کد خبر: 719209
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
دبیر علمی دومین جشنواره خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی تبریز از ارزيابي آثار هنرمندان 45 کشور جهان در این جشنواره خبر داد که از اين تعداد آثار 33 کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

مهدی محمدزاده در آیین گشایش دومین جشنواره خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی تبریز گفت: طی قراردادی که بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه هنر اسلامی و دانشگاه هنر اسلامی تبریز در استانبول امضا شد، مقرر شد دومین دوره این جشنواره در تبریز برپا شود.

وی این جشنواره را فرصتی جهت ایجاد فضای گفتگو بین هنرمندان جهان اسلام عنوان کرد و افزود: تعامل بین نسل جوان، تبادل بین فنون و هنرهای جهان اسلام، تداوم بین برنامه برگزار شده در سال 92 از اهم اهداف برگزاری این جشنواره است.

محمدزاده ادامه داد: طی بند هشتم بیانیه سال 92 که در دور نخست این جشنواره امضا شد، مقرر شد سازمان همکاری کشورهای جهان اسلام به طور رسمی تبریز را به عنوان پایتخت جهان اسلام معرفی نماید.

دبیرعلمی این جشنواره گفت: هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره همچنین مکلف هستند طی 7 روز آثاری به طور زنده در حضور هیئت ژوری در تبریز خلق کنند.

وی افزود: تعداد 35 مقاله از 28 کشور جهت ارائه طی 4 روز نخست این جشنواره تدارک دیده شده است.

محمدزاده همچنین با اشاره به تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه دومین جشنواره خلاقیت و نو‌آوری در هنرهای اسلامی تبریز ادامه داد: تعداد 680 اثر در 11 حوزه به دبیرخانه تبریز و تهران این جشنواره وصول شده است

به گفته دبیر علمی دومین جشنواره خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی تبریز، از این بین تعداد 380 اثر از 290 هنرمند به مرحله نهایی این جشنواره راه یافته است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار