کد خبر: 719393
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
دكتر قدرت‌الله رحماني در گفت‌و‌گو با «جوان»:
400 جانباز نخبه فرهنگي و اجتماعي و سياسي روز دوم خرداد در نخستين كنگره سراسري جمعيت جانبازان انقلاب اسلامي، مرامنامه و اساسنامه را تصويب و اعضاي شوراي مركزي را انتخاب مي‌كنند.
400 جانباز نخبه فرهنگي و اجتماعي و سياسي روز دوم خرداد در نخستين كنگره سراسري جمعيت جانبازان انقلاب اسلامي، مرامنامه و اساسنامه را تصويب و اعضاي شوراي مركزي را انتخاب مي‌كنند.
دكتر قدرت‌الله رحماني، نايب‌رئيس موقت هيئت مؤسس جمعيت جانبازان انقلاب اسلامي در گفت‌و‌گو با «جوان» ضمن بيان مطلب فوق گفت: نخستين كنگره سراسري جمعيت جانبازان انقلاب اسلامي دوم خرداد مصادف با ميلاد باسعادت حضرت ابوالفضل(ع) (روز جانباز) برگزار مي‌شود كه در بخش اول ضمن حضور شخصيت‌هاي فرهنگي و سياسي از جمله 50 نماينده ايثارگر، رئيس و جمعي از اعضاي شوراي شهر تهران، كنگره ميزبان سخنراني دكتر محمدباقر قاليباف، دكتر سعيد جليلي، حجت‌الاسلام ابوترابي، حجت‌الاسلام نقوي، دكتر غلامعلي حدادعادل و سران برخي از احزاب و تشكل‌هاي سياسي خواهد بود.  وي افزد: در بخش دوم كنگره، مجمع عمومي تأسيس جمعيت جانبازان انقلاب اسلامي برگزار خواهد شد كه طي آن 400 جانباز فعال در عرصه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و سياسي از سراسر كشور مرامنامه و اساسنامه جمعيت جانبازان را تصويب و اعضاي شوراي مركزي را انتخاب مي‌كنند. البته در بين اين 400 عضو تعدادي از نمايندگان جانباز مجلس حضور دارند كه تني چند از آنها نامزد شوراي مركزي خواهند بود.
رحماني در خصوص اهداف جمعيت جانبازان انقلاب اسلامي نيز گفت: تلاقي برگزاري نخستين كنگره سراسري اين جمعيت با روز جانباز و سوم خرداد مصادف با آزادسازي خرمشهر و روز مقاومت و ايستادگي به خوبي نشان مي‌دهد كه تلاش جمعيت جانبازان انقلاب اسلامي ايجاد شبكه‌اي از جانبازان فعال در عرصه‌هاي اجتماعي، فرهنگي و سياسي در جهت گام برداشتن در مسير همان ‌آرمان‌هايي است كه باعث خلق حماسه فتح خرمشهر و روز مقاومت و ايستادگي شد.
وي افزود: مسلماً جانبازان بيش از هر قشر ديگري با اهداي سلامتي خود صداقت در پايمردي و ايستادگي در مسير آرمان‌هاي انقلاب اسلامي را به امضا‌ رسانده‌اند و با مقبوليتي كه اين جمعيت در جامعه و خصوصاً جوانان دارند، جمعيت بر آن است با قدرت بيشتري در مسير اعتلاي آرمان‌هاي انقلاب اسلامي، فرمايشات امام راحل و منويات مقام معظم رهبري گام بردارد.
نايب‌رئيس موقت جمعيت جانبازان انقلاب اسلامي همچنين گفت: اين جمعيت دو سال پيش در همين ايام با نام جبهه جانبازان انقلاب اسلامي به شكل غيررسمي فعاليت خود را آغاز كرد و شبكه ارتباطي بين جانبازان نخبه و فعال در عرصه‌هاي اجتماعي و فرهنگي و سياسي را ايجاد كرد كه اكنون با عنوان رسمي جمعيت جانبازان انقلاب اسلامي دور جديد و رسمي‌ فعاليت‌هايش را آغاز خواهد كرد.
براساس اين خبر، نخستين كنگره جمعيت جانبازان انقلاب اسلامي روزم دوم خرداد امسال با حضور جانبازان و چهره‌هاي سياسي و كشوري در سالن مركز فرهنگي سيدالشهدا(ع) واقع در خيابان شهيد مفتح پايين‌تر از هفت تير برگزار مي‌شود.
گفتني است كه جمعي از چهره‌هاي سياسي جانباز همچون محمداسماعيل كوثري، حسين مظفر، دكتر مجتبي رحماندوست، دكتر عليرضا زاكاني و سيد مهدي هاشمي نمايندگان جانباز تهران در مجلس شوراي اسلامي از اعضاي هيئت مؤسس اين جبهه هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار