کد خبر: 719822
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
هاني‌زاده در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» مطرح كرد:
يك كارشناس مسائل غرب آسيا عنوان كرد: سقوط ناگهاني الرمادي و تسليم شدن ارتش عراق در برابر گروهك داعش بخشي از توطئه برنارد لوئيس از متفكران صهيونيستي – انگليسي است.
جوان‌آنلاين: حسن هاني زاده در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص چرايي افزايش قدرت گيري دوباره داغش و تصرف الرمادي عراق و پالميراي سوريه اظهارداشت: حركت ناگهاني داعش از شرق سوريه و منطقه ديرالزور اين كشور به سمت الرمادي و تصرف اين شهر در چهارچوب سياست امريكا براي تقسيم كشورهاي منطقه قابل تجزيه و تحليل است.
 

وي تصريح كرد: با توجه به اينكه حركت داعش از دير الزور سوريه به منطقه غرب عراق با پوشش هوايي امريكا صورت گرفت بنابراين هماهنگي هاي گسترده اي ميان امريكا و داعش براي اشغال استان الانبار صورت گرفته است.
 

هاني زاده افزود: از سوي ديگر اشغال استان تدمر ( پالميرا ) در سوريه به صورت ناگهاني انجام شد بنابراين رخدادهاي سوريه، عراق و يمن را نمي توان جدا از يكديگر مورد تجزيه و تحليل قرار داد.
 

اين كارشناس مسائل خاورميانه ادامه داد: امريكا بر اساس نظريه برنارد لوئيس يكي از متفكران صهيونيستي انگليسي الاصل تلاش مي كند تا كشورهاي خاورميانه را براساس نگرش هاي قوميتي و مذهبي تقسيم كند. تجزيه سوريه به چهاربخش و عراق به سه بخش و يمن به چهار بخش جزئي از طرح خطرناك برنارد لوئيس است كه در كنگره امريكا مورد موافقت قرار گرفته است بنابراين سقوط ناگهاني الرمادي و تسليم شدن ارتش عراق در برابر گروهك داعش بخشي از اين توطئه است.
 

وي اضافه كرد: از آنجايي كه عربستان، قطر و تركيه و اردن به دستور امريكا مقدمات تجزيه سوريه را فراهم كرده اند، لذا در طول ماه هاي اخير 12 هزار تن از عناصر داعش در تركيه آموزش هاي لازم را زير نظر افسران موساد و سازمان سيا طي كرده اند و اخيرا اين نيروهاي تازه نفس وارد سوريه شده اند.
 

هاني زاده با بيان اينكه به نظر می رسد عربستان از حاکمیت کنونی عراق ناراضی است و تلاش می کند دولت عراق را تضعیف کند تا بار دیگر اقلیت بر اکثریت در عراق حاکم شوند، اظهار كرد: در همين راستا تحرك داعش در سوريه و عراق برايند طرح توطئه آميز امريكا براي ايجاد ناامني و هرج و مرج در منطقه قابل تاييد است.
 

اين كارشناس مسائل غرب آسيا هدف گروهك تروريستي داعش را ضربه زدن به وحدت اسلامی و فرسوده کردن امکانات کشورهای خط مقدم جبهه مقاومت منطقه همچون لبنان، سوریه و عراق دانست و بيان داشت: بر همين اساس هدف نهایی كشورهاي تشکیل دهنده گروهک داعش نیز تقسیم مسلمانان جهان به دو قطب مسلمان خوب و مسلمان بد است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار