کد خبر: 719367
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
پرديس خاوران، بزرگ‌ترين مجموعه سالن‌هاي تئاتر خاورميانه امروز(پنج‌شنبه) همزمان با اختتاميه ارديبهشت تئاتر ايران با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي آغاز به كار مي‌كند.
سپيده آماده
پرديس خاوران، بزرگ‌ترين مجموعه سالن‌هاي تئاتر خاورميانه امروز(پنج‌شنبه) همزمان با اختتاميه ارديبهشت تئاتر ايران با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي آغاز به كار مي‌كند.
به گزارش «جوان»، پرديس خاوران كه سال‌هاست خبرهاي ساختش در رسانه‌ها به گوش مي‌رسد، قرار است به بهانه اختتاميه ارديبهشت تئاتر آغاز به كار كند. پرديس بزرگ خاوران بزرگ‌ترين مجموعه سالن‌هاي تئاتر خاورميانه است كه سالن‌هايي براي نمايش سنتي، مدرن و آييني دارد و نحوه طراحي سالن نمايش آن نيز براساس آخرين استانداردهاي روز دنيا صورت گرفته است و اينطور كه از اظهارات مديران بر مي‌آيد سالن اصلي آن، گنجايش هزار و 200 نفر را دارد. البته ماجراي افتتاح پرديس خاوران در روزهاي پيش از جشنواره تئاتر سال 93 هم از سوي مديران اين مركز شنيده مي‌شد و مدير روابط‌عمومي مؤسسه توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران اعلام كرده بود با برگزاري بزرگ‌ترين جشنواره تئاتري كشور در پرديس تئاتر خاوران، اين مجموعه را افتتاح مي‌كند، همچنين قرار بود كه مجموعه پرديس تئاتر خاوران با تمام امكانات در اختيار سي‌وسومين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر قرار گيرد. اما در نهايت نه مراسم افتتاحيه جشنواره سي و سوم تئاتر فجر در خاوران برگزار شد و نه نمايش‌ها در سالن‌هاي اين مجموعه اجرا رفت تا آغاز سال جديد كه قرار شد شروع به كار اين مجموعه همزمان با اختتاميه ارديبهشت تئاتر باشد. مجموعه پرديس خاوران كه در جنوب‌شرقي شهر تهران واقع شده است از همان روزهاي ابتدايي تأسيس به دليل جايگاه جغرافيايي خاصش كه در فاصله طولاني با مركز شهر و ساير سالن‌هاي تئاتر قرار داشت، با اما و اگرهاي بسياري روبه‌رو شد و خيلي‌ها با تأسيس مجموعه‌اي تئاتري با اين تعداد سالن در منتهي‌اليه جنوب‌شرقي تهران كه دسترسي دشواري هم داشت، مخالف بودند اما در نهايت نبود زميني به اين مساحت در مركز شهر تهران باعث شد كه پرديس تئاتر تهران در خاوران تأسيس شود و فردا پس از مدت‌ها انتظار اين سالن آغاز به كار خود را جشن خواهد گرفت. در اين ميان با توجه به فاصله خاوران و دسترسي دشوارش، مديران اين سالن بايد با ايجاد شرايط حضور آثار اساتيد تئاتر در اين مجموعه، مخاطبان را به سمت سالن خاوران جذب كنند و از اين طريق سالن تازه تأسيس خاوران را به دوستداران و مخاطبان تئاتر تهران معرفي كنند. به اميد اينكه تأسيس خاوران ذره‌اي از مشكلات كمبود سالن هنرمندان عرصه تئاتر را كه گاه مجبور مي‌شوند سال‌ها از صحنه هنر نمايش دور بمانند، مرتفع كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار