کد خبر: 719343
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در حاشیه بازدید از موزه مشروطه در جمع خبرنگاران، گفت: نهضت مشروطه بعد از فتوای تنباکو، اولین تحول بزرگ در تاریخ سیاسی ایران و کشورهای همجوار بوده است.
تسنیم: رئیس‌جمهور با بیان اینکه نسل جوان کشور باید با تاریخ مشروطه بیش از پیش آشنا شود گفت: مشروطه یکی از پایه‌های به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در حاشیه بازدید از موزه مشروطه در جمع خبرنگاران، گفت: نهضت مشروطه بعد از فتوای تنباکو، اولین تحول بزرگ در تاریخ سیاسی ایران و کشورهای همجوار بوده است.

وی انقلاب مشروطه را از مهم‌ترین تحولات سیاسی و اجتماعی تاریخ ایران و خاورمیانه توصیف کرد و افزود: ایران اولین کشوری است که نهضت و انقلابی را در منطقه برای تحقق عدالت، اجرای قانون و نجات کشور از استبداد، ایجاد کرد.

رئیس‌جمهور ریشه نهضت مشروطه را دین و مذهب دانست و اظهارداشت: در نهضت مشروطه و تحول‌خواهی ملت ایران، همه علمای بزرگ، مردم، متدینین و روشنفکران سهیم و شریک بودند.

روحانی با تأکید بر اینکه تاریخ مشروطه برای ملت بسیار با اهمیت است، ادامه داد: باید نسل جوان کشور با این تاریخ بیش از پیش آشنا شود چرا که نهضت مشروطه یکی از پایه‌های به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی گفت: خانه مشروطه محل اجتماع و مشورت بسیاری از مشروطه‌خواهان و آزادیخواهان این کشور بوده است که بسیاری از آنان به دست استبداد به شهادت رسیدند.

رئیس‌جمهور بر ضرورت حفظ آثار مشروطه در همه جای ایران تأکید کرد و گفت: این خانه جزو تاریخ ملت ایران و مشروطه است و باید اسناد تاریخی ایران حراست شود تا نسل پژوهشگر ایرانی با این تحول بزرگ در تاریخ کشور بیش از پیش آشنا شود.

روحانی افزود: زمانی که متوجه شویم آزادی، قانون و مردمسالاری با چه بهایی به نسل کنونی رسیده است، نسل جوان قدردان زحمات خواهد بود.

وی در این بازدید که رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری، وزیر نیرو و جمعی دیگر از مسوولان حضور داشتند، از بخش‌های مختلف این موزه دیدن کرد.

رئیس‌جمهور با امضای دفتر یادبود موزه مشروطه در یادداشتی نوشت که "تاریخ مشروطیت به عنوان مهم‌ترین حرکت و نهضت مردم ایران با رهبری علما و فرهیختگان این ملت، برای آزادی، مردمسالاری و قانون‌گرایی است. باید ابعاد این انقلاب برای نسل جوان کشورمان تشریح گردد تا از دستاورد آن انقلاب و سپس انقلاب اسلامی ایران به خوبی حراست و حفاظت شود."
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار