هستند. در اين فيلم فلش‌هاي پيكسلي سفيد رنگي وجود دارند. هنگامي كه در يك تصوير فلش‌هاي پيكسلي سفيد وجود دارد به اين معناست كه نوترون‌هايي از يك انفجار هسته‌اي با آن برخورد كرده‌اند.» اين كارشناس نظامي افزوده است: «اگر پرتوهاي اين انفجار بسيار زياد باشد، تراشه دوربين را خواهد سوزاند. اين يكي از مشكلات بزرگ در انفجار هسته‌اي فوكوشيما در ژاپن بود كه به خاطر بالا بودن پرتوها، دوربين‌ها نتوانستند عكسبرداري كنند.» اين اولين بار نيست كه گزارش‌هايي از استفاده رژيم آل سعود از سلاح‌هاي غيرمتعارف منتشر مي‌شود. پيشتر سازمان بين‌المللي ديده‌بان حقوق بشر اعلام كرد عربستان از بمب‌هاي خوشه‌اي كه بر اساس كنوانسيون‌هاي بين‌المللي ممنوع است در يمن استفاده كرده است.
بمب نوتروني يا سلاح «پرتو زاي ارتقا يافته» يا سلاح «تشعشع تقويت شده» نوعي سلاح «گرما هسته‌اي» است كه مقدار زيادي از انرژي خود را به شكل تشعشع نوتروني (نوترون‌هاي سريع) پرانرژي آزاد مي‌كند. اگرچه در اين بمب‌ها اثر انفجاري و گرمايي هنوز هم وجود دارد اما عامل اصلي ايجاد تلفات ميزان بالاي تشعشع آنهاست. ميزان بالاي تشعشع نوتروني آزاد شده از اين بمب‌ها قادر به نفوذ به مواد ضخيم و محافظت‌كننده نظير زره تانك است و از اين رو آنها را مناسب استفاده عليه ادوات زرهي مي‌كند.

   سفر هيئت انصارالله به مسقط

منابع خبري گزارش دادند كه عمان تلاش‌هاي جديدي را براي پايان دادن به جنگ يمن از طريق ديپلماتيك آغاز كرده است. روز يك‌شنبه همچنين اخباري منتشر شد مبني بر اينكه يك هواپيماي عماني كه حامل هيئتي از اين كشور بود و به نظر مي‌رسد مجوز ائتلاف ضد يمن را نيز گرفته بود وارد صنعا شده و اين هيئت با مسئولان سياسي وابسته به جنبش انصارالله ديدار كرد. بر اساس اين گزارش‌ها، اين هواپيما همچنين رهبراني از جنبش انصارالله را به مسقط انتقال داد. يكي از رهبران جنبش انصارالله در مصاحبه با خبرگزاري آلمان گفت: محمد ابوسلام سخنگوي جنبش انصارالله رياست اين هيئت را برعهده دارد و علي القحوم از رهبران جنبش انصارالله و صالح الصماد، رئيس شوراي سياسي جنبش انصارالله در اين هيئت حضور دارند و بنا به دعوت مسقط براي بررسي راه‌هاي حل بحران و جنگ به پا شده عليه يمن راهي عمان مي‌شوند.

   سقوط يك جنگنده سعودي

منابع مختلف خبري در يمن، از سقوط يك جنگنده سعودي در صنعا، پايتخت يمن خبر دادند اما برخي منابع ديگر آن را رد كردند. روزنامه الوطن يمن در وبگاه اينترنتي خود نوشت: نيروهاي پدافند هوايي در يمن، بامداد روز يك‌شنبه موفق شدند يك جنگنده ديگر عربستان سعودي را در «بني‌الحارث» حومه پايتخت سرنگون كنند. الوطن به نقل از منابع محلي و شاهدان عيني نوشت: اين جنگنده هنگام حمله به نقاطي در صنعا هدف پدافند هوايي قرار گرفت و ساقط شد. در كنار اخبار منتشر شده، برخي منابع يمني ديگر، در سقوط اين جنگنده ترديد كرده‌اند. همچنين برخي كاربران عربستاني در اين خصوص نوشتند: تصاوير منتشر شده متعلق به تانكر سوخت يا
 «External Fuel Tank» جنگنده است كه در صورت لزوم و در شرايط اضطرار، خلبان مي‌تواند آن را رها كند اما شبكه خبري «سي‌ان‌ان» اعلام كرد يك مقام مسئول نظامي در جنبش انصارالله يمن اعلام كرده يك جنگنده اف 16 عربستان سعودي در صنعا سقوط كرده است و جست‌وجو براي يافتن خلبان اين جنگنده كه به وسيله ضدهوايي‌هاي انصارالله ساقط شد، ادامه دارد.
از سوي ديگر، ارتش و نيروهاي يمن به پيشروي‌هاي خود در مأرب و همچنين شبوه ادامه مي‌دهند، آنها همچنين پايگاه‌هاي نظامي سعودي را در استان جازان تحت كنترل خود درآوردند. به گزارش الميادين، نيروهاي ارتش يمن و كميته‌هاي مردمي به پيشروي‌هاي خود ادامه داده و توانستند امنيت تعدادي از مناطق را در الجدعان در استان مأرب پس از فرار نيروهاي القاعده از اين پايگاه‌ها برقرار سازند. آنها به سمت الصعيد در شبوه پيشروي و يكي از پايگاه‌ها را پس از بيرون راندن تروريست‌ها پاكسازي كردند. شبكه المسيره نيز تصاويري از موشك ‌اندازهايي منتشر كرد كه برد آنها به 60 كيلومتر مي‌رسد و پايگاه‌هاي نظامي سعودي را در مركز منطقه جازان عربستان هدف قرار مي‌دهد. همچنين ارتش يمن و كميته‌هاي مردمي پايگاه‌هاي نظامي سعودي را در استان جازان تحت كنترل خود درآورده و عملياتي را عليه ارتش عربستان در منطقه الثعبان اجرا كردند كه در جريان آن دو خودرو به آتش كشيده شد و تعدادي از نيروهاي ارتش سعودي نيز كشته شدند. در همين حال ائتلاف عربي تحت رهبري عربستان حملات وحشيانه و شديد خود به شهرهاي يمن را متوقف نكرده و مناطق مختلف اين كشور را هدف حملات سنگين خود قرار داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار