کد خبر: 719383
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
رهبر معظم انقلاب اسلامي در دانشگاه افسري امام حسين(ع):
در آستانه روز پاسدار و همچنين سوم خرداد سالروز عمليات غرور‌آفرين بيت‌المقدس و فتح خرمشهر، صبح ديروز مراسم دانش‌آموختگي دانشجويان افسري و تربيت پاسداري دانشگاه امام حسين (ع) با حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، فرمانده معظم كل قوا برگزار شد.
 در آستانه روز پاسدار و همچنين سوم خرداد سالروز عمليات غرور‌آفرين بيت‌المقدس و فتح خرمشهر، صبح ديروز مراسم دانش‌آموختگي دانشجويان افسري و تربيت پاسداري دانشگاه امام حسين (ع) با حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، فرمانده معظم كل قوا برگزار شد.
    
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر معظم انقلاب اسلامي در ابتداي ورود به ميدان، با حضور بر مزار شهداي گمنام و قرائت فاتحه، براي شهداي دفاع مقدس علو درجات را مسئلت كردند. فرمانده كل قوا سپس از يگان‌هاي حاضر در ميدان سان ديدند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين جانبازان سرافراز حاضر در ميدان را مورد تفقد قرار دادند.

  اجازه بازرسي از مراكز نظامي مطلقاً داده نخواهد شد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين مراسم در سخناني با اشاره به «گفتمان نوين اسلامي» و «گفتمان جاهليت» به‌عنوان دوگفتمان اصلي دنياي امروز، نزديكي و آشتي اين دو گفتمان را غيرممكن دانستند و با اشاره به زياده‌خواهي‌هاي جديد در مذاكرات هسته‌اي از جمله درخواست براي بازرسي از مراكز نظامي و گفت‌وگو با دانشمندان ايراني، تأكيد كردند: اين اجازه مطلقاً داده نخواهد شد و دشمنان بدانند كه ملت و مسئولان ايران در مقابل زياده‌خواهي‌ها و زورگويي‌ها به‌هيچ وجه كوتاه نخواهند آمد.
فرمانده كل قوا همچنين با اشاره به اخباري مبني بر تلاش بدخواهان ملت و برخي مسئولان منطقه خليج فارس براي كشاندن جنگ‌هاي نيابتي به مرزهاي ايران، گفتند: اگر شيطنتي صورت بگيرد، واكنش جمهوري اسلامي ايران بسيار سخت خواهد بود. رهبر انقلاب اسلامي در اين مراسم، رويكرد انجام كارهاي نو، ابتكاري، و پرمغز را در همه مسائل مورد تأكيد قرار دادند و با اشاره به وجود اين ويژگي‌ها در مراسم امروز (ديروز) دانشگاه امام حسين (ع) خاطرنشان كردند: بايد از انجام كارهاي سطحي در همه مسائل پرهيز كرد.

  سپاه به بلوغ فكري و عملي رسيده است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شجره طيبه‌اي است كه به مرحله قابل قبولي از توانايي‌ها و پيشرفت و بلوغ فكري و عملي رسيده است، افزودند: دانشگاه امام حسين(ع) يكي از نشانه‌هاي تكامل و حركت روبه جلو سپاه است. ايشان عقبه اين دانشگاه را، عمليات‌هاي مهم دوران دفاع مقدس و مجاهدت و فداكاري پيشكسوتان سپاه برشمردند و خطاب به دانشجويان اين دانشگاه گفتند: امروز پرچم حركت انقلاب عظيم اسلامي كه پرچم گفتمان نوين اسلامي است، به‌ دست شما رسيده و بايد آن را همانند گذشتگان خود، با قدرت و استحكام به پيش ببريد. رهبر انقلاب اسلامي، پرچم گفتمان نوين اسلامي را براي سعادت بشريت راهگشا و براي نسل جوان دنيا، پركشش و پرجاذبه دانستند و خاطر‌نشان كردند: اين حركت پرافتخار، با رهبري امام بزرگوار ما به‌وجود آمد و ملت ايران با ازخود گذشتگي و فداكاري، از اين حركت پاسداري و اين پرچم را بلند كرد.
   گفتمان نوين اسلامي هرگز با گفتمان جاهليت آشتي نخواهد كرد
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به وجود گفتمان ديگري تحت عنوان «گفتمان جاهليت» افزودند: گفتمان جاهليت امروز كه گفتماني ظالمانه، زورگويانه، متكبرانه و خودخواهانه و از جانب قدرت‌هاي سلطه‌گر جهان است، در مقابل گفتمان اسلامي قرار دارد كه طرفدار عدالت، آزادي بشر و از بين رفتن زمينه‌هاي استثمار و استعمار و نابودي نظام سلطه است. ايشان با تأكيد بر اينكه چشمان تيزبين ملت‌ها قادر به تشخيص اين دو گفتمان و شناخت حركت منافقانه و رياكارانه گفتمان جاهليت، تحت پوشش الفاظي همچون «حقوق بشر» و «عدم خشونت» است، گفتند: امكان آشتي و نزديكي اين دوگفتمان به يكديگر هيچ‌گاه وجود نخواهد داشت زيرا يك گفتمان قائل به ظلم و ستيزه‌گري با ملت‌ها است، در حالي‌كه گفتمان ديگر، قائل به حمايت از مظلومان و مقابله با ظالمان است.
رهبر انقلاب با اشاره به تبليغات دشمنان مبني بر منزوي بودن جمهوري اسلامي ايران خاطر‌نشان كردند: نظام اسلامي از ابتدا تاكنون همواره در دل ملت‌ها جاي داشته است و نشانه بارز آن، ابراز علاقه و شيفتگي مردم كشورهاي مختلف دنيا نسبت به رؤساي جمهور ايران، در طول سي و شش سال گذشته است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، نام ملت ايران را در ميان ملت‌ها و حتي دولتمردان منصف و مستقل و آزادگان جهان، نامي بلند‌آوازه و پرافتخار خواندند و تأكيد كردند: منزوي كساني هستند كه فقط مي‌توانند با زور و دلار، برخي افراد را جذب خود كنند.

   از چالش‌ها واهمه نداريم

ايشان با تأكيد بر اينكه ملت ايران، عزت خود را به‌وسيله اسلام و حركت و آرمان‌هاي انقلابي به‌دست آورده است، به وجود برخي چالش‌ها در مقابل نظام اسلامي اشاره كردند و گفتند: ما از اين چالش‌ها هيچ ابا و واهمه‌اي نداريم زيرا وجود چالش نشان‌دهنده تحرك، زنده و فعال بودن و حركت روبه رشد است.
رهبر انقلاب تأكيد كردند: ملت ايران، از اين چالش‌ها، با قدرت و با توكل بر خدا و با اعتماد به نفس، عبور خواهد كرد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي يكي از اين چالش‌ها را زورگويي‌ها و زياده‌خواهي‌هاي طرف مقابل در مذاكرات هسته‌اي دانستند و خاطر‌نشان كردند: دشمنان، همچنان ملت ايران و مسئولان را به خوبي نشناخته‌اند كه حرف زور مي‌زنند زيرا ملت و دولت برآمده از اين ملت، هيچ‌گاه تسليم حرف زور نخواهند شد.

   اجازه نمي‌دهم بيگانگان فرزندان اين ملت را بازجويي كنند

ايشان با تأكيد بر اينكه هر مقدار در مقابل زياده‌خواهي‌هاي طرف مقابل كوتاه آمده شود، آنها جلوتر خواهند آمد، خاطرنشان كردند: بايد در مقابل اين زياده‌خواهي‌ها، ديواره مستحكمي از عزم و توكل و اقتدار ملي به‌وجود‌ آيد.
رهبر انقلاب يك نمونه از زياده‌خواهي‌هاي طرف مقابل در مذاكرات هسته‌اي را، درخواست براي بازرسي از مراكز نظامي و گفت‌وگو با دانشمندان و محققان ايراني بيان كردند و افزودند: همانگونه كه قبلاً هم گفته شد، اجازه هيچ‌گونه بازرسي از هيچ‌يك از مراكز نظامي و همچنين گفت‌وگو با دانشمندان هسته‌اي و ساير رشته‌هاي حساس و اهانت به حريم آنها، داده نخواهد شد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: من اجازه نخواهم داد كه بيگانگان بيايند و با دانشمندان و فرزندان عزيز و برجسته اين ملت صحبت و از آنان بازجويي كنند.

  مسئولان پيام عظمت ملت را در مذاكرات نشان دهند

ايشان با تأكيد بر اينكه هيچ ملت و دولت عاقلي اجازه چنين كاري را نمي‌دهد، گفتند: دشمن پررو و وقيح، انتظار دارد كه ما اجازه دهيم آنها با دانشمندان و محققان ما درباره يك پيشرفت اساسي بومي و علمي گفت‌وگو كنند اما مطلقاً چنين اجازه‌اي داده نخواهد شد. رهبر انقلاب خاطر‌نشان كردند: اين موضوع را دشمنان نظام اسلامي و همه كساني كه منتظر تصميم نظام هستند، به روشني متوجه شوند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: مسئولان عزيز كشور كه با شجاعت در اين ميدان حركت مي‌كنند، بدانند كه تنها راه مقابله با دشمن وقيح، عزم راسخ و عدم انفعال است. ايشان تأكيد كردند: مسئولان و مذاكره‌كنندگان بايد پيام عظمت ملت ايران را در مذاكرات نشان دهند. رهبر انقلاب با تأكيد بر اينكه همه مسئولان به بركت انقلاب اسلامي است كه صاحب مسئوليت شده‌اند، خاطر‌نشان كردند: همه ما خدمتگزار مردم هستيم و وظيفه داريم كه در مقابل زورگويي، وقاحت، توقعات بي‌جا و توطئه‌ها با كمال استقامت بايستيم.

  پاسخ نيروهاي مسلح به هر شيطنتي بسيار سخت خواهد بود

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه به برخي خبرها مبني بر تلاش مشترك دشمنان و برخي مسئولان سفيه منطقه خليج فارس براي كشاندن جنگ‌هاي نيابتي به نزديكي مرزهاي ايران اشاره و تأكيد كردند: پاسداران انقلاب اسلامي و همه پاسداران حريم امنيت ملي در نيروهاي مسلح هوشيار و بيدارند و اگر شيطنتي صورت بگيرد، واكنش جمهوري اسلامي ايران بسيار سخت خواهد بود.
ايشان با تأكيد بر اينكه ملت ايران با اميدواري كامل به حركت در مسير افق روشن خود ادامه خواهد داد، خاطر‌نشان كردند: پيمودن مسير حركت به سمت آرمان‌هاي والا، قطعاً همراه با هزينه‌هايي است و در طول تاريخ نيز ملت‌هايي مدال لياقت گرفته‌اند كه در مقابل چالش‌ها به زانو درنيامدند و در مقابل هرگونه تجاوز سخت و نرم، حصار مستحكم عزم و اقتدار ملي را نشان دادند.
رهبر انقلاب، ملت ايران را در زمره چنين ملت‌هايي دانستند و در پايان اظهار اميدواري كردند كه جوانان عزيز و نسل نورسيده، بار سنگين امانتي را كه از نسل گذشته به آنها رسيده، بهتر و مستحكم‌تر از قبل به پيش برند.

  سرلشكرجعفري: دشمن با زبان سلاح بيشتر آشناست

در اين مراسم سردار سرلشكر محمد علي جعفري، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، هدف از ارتقاي سطح آمادگي‌هاي همه‌جانبه سپاه را دفاع از انقلاب اسلامي و حفظ دستاوردهاي آن دانست و تأكيد كرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با درك شرايط محيطي انقلاب اسلامي و تقابل دو جبهه مستضعفين و مستكبران به دنبال توليد قدرت روزافزون دروني با تكيه بر معنويت، ايمان، عقلانيت و هوشمندي و استفاده از فناوري‌هاي دفاعي و امنيتي و به‌روز‌رساني تاكتيك‌هاي نبرد نامتقارن است.
سرلشكر جعفري با تأكيد بر اينكه سلحشوري جزئي از پاسداري است، افزود: پاسداري انقلاب اسلامي در برابر دشمنان در سايه برق شمشيرهايمان و قدرتِ ايمان و فناوري‌هايي است كه توازن وحشت و خطر را براي دشمنان برقرار مي‌سازد. فرمانده كل سپاه با بيان اينكه دشمنان با زبان سلاح بيشتر آشنا هستند و ما هم قصد داريم با همين زبان با آنان روبه‌رو شويم، تأكيد كرد: سلاح سپاه براي عدالت‌خواهي و ظلم‌ستيزي به‌كار مي‌رود. سردار دريادار پاسدار مرتضي صفاري، فرمانده دانشگاه امام حسين(ع) نيز گزارشي از برنامه‌ها و اقدامات علمي و فرهنگي اين دانشگاه بيان كرد. در اين مراسم دو تن از فرماندهان، دو تن از اساتيد و پژوهشگران و نماينده دانش‌آموختگان و دانشجويان نمونه دانشگاه امام حسين(ع) هداياي خود را از دست فرمانده معظم كل قوا دريافت كردند و نماينده دانشجويان دانشگاه امام حسين(ع) نيز مفتخر به دريافت سردوشي شد. اجراي طرح «شجره طيبه» از جمله برنامه‌هاي مراسم امروز ميثاق پاسداري دانشجويان دانشگاه افسري امام حسين (ع) بود. همچنين در اين مراسم، دانشجويان دانشگاه افسري امام حسين(ع)، نمايش رزمي اعتماد به نفس را اجرا كردند. در اين مراسم، يگان‌هاي حاضر در ميدان از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
1
درود برشما
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار