کد خبر: 719857
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
معاون کنسولی و مجلس وزارت خارجه جلسه غیرعلنی امروز مجلس با حضور ظریف و عراقچی را خوب و صمیمی برشمرد و گفت که عراقچی مکانیسم اجرای پروتکل الحاقی را توضیح داد و درگیری لفظی آنگونه که در برخی اخبار عنوان شده، صورت نگرفته است.
فارس: حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص جلسه غیرعلنی امروز (یکشنبه) مجلس با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در خصوص آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌ای، فضای جلسه امروز را خیلی خوب و صمیمی برشمرد و گفت: این جلسه با استقبال اکثریت نمایندگان روبرو شد.

وی جلسه 2 ساعته امروز را بسیار مفید خواند و افزود: 2 نماینده از فراکسیون اصولگرایان و 2 نماینده از فراکسیون رهروان ولایت نقطه نظرات خود را بیان کردند و آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌ای توسط آقایان ظریف و عراقچی به طور شفاف و واضح به سمع و نظر نمایندگان رسید و مورد استقبال اکثریت نمایندگان مجلس قرار گرفت.

قشقاوی با بیان اینکه عراقچی در این جلسه آخرین تحولات و جزییات مذاکرات را به اطلاع نمایندگان مجلس رساند، خاطرنشان کرد: تعامل مثبت بین مجلس و دولت ادامه دارد و همانگونه که بارها ثابت شده، مجلس تیم مذاکره کننده را مورد حمایت قرار می‌دهند و فضای خوبی نیز امروز حاکم بود.

*درگیری لفظی صورت نگرفت

معاون وزیر خارجه درباره اخبار منتشر شده مبنی بر درگیری لفظی بین ظریف و 2 تن از نمایندگان مجلس نیز عنوان کرد: صرف اظهارنظر و پاسخ آقای ظریف را نباید به عنوان درگیری لفظی تلقی کرد. مخالفان با شدت و ضعف مخالفت خود را بیان کردند، ولی این به معنای درگیری لفظی نیست.

وی با ذکر این نکته که همیشه بگومگوهایی در مجلس شکل می‌گیرد، یادآور شد: بارها اتفاق افتاده که ژورنالیست‌ها، بگومگوهای ساده را به عنوان درگیری لفظی بیان می‌کنند و باید این موارد را جزو بگومگوهای متداول تلقی کرد.

قشقاوی ادامه داد: تقریبا به اکثر سؤالات مورد توجه نمایندگان اعم از سؤالاتی که مطرح شد و سؤالاتی که رئیس مجلس بیان کرد، پاسخ کافی داده شد و آقای لاریجانی نیز در اظهارنظری که بیان کردند به این نکته اشاره داشتند.

*عراقچی چه گفت؟

وی درباره اظهارات سید عباس عراقچی در این نشست نیز عنوان کرد: آقای عراقچی مکانیسم پروتکل الحاقی که توسط 124 کشور پذیرفته شده را توضیح داد که در آن مکانیسم، اماکن غیر هسته‌ای اعم از نظامی و غیرنظامی مورد بازرسی مدیریت شده قرار می‌گیرد، ولی آقایان عراقچی و ظریف تأکید کردند که خطوطی که مقام معظم رهبری تعیین فرمودند و همچنین خطوط قرمز حتما توسط تیم مذاکره کننده رعایت می‌شود.

معاون وزیر خارجه ادامه داد: آن چیزی که آقای عراقچی توضیح داد، تبیین مفاد کلی پروتکل الحاقی بود که در کشورهای مختلفی که مورد پذیرش قرار گرفته، اجرا می‌شود و ایشان تأکید داشت که خطوط قرمز هسته‌ای و رهنمودهای مقام معظم رهبری مورد اهتمام جدی تیم مذاکره کننده قرار دارد.

وی همچنین اعلام کرد که تا زمانی که مذاکرات هسته‌ای ادامه دارد، چنین جلساتی اعم از علنی و غیر علنی و همچنین برگزاری نشست در کمیسیون امنیت ملی ادامه خواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار