کد خبر: 719212
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
استاندار کردستان از تعطیل بودن نیمی از واحدهای تولیدی و صنعتی این استان خبر داد.

عبدالمحمد زاهدی گفت : در حال حاضر از مجموع کل واحدهای تولیدی و صنعتی در استان کردستان نیمی از آنها تعطیل و یا راکد هستند و به همین دلیل تلاش برای فعال سازی این واحدها یکی از برنامه های اصلی دولت در کردستان است.

وی افزود: از سال گذشته کارگروه برای بررسی وضعیت واحدهای راکد و تعطیل تولیدی در استان کردستان تشکیل شده است و بر اساس مصوبات این کارگروه تاکنون مشکل 50 واحد تولیدی رفع و هم اکنون فعالیت های آن از سر گرفته شده است.

زاهدای ادامه داد: حفظ اشتغال موجود یکی از اولویت های اصلی در استان کردستان است و در همین راستا تلاش می شود که ابتدا اشتغال فعلی در استان حفظ شود تا در قدم بعدی زمینه برای فرصت های بیشتر شغلی در کردستان فراهم شود.

وی گفت: در کنار حفظ اشتغال موجود قدم های جدیدی برای ایجاد فرصت های شغلی با توسعه مشاغل خانگی و همچنین ایجاد واحدهای تولیدی زودبازده در استان کردستان اغاز شده است و انتظار می رود که در این راستا وزارت خانه های کشوری ما را همکاری کنند.

زاهدی به نرخ پائین افزایش جمعیت در استان کردستان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر نرخ رشد جمعیت در کشور حدود دو درصد است که این میزان در کردستان کمتر از یک درصد است و این پائین بودن نرخ رشد جمعیت به دلیل مهاجرت بالا و بیکاری در کردستان است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار