کد خبر: 719133
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
عبدالحميد قديريان عنوان كرد
يكي از پژوهشگران هنرهاي تجسمي كشورمان در حاشيه ديدار از نمايشگاه هجوم سكوت، استفاده از زبان تصوير را وسيله‌اي مؤثر براي درك بهتر معاني حساس دانست.
يكي از پژوهشگران هنرهاي تجسمي كشورمان در حاشيه ديدار از نمايشگاه هجوم سكوت، استفاده از زبان تصوير را وسيله‌اي مؤثر براي درك بهتر معاني حساس دانست.
عبدالحميد قديريان نقاش، پژوهشگر و طراح صحنه كه از نمايشگاه هجوم سكوت ديدن كرده است، گفت: از نظر من نكته قابل‌توجه و جذاب نمايشگاه هجوم سكوت، خود مرتضي گودرزي ديباج، نقاش اين مجموعه است كه به رغم مسئوليت و حجم بالاي فعاليت، همت بسيار بالايي براي برپايي نمايشگاه داشته است. اين هنرمند نقاش ضمن تأكيد بر حمايت مديران و مسئولان فرهنگي هنري كشور از هنرمندان و آثار هنرهاي تجسمي اظهار كرد: در شرايط كنوني كه «تصوير» سهم عمده‌اي در ارتباطات دنياي امروز ايفا مي‌كند، نياز به اين زبان براي انتقال پيام، مفهوم و درك بهتر معاني بسيار احساس مي‌شود. وي ادامه داد: ما از گذشته تا كنون در انتقال مفاهيم فرهنگ و ارزش‌هاي ديني بيشتر متكي به ادبيات و نوشتار بوده‌ايم و مفاهيم و موضوعات بسيار كمي به صورت تصوير در دسترس مخاطبان است به همين دليل ممكن است افراد جامعه، بالاخص جوانان مورد تهاجم تصويري از طرف فرهنگ بيگانه واقع شوند.
اين طراح صحنه با اشاره به اينكه در حال حاضر به رغم افزايش توليد كتاب و ادبيات، مشكلات فرهنگي افزون مي‌شود، دليلش را اينگونه بيان كرد: مفاهيمي كه در ادبيات گنجانده مي‌شود، مخاطبان زيادي را جذب نمي‌كند؛ بلكه بايد تبديل به فضاسازي و تصوير شود تا در ذهن مخاطب حك شود و نتيجه قابل قبولي به دست آيد.
وي ادامه داد: امروز علم ارتباطات جايگاه ويژه‌اي پيدا كرده است و بيشترين ارتباط از طريق تصوير‌سازي و ديدن انجام مي‌گيرد و اين تصوير است كه جوانان را محاصره كرده و فرصت مطالعه بسيار كمتر از فرصت ديدن تصوير است‌.
قديريان از مديران و مسئولان فرهنگي كه به زعم او بار فرهنگ ديني و انقلابي را بر دوش مي‌كشند، خواست تا با تحليل صحيح از وضعيت و فضاي توليدات فرهنگي، درك مناسبي پيدا كنند و با سرمايه‌گذاري و حمايت از هنرمندان هنرهاي تجسمي و تصويري و آثار ارزشمند ايشان، ضمن مواجهه مؤثر با توليدات نامطلوب بيگانه، نيازهاي فرهنگي امروز جامعه را پاسخ دهند.
قديريان بار ديگر با اشاره به انگيزه بالاي دكتر گودرزي در برپايي نمايشگاه هجوم سكوت گفت: بسيار مشتاق شدم تا به رغم گرفتاري‌هاي كاري و معيشتي با توليد آثاري تازه، به فكر برگزاري نمايشگاهي از آنها باشم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار