کد خبر: 719330
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
سال‌هاست ايران اسلامي با تمامي ابزارهاي ثروت، قدرت و فريب تحت فشار قرار دارد؛ كشورهايي كه با سياه‌نمايي مختلف رسانه‌اي سعي مي‌كنند حقيقت اين انقلاب و پيام جهاني آن را سركوب كنند؛ هرچند انقلاب اسلامي با نام امام خميني و مقام معظم رهبري در ميان مردم مستضعف كشورها شناخته شده است اما حق مطلب درباره اين انقلاب بزرگ در بعد رسانه‌اي هنوز آن‌چنان كه بايد و شايد ادا نشده است.
معصومه طاهري
سال‌هاست ايران اسلامي با تمامي ابزارهاي ثروت، قدرت و فريب تحت فشار قرار دارد؛ كشورهايي كه با سياه‌نمايي مختلف رسانه‌اي سعي مي‌كنند حقيقت اين انقلاب و پيام جهاني آن را سركوب كنند؛ هرچند انقلاب اسلامي با نام امام خميني و مقام معظم رهبري در ميان مردم مستضعف كشورها شناخته شده است اما حق مطلب درباره اين انقلاب بزرگ در بعد رسانه‌اي هنوز آن‌چنان كه بايد و شايد ادا نشده است.
 جنگ رسانه‌اي غرب عليه ايران تازه انقلاب كرده از همان ابتداي امر شروع شد. بزرگ‌ترين جرقه اين جنگ در ماجراي فتح لانه جاسوسي كليد خورد؛ ماجرايي كه حتي محمد سرافراز رئيس فعلي صدا و سيما را كه آن زمان در امريكا تحصيل مي‌كرد درگير خود كرده بود. چند سال پيش در مصاحبه‌اي كه با وي داشتم ايشان با نقل خاطره‌اي از آن دوران و فشار و ارعاب و بازداشت بي‌دليل دانشجويان ايراني در امريكا مي‌گفت و اين‌كه از همان دوران دغدغه رساندن حقيقت انقلاب به جهانيان و مظلوميت ايران در وجودم در بازداشتگاه امريكايي‌ها شكل گرفت؛ امري كه سال‌ها بعد به تأسيس شبكه خبري پرس. تي.وي توسط وي انجاميد و...
وقتي به تاريخ نگاه مي‌‌كنيم، مي‌بينيم كه هجمه رسانه‌اي غرب ضد ملت ايران ابعاد گوناگون داشته است: رسانه‌هاي مكتوب اعم از روزنامه‌ها، كتاب‌ها و سايت‌ها از يك‌سو، ميتينگ‌ها و دروغ پراكني از سوي بهائيان، صهيونيست‌ها‌ و ضد انقلاب و گروهك تروريستي منافقين در غرب از سويي ديگر و ساخت سريال و فيلم و برنامه‌هاي تلويزيوني و مستند، يعني اينكه دشمن در جنگ نامتقارن رسانه‌اي همه‌جانبه وارد ميدان عليه ايران شده است. اما وقتي به اين سمت نگاه مي‌كنيم مي‌بينيم كه تا همين چند سال قبل جدا از چند فيلم ضعيف تكنيكي مانند ماجراي طبس و فيلم‌هاي دهه 60 و گاه 70 خروجي قابل قبول و ماندگاري حتي براي تبيين افكار عمومي داخل كشورمان وجود ندارد كه اين خود بسيار جاي سؤال و تعجب است.
 درگزارشي خواندم كه همزمان با شروع جنگ تحميلي يك مستند دروغين در ايتاليا درباره جنايت درحق جنگجويان بعثي ساخته شد و اين تازه كاري در ابتداي جنگ بود كه رصد كرده بودند حال شما حساب كنيد با چنين حمله و هجمه وسيع رسانه‌اي غرب تصور مردم دنيا نسبت به اين انقلاب چگونه است؟! واقعاً اگر امام خميني و مقام معظم رهبري نبودند با چنين هجمه‌هاي رسانه‌اي، به تنهايي هر حكومتي مورد آسيب جدي يا تزلزل قرار‌مي‌گرفت.
شايد يكي از مهم‌ترين مشكلات ما در معرفي و بيان حقيقت نداشتن تكنولوژي برتري همچون ماهواره‌هاي تلويزيوني باشد كه البته به لطف غيرت شهيد تهراني مقدم‌ها و دانشمندان ولايي دستيابي به اين امكانات شدني است، اما در دنياي امروز و در فضاي مجازي و بركت گستردگي اينترنت نبايد تنها منتظر شبكه‌هاي تلويزيوني و امكاناتي در آن حد بود؛ چه آنكه تجربه بستن غيرقانوني شبكه‌هاي العالم، سحر و پرس.تي.‌وي در كارنامه غربي‌ها وجود دارد. سؤالي كه اينجا مطرح است آن است كه چرا در اين عرصه اقدام جدي به ساخت مستندهاي روايي و تاريخي با تم بين‌المللي نكرده‌ايم؟! مستندهايي كه نه تنها به واسطه پخش از شبكه‌هاي تلويزيوني بلكه به واسطه ابزار نوين رسانه‌اي مي‌توانند تا حدي اذهان كنجكاو مخاطبان غربي را به سمت خود متوجه كنند و حقيقت را بگويند.
 ما بايد به مردم جهان بگوييم چرا انقلاب كرديم. بگوييم كه چه نوع دموكراسي مترقي در كشور ما با وجود ديكتاتورها و شيخ‌نشين‌هاي مستبد منطقه وجود دارد.  بايد بگوييم غرب و امريكا چه جنايت‌هايي ضد كشور و مردم ما در اين سال‌ها داشته‌اند. بايد بگوييم دليل شعار مرگ بر امريكا و مرگ بر اسرائيل و مرگ بر انگليس ما چيست. بايد بگوييم كه چطور ناجوانمردانه ده‌ها سال ايرانيان را مورد تحريم‌هاي غيرقانوني قرار داده‌اند. بايد بگوييم كه چگونه هشت سال بدون حمايت هيچ كشوري و با دست خالي مقابل صدام كه دست‌ساز غربي‌ها بود دفاع كرديم. بايد بگوييم درحلبچه و شلمچه چه گذشت. بايد بگوييم رئيس گروهك منافقين كه امروز آزادانه در كنگره امريكا و پارلمان اروپا سخنراني مي‌كند چه جناياتي ضد ملت خود كرده است. بايد از 16هزار شهيد ترور بگوييم و...
 البته نبايد فراموش كنيم كه ساخت يك يا دو يا چند مستند دليل بر اتمام رسالت نيست. نسل‌هاي مختلف سليقه‌هاي مختلف براي ديدن اطلاعات دارند و اصلاً آدم‌هاي مختلف نوع دريافت اطلاعاتشان با هم فرق مي‌كند. جالب است كه هنوز از جنگ جهاني دوم مستند مي‌سازند و جالب است كه هنوز هر سال چندين فيلم تلويزيوني و مستند درباره واقعه هولوكاست كه موجوديت آن از نظر علمي و عقلي زير سؤال است ساخته مي‌شود. بدون شك جنگي كه در آن هستيم جنگ رسانه‌هاست. سؤال اينجاست كه جايگاه ما در اين جنگ نامتقارن چيست؟!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار