کد خبر: 719218
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از احیا ۸ هنر منسوخ شده صنایع دستی در این استان خبر داد.

سید روح‌الله وحدتی گفت: سیاه چادر بافی در شهرستان بهمئی، نی‌چیت بافی، سفره بافی، جاجیم بافی، آئینه دان، مفرش بافی و سبد بافی در شهرستان گچساران از جمله رشته‌های احیا شده صنایع دستی در این استان است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد برای احیا رشته‌های منسوخ شده صنایع دستی، افزود: در 27 روستای هدف صنایع دستی شهرستان گچساران 11 دوره مقدماتی، 9 دوره به‌بافی و 7 دوره احیا هنرهای منسوخ شده با 400 میلیون ریال اعتبار برگزار شد.

وحدتی ادامه داد: در 18 روستای شهرستان دنا با اعتباری افزون بر 300 میلیون ریال 10 دوره به‌بافی در روستاهای منطقه سادات محمودی بخش پاتاوه و 8 دوره مقدماتی در سایر روستاهای این شهرستان برگزار شد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی شامل مقدماتی و به‌بافی در 32 روستای شهرستان بویراحمد، گفت: در روستاهای شهرستان کهگیلویه با 160 میلیون ریال اعتبار 5 دوره به‌بافی و 5 دوره مقدماتی برگزار شد.

وحدتی افزود: همچنین در شهرستان‌های لنده 7 دوره مقدماتی با 80 میلیون ریال اعتبار و در شهرستان چرام 2 دوره به‌بافی و یک دوره مقدماتی با 50 میلیون ریال اعتبار انجام شد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار