کد خبر: 719473
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸
مراسم دومین سالگرد آغاز به کار طنز دکتر سلام که با حضور شخصیت های سیاسی و فرهنگی برگزار شد با حاشیه های فراوانی همراه بود.
مهر: مراسم جشن دومین سالگرد تاسیس دکتر سلام در خبرگزاری دانشجو حدود ساعت ۱۵ امروز پنجشنبه آغاز شد.

اولین مهمان این جشن عزت الله ضرغامی رئیس سابق صدا و سیما بود، بعد از او نیز اسکندری وزیر سابق کشاورزی با جمعی از معاونان خود در این جشن حضور یافت.

ابوالقاسم طالبی کارگردان، صفار هرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، همسر و فرزند شهید رضایی نژاد، حسینی وزیر سابق ارشاد، ده نمکی کارگردان، سعید قاسمی فعال فرهنگی، ودود حیدری رئیس بسیج دانشجویی، سید نظام موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس، حافظی عضو شورای شهر، شوشتری رئیس دفتر قالیباف، غلامعلی حداد عادل، علیرضا زاکانی و حمید رسایی،  فاطمه آلیا و لاله افتخاری نمایندگان مردم تهران در مجلس دیگر مهمانان این جشن بودند.

اعتراف صادقانه ضرغامی

در ابتدای این جلسه عزت الله ضرغامی گفت: اعتراف صادقانه می کنم که تاکنون حتی یک قسمت از دکتر سلام را ندیده ام.

وی ادامه داد: درسالهای پس از انقلاب یک آقایی مسئول ورزش بود که یک بار به من می گفت من نه ورزشکارم نه ورزشکاران را دوست دارم.

ضرغامی گفت: کشور ما ظرفیت طنز دارد اما هنوز نتوانستیم این ظرفیت را به کار بگیریم.

وی خطاب به حاضران در این جشن اظهار داشت: به عدد شما می توانیم تولیدکننده طنز داشته باشیم. باید حصار تنگ طنز را بشکنیم.

شوخی ضرغامی با شیخ برهان الدین ربانی

وی با اشاره به راه اندازی اینستاگرامش گفت: عکسی را از خودم و آقای سید هادی خامنه ای گذاشته ام که در حال خندیدن هستیم.

ضرغامی در ادامه به شوخی اش با شهید برهان الدین ربانی اشاره کرد و گفت: موقع خوردن شام در مراسمی با حضور ایشان شوخی کردیم که باید خوشحال بود که از ملاها شام می گیریم و ایشان نیز شعری خواند. «پای مار و چشم مور و نان ملا کس ندید»

رئیس سابق سازمان صدا و سیما اظهار داشت: رهبری انقلاب نیز معتقد است طنز و مطایبه روغن چرخ دنده های ماشین زندگی است، وقتی این روغن وجود داشته باشد ماشین کار می کند.

خاطره ضرغامی از سفرش با کمیسیون فرهنگی مجلس

وی در ادامه اظهار داشت: در معاونت سینمایی صدا و سیما جشنواره های خارجی برگزار می شد و از ما می خواستند که در این جشنواره شرکت کنیم. در یکی از این سفرها که با اعضای کمیسیون فرهنگی رفتیم برای ناهار ساندویچ مک دونالد خوردیم. یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی گفت: این ساندویچ خوردن ما کمک به آمریکا بود بنابراین برای شام غذا از رستوران دیگر گرفتیم که کیفیت بسیار پایینی داشت. برای فردا گفتیم چه بخوریم، دوستان کمیسیون فرهنگی گفتند از همان ساندویچ ها بخوریم، عذرمان هم موجه است.

در ادامه حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سخنرانی به روی سن رفت و گفت: در دوران حاضر آنقدر سوژه طنز از طرف مسئولان فراهم است که دوستان می توانند به خوبی کار کنند زیرا «هر دم از این باغ بری می رسد، تازه تر از تازه تری می رسد».

فکت شیتی که زیر درخت آلبالو گم شده بود

در ادامه دانشجویان حاضر در جلسه شعارهایی را بیان می کردند که یکی از آنها عبارت بود از «فکت شیت من زیر درخت آلبالو گم شده».

پس از آن نوبت به سخنرانی حداد رسید. حداد عادل نیز گفت سخنرانی در جلسه های شوخی و خنده برایم سخت است و در اداره این جلسات مبتدی هستم.

شوخی دکتر سلامی ها با حداد عادل

در ادامه حداد عادل ویژگی هایی را برای دکتر سلام برشمرد و از این طنز قدردانی کرد.

در پایان نیز وی شعری را که سروده خودش بود در مورد کسری حقوق خواند.

دست اندرکاران این برنامه با تهیه کلیپی اعلام کردند قصد دارند شوخی کوتاهی با حداد عادل کنند. در این طنز به رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری اشاره شده بود که در آن حداد عادل به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی با خبرنگاران صحبت کرده و برخی سئوال و جواب ها را خودش ترجمه می کرد، گریزی نیز به فرهنگستان ادب و واژه های نوی این فرهنگستان زدند که البته حداد نیز در پایان سخنرانی اش، گفت واژه های نو مانند کفش نو هستند که در ابتدا پا را می زنند اما پس از مدتی جا خواهند افتاد.

در ادامه جلسه، مسئولان حاضر در جلسه دعوت شدند تا برای تقدیر از برندگان مسابقه طنز و کاریکاتور روی سن حاضر شوند.

پس از آنکه تقدیرها صورت گرفت، هر کدام از مسئولان چند کلمه ای صحبت کردند.

سید نظام موسوی مدیر مسئول خبرگزاری فارس گفت: متاسفانه روندی در میان نیروهای انقلابی ایجاد شده است که به دنبال سکولاریسم خودساخته هستند، یعنی نیروهای انقلابی را از مسائل اجتماعی و فرهنگی جدا می کنیم.

وی تصریح کرد: این جشن دقیقا در مقابل این تفکر و اعلام حضور نیروهای انقلابی در حوزه های اجتماعی می باشد.

فیلمسازی که فیلم های طنزش نیز گریه دار است

در ادامه ده نمکی کارگردان سینما میکروفن را گرفت و گفت: بهتر است دوربین ها به جای اینکه از ما فیلمبرداری کنند، از جمعیت حاضر فیلمبرداری کنند تا چشم طرف مقابل دربیاید.

طالبی دیگر کارگردان سینما نیز نفر بعدی بود که میکروفن را تحویل گرفت و گفت: هر فیلم طنزی که می سازم، مردم گریه می کنند.

در ادامه سعید قاسمی نیز از سیاست خارجی دولت انتقاد کرد و در پایان شعری خواند و گفت: «دیدند دشمنان که در این خطه لاف نیست، شمشیر دوستان علی در غلاف نیست، در این قبیله نخل تناور همیشه هست، مقداد هست، مالک اشتر همیشه هست، اینجا که کوفه نیست، خوارج علم شوند»

پس از قرائت این شعر، حاضران جلسه با شعار «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» از اظهارات وی حمایت کردند.

رژیم صهیونیستی منتظر شهاب و سجیل ایران باشد

حسن عباسی تحلیلگر فرهنگی و سیاسی نیز خطاب به حاضران گفت: از کارگردانان در این جلسه بخواهید که سالانه طنزی اجتماعی از مسائل روز کشور به صورت سینمایی تولید کنند.

وی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه دیوار ایران هراسی ترک برداشته است، گفت: برای اولین بار بعد از حدود ۳۰ سال رژیم صهیونیستی ایران را تهدید به حمله هسته ای کرده است اما بدانید در طول۱۱۴ روز ۱۰ هزار راکت فجر ما بر گنبد آهنین شما فرود آمد و این گنبد شما با راکت های فجر ما سوراخ سوراخ شد. منتظر شهاب و سجیل ما باشد.

خاطره زاکانی از دیدار با رهبری انقلاب

در ادامه علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران اظهارداشت: جمعیت حاضر قطره ای از دریای بیکران شور و شعور دانشجویان است.

وی با اشاره به خاطره ای از حضورش به همراه حدود ۳۰ نفر از رزمندگان جنگ در دیدار با مقام معظم رهبری، گفت: رهبری انقلاب در این جلسه فرمودند، قبل از انقلاب کار ساده بود، در دوران جنگ اوج سختی ها بود که ما از حداقل امکانات محروم بودیم، اما بدانید دوران جنگ با همه عظمت، بزرگی و سختی که باید برای آن هزاران کتاب نوشت، در برابر شرایط فعلی هیچ است.

زاکانی ادامه داد: رهبری با صراحت اعلام کردند اما بدانید به فضل الهی این انقلاب به پیروزی خواهد رسید و هر کسی در این مسیر دچار انحراف و خستگی شود، بار انقلاب زمین نمی ماند، جوانان نمی گذارند بار انقلاب زمین بماند.

دکتر سلام پاسخی به یاوه گویی علیه بسیج است

در ادامه ودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: دوست داشتیم خانم ها و آقایان دکتر دولت در این جلسه حضور می یافتند.

وی ادامه داد: در یکی از جلسات یکی از مشاوران دولت گفت در دکتر سلام ما را مسخره می کند، اما بنده اعلام کردم این گونه نیست.

وی اظهار داشت: مجله زن که مدیرمسئولش مشخص است برای نشان دادن بسیج همیشه عکس پوتینی را می کشید که بر سر در دانشگاه فرود آمده است. دکتر سلام پاسخی به این یاوه گویی هاست.

خاطره صفار در پمپ بنزین

در ادامه صفار هرندی فعال سیاسی و وزیر سابق ارشاد گفت: دکتر سلام یک تجربه بزرگ برای خانواده حزب الله است. وی نیز به خاطره ای از دوران وزارتش اشاره کرد و گفت: زمانی که وزیر بودم یک بار به پمپ بنزین رفتم، مسئول پمپ بنزین به من نگاهی کرد و گفت من شما را می شناسم، من شما را خیلی در تلویزیون دیده ام. گفتم کجا مرا دیده اید، گفت مگر فوتبالیست نیستید؟

حداد عادل نیز که مجددا میکروفن به او رسیده بود خطاب به جمع حاضر، گفت: ای مدعی برو که با تو مرا کار نیست، احباب حاضرند، به اعدا چه حاجت است.

توجیه رسایی در مورد علت عدم برخورد دولت با دکتر سلام

رسایی نیز آخرین فردی بود که میکروفن به دستش رسید و گفت: به قول ما آخوندها، منبری آخر خونش به گردنش خودش است.

وی اظهار داشت: با خودم فکر می کردم که چطور شده که دولت که اینهمه با منتقدان برخورد می کند، با دکتر سلام کاری ندارد. به این نتیجه رسیدم که دولت کلید پلمپ کردن دکتر سلامی ها را گم کرده است.

رسایی ادامه داد: دکتر سلامی ها هر زمانی که به آنها فشار وارد می کنند از حربه دکتر صالحی استفاده کرده و حرف خود را می زنند و بعد می گویند شوخی کردیم.

وی در پایان تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد دوباره جام زهر را به کام ما بنشانند.

بازرسی بازرسان آژانس از حداد عادل و حسینی

پس از پایان این برنامه نمایشی برگزار شد. ۳ نفر با لباس بازرسان آژانس بین المللی در مراسم حاضر شدند و به سراغ حداد رفتند و اعلام کردند طبق پروتکل الحاقی باید شما را بازرسی کنیم، این پروتکل به ما اجازه داده که هر مکان و هر فردی را مورد بازرسی قرار دهیم. حداد را گشته و عینک او را درآوردند، پس از آن نوبت به بازرسی از حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد رسید. کت و عینک حسینی را درآورده و او را مورد بازرسی قرار دادند.

پاسخ دولتی ها به دعوت دکتر سلامی ها

در ادامه جلسه مجری این برنامه اعلام کرد از وزرای دولت برای حضور در این برنامه دعوت شده بود، وزیر ارشاد، بهداشت و علوم تماس گرفته، عذرخواهی کردند و اعلام کردند به خاطر سفر استانی قادر به حضور در این جلسه نیستند.

وی اعلام کرد: صادق مشاور رسانه ای رئیس جمهور نیز در تماسی که با ایشان گرفتیم گفتند اعلام کنید با برادر صادق تماس گرفته بودیم، توصیه کردند همه اصول نقد را یاد بگیرند و به دیگران نیز بیاموزند.

در پایان نیز کلیپی انتقادی درباره فعالیت سایت فردو پخش شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
اما"بازرسی اژانس به عینک وکلاه نیست"انها قصد دارند"به اطلاعات هسته ای"که فرد مورد نظر دارد "برسند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار