کد خبر: 719891
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
سرتیپ بسام عطیه، از مسئولان وزارت کشورعربستان به بررسی استراتژی داعش در عربستان پرداخت و گفت: این استراتژی مبتنی بر تقسیم عربستان به پنج بخش یا مناطق" منطقه‌ی شمالی، جنوبی، شرقی، غربی و میانی است".
ایسنا: در پی حمله اخیر به مسجد شیعیان در القطیف، یکی از مسئولان وزارت کشور عربستان به تشریح اهداف گروه تروریستی داعش در عربستان پرداخت.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، سرتیپ بسام عطیه، از مسئولان وزارت کشورعربستان به بررسی استراتژی داعش در عربستان پرداخت و گفت: این استراتژی مبتنی بر تقسیم عربستان به پنج بخش یا مناطق" منطقه‌ی شمالی، جنوبی، شرقی، غربی و میانی است".

وی عنوان داشت: اهداف داعش برای تقسیم عربستان اهداف لجستیکی و همچنین اجرایی است و این گروه نیروهای انسانی را در هر یک از این مناطق به کار گمارده؛ مسئول و امیری را برای هر منطقه تعیین کرده، اقدام به ایجاد پناه‌گاه‌ها و مخفی‌گاه‌هایی کرده و پایگاه‌های مهم را زیر نظر گرفته است. این گروه سلاح و پول‌هایی را در داخل این بخش‌های پنج گانه آماده کرده است و می‌خواهد نیروهای امنیتی را هدف قرار دهد و سپس فتنه‌ی طائفه‌ای را به راه بیاندازد.

وی در این خصوص به رخداد اخیر در القطیف اشاره کرد و گفت که داعش همچنین هدف‌های بلندمدت نظامی و اقتصادی وامنیتی دارد و رخداد القطیف بزرگ‌ترین شاهد بر اجرای عملی این استراتژی بوده است.

از سوی دیگر، در گزارش وزارت کشور عربستان عنوان شد که نیروهای امنیتی توانسته‌اند در راستای عملیات خود علیه باندهای وابسته به داعش در کشور طرح‌هایی را که هدف آن حمله به نیروهای امنیتی بود ناکام بگذارند.

منصور ترکی، سخنگوی وزارت کشور عربستان نیز اعلام کرد: حمله به مسجد امام علی(ع) در استان القطیف در راستای اقدامات داعش برای هدف قرار دادن امنیت و ثبات در عربستان است و استراتژی این گروه تروریستی ایجاد فتنه می‌باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار