کد خبر: 719328
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
با توجه به اینکه رشد اقتصادی ژاپن باعث شگفتی بازارها شد و چشم انداز مصرف در استرالیا روشن‌تر به نظر می‌رسد و باعث امید تولیدکنندگان به افزایش تقاضا شده است، بهای نفت در بازارهای جهانی امروز چهارشنبه پس از کاهش شدید در معاملات روز گذشته، مجددا افزایش یافت.
ایسنا: بهای نفت در بازارهای جهانی امروز چهارشنبه پس از کاهش شدید در معاملات روز گذشته، مجددا افزایش یافت.

به گزارش رویترز، با توجه به اینکه رشد اقتصادی ژاپن باعث شگفتی بازارها شد و چشم انداز مصرف در استرالیا روشن‌تر به نظر می‌رسد و باعث امید تولیدکنندگان به افزایش تقاضا شده است، بهای نفت در بازارهای جهانی امروز چهارشنبه پس از کاهش شدید در معاملات روز گذشته، مجددا افزایش یافت.

اقتصاد ژاپن سومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه اول امسال رشد 2.4 درصدی را ثبت کرده که بالاتر از میانگین پیش بینی بازار مبنی بر رشد 1.5 درصدی است.

فیلیپ فیوچر واسطه نفتی در سنگاپور اعلام کرد: ژاپن یکی از مهمترین واردکنندگان نفت است و رشد اقتصادی در این کشور مشخصا برای تقاضای نفت خوب خواهد بود.

بهای نفت برنت با 60 سنت افزایش به 64 دلار و 62 سنت در هر بشکه رسید و نفت سبک آمریکا با 60 سنت افزایش به 58 دلار و 59 سنت در هر بشکه رسیده است.

افزایش قیمت نفت در حالیست که روز گذشته بهای نفت به دلیل افزایش ارزش دلار و نگرانی درباره تشدید اشباع بازار که بنا به پیش بینی گلدمن ساش به بازگشت بهای نفت به محدوده 45 دلاری ماه ژانویه خواهد شد، بیش از سه دلار در هر بشکه کاهش یافت.

به گزارش ایسنا؛ بانک گلدمن ساش پیش‌بینی خود درباره قیمت نفت برای دوره 2016 تا 2020 را کاهش داد و گفت: نفت برنت تا سال 2020 با 15 دلار کاهش قیمت از 70 دلار به 55 دلار می‌رسد.

بانک گلدمن ساش با اشاره به تامین تقاضای جهانی در کنار تولید اوپک و بهره‌وری تولید نفت شیل در آمریکا، پیش بینی خود درباره بهای نفت در دوره زمانی 2016 تا 2020 را کاهش داد.

بانک گلدمن ساش در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که به رغم کاهش مورد انتظار تولید نفت آمریکا در نیمه دوم امسال، تولید این کشور در سال 2016 روزانه 205 هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

سازمان کشور‌های صادر‌کننده نفت تحت هدایت عربستان در نشست قبلی خود در ماه نوامبر تصمیم گرفت سقف تولید خود را حفظ کند و به عرضه بیش از حد به بازار جهانی ادامه دهد تا قیمت پایین نفت تولید‌کنندگان پرهزینه نفت شیل آمریکایی را به کاهش تولید وادار کند.

بهای نفت پس از کاهش شدید در ژانویه، در ماههای اخیر بهبود یافته است. نفت برنت از ژانویه تاکنون 40 درصد افزایش قیمت داشته داشته است.

هفته گذشته تعداد سکوهای حفاری نفت شیل در آمریکا مجددا برای بیست و دومین هفته متوالی کاهش یافت. در حالی تعداد سکوهای حفاری فعال در آمریکا 660 مورد است که نسبت به آمار ماه اکتبر که 1609 سکو بود، 58 درصد کاهش یافته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار