کد خبر: 719191
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از دستور کار قرار گرفتن گازرسانی به شهرهای کویری خور، انارک، جندق و فرخی طی سال جاری خبر داد.

سعید مومنی با بیان اینکه این شهرها در حال حاضر از سوخت‌های فسیلی به عنوان انرژی استفاده می‌کنند، اظهار داشت: گازرسانی به این شهرها از طریق جایگاه‌هایCNG به وسیله کپسول‌های بزرگ قابل حمل صورت می گیرد.
وی افزود: علت تاخیر در گازرسانی به این مناطق نسبت به سایر شهرستان‌های سطح استان را فاصله زیاد این شهرها از خط انتقال سراسری (خط هشتم انتقال گاز)، پراکندگی شهرها و روستاهای تابعه و تجهیزات مورد نیاز ست.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: تا کنون از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نبوده که از انرژی گاز برای تامین سوخت این شهرها استفاده شود.
وی تصریح کرد: استاندارد مصرف انرژی در بیشتر کشورها مطابق با بررسی‌های اصولی اقتصادی و فنی صورت می‌گیرد و هر انرژی که مقرون به صرفه‌تر باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مومنی بیان داشت: در عملیات اجرایی این طرح تمام زیر ساخت‌های گازرسانی اعم از شبکه‌ها، خطوط انتقال ایستگاه‌ها، علمک‌ها و... راه اندازی می‌شود، اما گاز طبیعی از کپسول‌های بزرگی که در ایستگاه‌های CNG مستقر است به شبکه‌ها تزریق می‌شود.
وی یادآور شد: با انتقال خط سراسری یازدهم به استان اصفهان، این کپسول‌ها حذف و شبکه گازرسانی شهرها به خط یازدهم متصل خواهد شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح 4 شهر و 100 روستای تابعه، از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار