کد خبر: 719710
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
«خندوانه» برنامه‌ توليدي شبكه نسيم است و سري دوم آن يك ماهي بيشتر است كه از اين شبكه پخش مي‌شود.
عباس كريمي‌عباسي
«خندوانه» برنامه‌ توليدي شبكه نسيم است و سري دوم آن يك ماهي بيشتر است كه از اين شبكه پخش مي‌شود. استفاده از هندوانه با آن برشي كه معروف به خنده سبز و سرخ آن است و تركيب آن با كلمه خنده و ساخت تركيب جديد خندوانه يكي از ابتكارات اين برنامه است كه نويد كاري تازه در عرصه نمايش‌هاي تلويزيوني را داد، هر چند رفته رفته به تكرار رسيد و سري دوم ديگر مخاطب سري اول را ندارد.
سري اول خندوانه توانست بينندگان زيادي را پاي تلويزيون بكشاند كه دلايل مختلفي داشت. اول اينكه ساختار برنامه نسبت به برنامه‌هاي ديگر تلويزيوني متفاوت است و هر چند در برخي موارد مثل مسابقه تخم‌مرغ تقليد از يك شوي تلويزيوني امريكايي با اجراي جيمي فالون است، در كشور ما اين نوع ساختار تازه است.
نكته بعدي اجراي متفاوت جوان است كه وي را نسبت به ساير مجري‌ها متمايز مي‌كند. وي در اجراي خود راحت است. سعي مي‌كند حاضران و مهمانش راحت باشند و در اين راه موفق عمل مي‌كند. بيشتر از آنكه بخواهد حاضران و بينندگان را مجبور به خنديدن كند از آنها مي‌خواهد ارزش خنديدن را كشف كنند و از آن لذت ببرند و شاد باشند. نه مجري‌ پرحرفي است كه آنقدر حرف بزند تا فضاي خالي برنامه را پر كند نه عصا قورت داده و رسمي است تا كلاس برنامه حفظ شود.  بخش ديگر جذابيت برنامه نيز به حضور چهره‌هاي آشنايي است كه مردم كمتر درباره آنها مي‌دانند، هرچند آنها را زياد ديده‌اند. گويندگان خبر، كارشناسان برنامه‌هاي مختلف تلويزيوني، مجري‌ها، قهرمانان ورزشي و... از اين دست مهمانان هستند .
غير از اينها حضور تماشاچيان حاضر در برنامه نوعي سرزندگي به اين برنامه مي‌دهد كه در برنامه‌هاي ديگر كمتر ديده مي‌شود و بيشتر در مسابقات فضاي آزاد ديده مي‌شد.  در سري جديد انتخاب مهمانان به نظر مي‌رسد كه داراي جهت‌گيري‌هاي سياسي متأثر از انتخابات پيش رو شده و ما شاهد حضور كساني هستيم كه جذابيت زيادي براي همه مردم ندارند و اين موضوع نه تنها باعث ريزش مخاطبان از برنامه شده كه درصد اعتماد مردم به صميميت برنامه را زير سؤال برده است.  شبكه نسيم با هدف ايجاد شادي و نشاط و كاهش ميزان استرس و ناراحتي‌هاي مختلف مردم متولد شد تا آنهايي كه مي‌خواهند پس از خستگي كار روزانه فارغ از هر فضايي كه موجب مشغوليت ذهني شود به ديدن اين شبكه و رفع خستگي فكري بنشينند و خندوانه يكي از بهترين برنامه‌ها در اين مورد بود اما حضوربرخي  افراد با نوع كاركرد برنامه منافات دارد.
رامبد جوان هنرمند خلاقي است كه بلد است چگونه باعث انتشار شادي شود و خندوانه نيز برنامه‌اي مناسب براي اين كار است و حيف است كه با رويكردهاي جديد از مخاطبان اصلي خود دور شود، ضمن آنكه توانسته بود مخاطبان خاص و عام را با هم داشته باشد كه اين موضوع در همه جاي جهان كاري سخت به شمار مي‌رود، چراكه توازن برقرار كردن بين رده‌هاي سني مختلف و طبقات مختلف فرهنگي اجتماع در يك برنامه تلويزيوني يا اثر هنري اوج موفقيت آن به شمار خواهد رفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار