کد خبر: 719772
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين با بيان اينكه دبه كردن‌هاي امريكا در حال زياد شدن است گفت:سرداران ديپلمات ما و نظام بر رعايت خطوط قرمز جدي هستند. ما در خصوص مسائل هسته‌اي در كشور اختلاف سياسي نداريم.
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين با بيان اينكه دبه كردن‌هاي امريكا در حال زياد شدن است گفت:سرداران ديپلمات ما و نظام بر رعايت خطوط قرمز جدي هستند. ما در خصوص مسائل هسته‌اي در كشور اختلاف سياسي نداريم.
به گزارش تسنيم، محمدرضا باهنر دبيركل جامعه اسلامي مهندسين در نشست ماهانه اين جامعه با اشاره به مذاكرات هسته‌اي، اظهار داشت: به نظر مي‌رسد كه دبه كردن‌هاي 1+5 و در راس آن امريكا زياد شده و آنها چهار تا پنج مورد را دبه كرده‌اند و حتي زير برخي تفاهمات لوزان زده‌اند و گفته‌اند كه مي‌خواهند با 29 كارشناس هسته‌اي ما مصاحبه كنند.  وي با بيان اينكه مصاحبه مقامات بين‌المللي يعني بازجويي است، گفت: ما اجازه مصاحبه مقامات بين‌المللي با كارشناسان هسته‌اي خود را نمي‌دهيم. همان‌طور كه ديديد دشمنان ما با همدستي رژيم‌صهيونيستي تعدادي از دانشمندان هسته‌اي ما را به شهادت رسانده‌اند و اين چيزي نيست كه از حافظه تاريخي ما پاك شود، لذا طبيعي است كه ما اجازه مصاحبه با كارشناسان هسته‌اي خود را نمي‌دهيم.
باهنر اظهار داشت: در گذشته قرار بود هزار سانتريفيوژ در فردو باقي بماند و 350 سانتريفيوژ كار كند، اما آنها به دنبال اين هستند كه هزار سانتريفيوژ را به 300 تا 400 سانتريفيوژ تقليل دهند. ما بايد مواظب باشيم كه اگر امريكا و 1+5 زير همه چيز زد، گزينه‌هايي روي ميز داشته باشيم.
وي با تأكيد بر اينكه ما فعلا قصد ترك ميز مذاكرات را نداريم، خاطرنشان كرد: سرداران ديپلمات ما و نظام بر رعايت خطوط قرمز جدي هستند. ما در خصوص مسائل هسته‌اي در كشور اختلاف سياسي نداريم و مسئله مذاكرات سياسي نيست كه بين جناح‌هاي مختلف تقسيم شود.
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين تصريح كرد: مسئله فناوري هسته‌اي مسئله‌اي است كه اگر قرار باشد زماني اتفاق جديدي بيفتد دشمن بداند كه همه مسئولان كشور اعم از مجلس، دولت، مجمع تشخيص مصلحت نظام و قوه قضائيه و ساير دستگاه‌ها هم‌راي، همدل و همزبان پشت سر هم ايستاده‌اند.
باهنر با بيان اينكه ما به ديپلمات‌هاي خود اعتماد داريم، گفت: ولي همه بايد مراقب باشند. ما همه گزينه‌ها را روي ميز داريم و مجلس ما مانند كنگره امريكا نيست كه واقعي يا صوري با دولتش بجنگند و براي خود كلاهي درست كند. ما اهل فيلم‌بازي كردن نيستيم و هر حرفي قرار باشد تبديل به عمل شود با همدلي و همزباني اتفاق مي‌افتد.
وي با تأكيد بر اينكه سياست ما پيگيري بازي برد - برد است، خاطرنشان كرد: اگر دشمن بخواهد جهت را به سمت بازي برد - باخت ببرد، بايد بداند كه 50 سال تجربه بازي برد - باخت را دارد و اگر اين اتفاق بيفتد، آمادگي مقابله با آن را داريم، چراكه 50 سال است كه ما با امريكا بازي برد - باخت مي‌كنيم و آمادگي داريم كه اين بازي را ادامه دهيم ولي سياست ما برد - برد است.
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين با اشاره در پيش بودن انتخابات مجلس، اظهار داشت: دولت روزگار پرمشقتي را مي‌گذراند و قرار است كه از ركود خارج شويم. ما قبول داريم كه دولتي‌ها از ركود خارج شده‌اند، ولي ملت را هم از ركود خارج كنند.
باهنر با بيان اينكه دولت اقداماتي را براي حل مشكلات اقتصادي انجام داده است، يادآور شد: مردم از بيكاري و ركود در صنعت و كشاورزي رنج مي‌برند. ضمن اينكه فشار آوردن به دولت مشكلي را حل نمي‌كند و ممكن است دلخوري‌ها را اضافه كند.
وي در پايان با تأكيد بر اينكه بايد براي بعد از تحريم برنامه جدي داشته باشيم، گفت: اگر شش سال هم اين تحريم‌ها ادامه يابد بايد نشان دهيم كه اهل اقتصاد مقاومتي و مرد جنگ هستيم.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار