کد خبر: 719205
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
معاون برنامه ریزی استانداری مرکزی گفت: چهار نقطه استان مرکزی برای احداث نیروگاه های بادی و احداث اولین کارخانه ساخت توربین های بادی تعیین شد.

محمدرضا عاشوری معاون برنامه ریزی استانداری مرکزی در نشستی با چند تن از سرمایه گذاران خارجی در اراک افزود: این چهار نقطه درشهرستانهای اراک، شازند و زرندیه واقع شده اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه انرژی های فسیلی و نفت تمام شدنی و گران است حرکت به سمت بهره گیری از انرژی های تجدید شونده و نوین یک انتخاب نیست بلکه از ضرورت های مهم صنعت کشور و دنیای امروز است.

معاون برنامه ریزی استانداری مرکزی بیان کرد: کشور های اروپایی و حوزه اسکاندیناوی با حرکت به سمت بهره گیری از انرژی های نو، توانسته اند از این انرژی ها بهره گیری های مناسبی را داشته باشند در حالی که کشور ایران با وجود ظرفیت ها بالا و داشتن مناطقی با اختلاف دما تا 35 درجه در این حوزه توسعه نیافته است.

عاشوری خاطر نشان کرد: با توجه به باد خیز بودن و موقعیت جغرافیایی کشور می توان با جذب سرمایه گذار و بهره گیری از فناوری روز دنیا، کشور را به یکی از صادر کنندگان برق در منطقه و جهان تبدیل کرد و از وابستگی اقتصاد به نفت رهایی داد.

معاون برنامه ریزی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: حضور سرمایه گذارانی در حوزه توربین و برق و آموزش به مهندسان داخلی می تواند کشور را با وجود ظرفیت های موجود به یکی از کشور های سرا آمد در حوزه برق در منطقه و جهان تبدیل کند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار