کد خبر: 719365
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
منت روابط ‌عمومي صدا و سيما بر سر سينمايي‌ها
مدير کل روابط ‌عمومي صداوسيما مدعي است سازمان براي حمايت از صنعت سينما از خطوط قرمز تبليغاتي تلويزيوني هم گذشته است.
محمدصادق عابديني
مدير کل روابط ‌عمومي صداوسيما مدعي است سازمان براي حمايت از صنعت سينما از خطوط قرمز تبليغاتي تلويزيوني هم گذشته است.
به گزارش «جوان» اوج‌گيري انتقاد‌ها از عدم همکاري صداوسيما در پخش برخي از آثار سينمايي در تلويزيون يا همراهي نکردن مديران در ادامه پخش تيزرهاي تلويزيوني فيلم‌هايي که هنوز روي پرده هستند، صداوسيما را وادار به واکنش کرد، به خصوص اينکه در داغ شدن بحث پخش تيزر فيلم‌ها صداوسيما به عنوان مقصر اصلي معرفي شد.
داوود نعمتي‌اناركي، مدير کل روابط‌ عمومي صداوسيما سعي دارد عدم همکاري ميان تلويزيون و سينما در پخش تيزر‌هاي فيلم‌هاي سينمايي را به گردن فيلمسازان بيندازد. وي با اشاره به ميزان همکاري سازمان در سال‌هاي اخير مي‌افزايد: دو ماه اول سال 94 نيز تبليغات 12 فيلم در قالب‌هاي مختلف تلويزيوني، راديويي و زيرنويس پخش شده‌اند. وي تأکيد کرد: مثلاً آگهي فيلم «ايران برگر» در ابتداي سال94، بيش از70 بار در قالب‌هاي مختلف که بيشتر آنها تلويزيوني بوده، پخش شده است.
نعمتي اناركي در خصوص اينكه صداوسيما پول زيادي براي پخش آگهي‌هاي سينمايي درخواست مي‌كند، نيز مي‌گويد: تبليغات فرهنگي از تخفيف‌هاي بالايي برخوردارند و در بسياري موارد حدود 90 درصد تخفيف به آگهي‌هاي فرهنگي تعلق مي‌گيرد و حتي پخش آگهي‌هاي فيلم‌هاي سينمايي بنابر آماري كه اعلام شده كاملاً رايگان بوده كه برآورد مالي آن براي صنعت سينما بسيار چشمگير است. تخفيف بالا و حتي رايگان درآمدن تبليغات گزينه‌هاي وسوسه‌انگيزي به شمار مي‌رود اما در عمل چه اتفاقي مي‌افتد؟ مسعود جعفري‌جوزاني که فروش فيلمش از مرز 5 ميليارد تومان نيز گذشته است، چندي پيش درباره ادامه نيافتن پخش آگهي‌هاي اين فيلم از تلويزيون گفته بود: جلسه‌اي با مسئول پيام‌هاي بازرگاني تلويزيون داشتم که آنها نيز گفتند از اين به بعد براي پخش هر پنج تيزر تلويزيوني، ابتدا بايد مبلغ 900 ميليون تومان به حساب ما واريز کنيد تا پخش آنها دوباره شروع شود، البته اين را هم گفتند که اين مبلغ با 90 درصد تخفيف به شما گفته شده و با اين تفاسير فکر کنم پخش اين تيزرهاي تلويزيوني هم متوقف شود. جوزاني مانند نعمتي‌انارکي به تخفيف 90 درصدي اشاره کرد اما آنچه مدير صداوسيما از گفتن آن طفره رفت، مبلغي است که سازمان از سينماگر درخواست مي‌کند. با وجود اينکه در حوزه تبليغات رقيبان زيادي براي تلويزيون به وجود آمده، تعرفه‌هاي بالاي صداوسيما باعث فراري شدن سينمايي‌ها شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار