کد خبر: 719313
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
مدیرکل نام نویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی، از بیمه شدگان و مستمری بگیران خواست در صورت مفقود شدن دفترچه درمانی، آن را در اسرع وقت به شعبه تأمین اجتماعی مربوطه اطلاع دهند.

خبرگزاری مهر: مدیرکل نام نویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی، از بیمه شدگان و مستمری بگیران خواست در صورت مفقود شدن دفترچه درمانی، آن را در اسرع وقت به شعبه تأمین اجتماعی مربوطه اطلاع دهند.

سعید حسینی گفت: دفترچه درمانی علاوه بر اینکه به بیمه شده و خانواده تحت تکفل وی، امکان بهره‌مندی از خدمات درمانی رایگان را در مراکز درمانی ملکی این سازمان می‌دهد، در واقع بخشی از پرونده پزشکی بیمه شدگان نیز محسوب می‌شود.

وی افزود: بیمه‌شدگان در صورت فقدان دفترچه درمانی، موضوع را سریعا به شعبه تأمین اجتماعی اطلاع دهند تا از سوء استفاده‌های احتمالی از آن جلوگیری شود زیرا تبعات این سوء استفاده بیمه شده را نیز در بر می‌گیرد.

حسینی افزود: بیمه‌ شدگان و مستمری‌بگیرانی که بنا به دلایلی دفا‌تر درمانی آنها مفقود می‌شود باید با مراجعه به شعبه ضمن اعلام فقدان آن، برای دریافت دفترچه درمانی المثنی نیز اقدام کنند.

وی گفت: تکمیل فرم درخواست صدور دفترچه درمانی المثنی، پرداخت مبلغ خسارت صدوردفترچه درمانی المثنی (برای بار اول معادل ۵۰ درصد حداقل دستمزد روزانه در سال مربوطه وبرای بار دوم به بعد معادل یک برابر حداقل دستمزد روزانه در سال مربوطه) وارائه اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحب دفترچه مفقودی مدارک لازم برای صدور دفترچه المثنی است.

مدیرکل نام نویسی و حساب های انفرادی سازمان تأمین اجتماعی افزود: صدور دفترچه درمانی المثنی آن دسته از بیمه شدگان و مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان که در اثر حوادث غیر مترقبه مفقود شود، پس از تکمیل فرم درخواست صدور دفترچه درمانی المثنی و تاییدیه از مراجع ذیصلاح صرفاً بدون اخذ وجه خسارت مربوطه انجام می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار