کد خبر: 719827
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
وزیر نفت با بیان اینکه ایران با هیچ کشوری در اوپک قهر نیست، از احتمال مذاکره با وزیر نفت عربستان در حاشیه نشست اوپک خبر داد و گفت: کاهش سقف تولید نفت اوپک به اجماع کل اعضای اوپک نیاز دارد.
مهر: بیژن نامدار زنگنه درباره احتمال کاهش سقف تولید نفت اوپک در نشست پیش روی این سازمان در خرداد ماه سال جاری، گفت: کاهش سقف تولید نفت اوپک نیاز به اجماع کل اعضا و کشورهای عضو اوپک دارد.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه در اوپک هیچ تصمیمی بدون اجماع کل اعضا به تصویب نهایی نمی رسد، تصریح کرد: بر این اساس با شرایط فعلی بعید به نظر می رسد که سقف تولید اوپک تغییر کند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید در پاسخ به سئوال دیگر مهر که در صورت حفظ سقف تولید فعلی نفت اوپک چه تحولاتی در بازار جهانی نفت شاهد خواهیم بود، اظهار داشت: با حفظ سقف تولید فعلی بعید به نظر می رسد که تغییر قابل توجه ای در قیمت ها حاصل شود و شرایط موجود ادامه می یابد.

مذاکره ایران و عربستان در حاشیه اوپک

زنگنه در پاسخ به سئوال دیگر مهر درباره احتمال مذاکره نفتی وزرای نفت ایران و عربستان سعودی در حاشیه نشست پیش روی اوپک در وین هم توضیح داد: ایران با هیچ کشوری در اوپک قهر نیست و قطعا با تمامی کشورهای عضو سازمان اوپک دیدار و گفتگو خواهیم کرد.

وزیر نفت در پاسخ به این پرسش مهر که آیا با علی النعیمی وزیر نفت عربستان سعودی در حاشیه اجلاس آینده اوپک دیدار خواهید کرد؟ بیان کرد: با همه کشورها در اوپک مذاکره و گفتگو می کنیم.

این عضو کابینه دولت با یادآوری اینکه در نشست قبلی اوپک هم پس از دیدار با وزیر نفت عربستان گفته بودم که دیدگاه‌های ایران و عربستان در اوپک در بسیاری از موارد شبیه یکدیگر است، افزود: هم اکنون تاکید می کنم که نقاط مشترک متعددی بین ایران و عربستان در اوپک وجود دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: به عنوان نمونه ایران و عربستان هر دو دوست دارند که سهم اوپک در بازار نفت افزایش یابد و این یک نقطه مشترک بین دو کشور در اوپک است.

زنگنه با تاکید بر اینکه با هیچ کشوری در اوپک دشمنی و دعوا نداریم، گفت: ایران و عربستان باید بر روی نقاط مشترک خود در اوپک مذاکره و گفتگو کنند.

وزیر نفت با اعلام اینکه ایران و عربستان نقاط مشترک دیگری هم دارند، یادآور شد: ایران با کل کشورهای عضو اوپک مذاکره می کند.

پیشگو نیستم

زنگنه در پاسخ به پرسش پایانی مهر مبنی بر احتمال افزایش قیمت نفت خام به بشکه ای بیش از ۷۰ دلار تا پایان سال جاری میلادی، خاطرنشان کرد: پیشگو نیستم.

به گزارش مهر، نشست آتی کشورهای عضو سازمان اوپک ۱۶ خرداد ماه سال جاری (پنجم ژئن ۲۰۱۵ میلادی) به میزبانی وین  برگزار خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار